Oireet ja himot

Nyt on parina aamuna herättyä ollut sellainen olo, että kaikki voimat on jossain... toivottavasti se tarkoittaa sitä, että pikkuinen kasvaa. Oksettaa ja huimaa kun nousee pelkät portaat ylös :hungover:

Mulla oli tosin tuulimunaraskaudessakin täydet raskausoireet, joten en uskalla henkäistä helpotuksesta. Vielä melkein 2 viikkoa ultraan.. :nailbiting:

Mulla tuli sellanen ihan totaalinen väsymys pari viikkoa sitten, nukuin ja palelin. Että onhan nekin oireita!

Täällä on nyt viime viikosta lähtien etonut enemmän tai vähemmän ja rinnat on kipeytynyt. Tällaisiakin oireita on ilmaantunut: Kahvi ei enää maistu, xylitol-purkka maistuu oudolta parin minuutin pureskelun jälkeen, ruisleipä jota normaalisti syön päivittäin ei maistu, vaalea leipä (jota en normaalisti kovin paljoa syö) menee alas. Suolaista lientä tekee tasaisin väliajoin mieli ja heti suolaisen jälkeen voisi maistua joku makea..ja toki sen jälkeen taas suolainen..kääk :hilarious:. Oireet on suht lieviä mutta huomaa kuitenkin jo perusarjessa.
Mun verenvuoteluni (uhkaava km), josta oon siis nyt 'vuodelevossa' jatkuu edelleen vuotoa hillitsevistä lääkkeistä huolimatta. En ymmärrä mistä sitä oikein riittää. Täytyy vain toivoa, että pikkuisella on kaikki hyvin. Perjantaina tarkastetaan tilanne. On muuten melko haastavaa olla paikallaan niin paljon kuin mahdollista varsinkin kun normaalisti en malta olla tekemättä lähes koko ajan jotain. Täytyy vaan tottua ja toivoa että tilanne normalisoituisi lähiaikoina :)

Täälläkin oireet pysynyt vähäisenä.. Plussan aikaan oli sitä jatkuvaa huonoa oloa ja tissit tosi arat ja kipeet kauttaaltaan. Turvotus oli kamala ja selkäsärkyä pitkin päivää. Sitten ne oireet vaan loppui siinä ennen 6+0.

Nyt ollut muutamana aamuna selkeetä pahaa oloa, ei yökkää muttei ole hyvä ollakkaan. Kunhan pääsee aamuun kiinni ja pikkusen syötyä olo helpottaa jossain kohin.. Eilen tuntui että turvotus palaa takaisin, tissitkin tuntui taas kipeiltä ja raskailta.. Sekä tuo hampaita pestessä iltaisin kova yökkäily, olin jo yks ilta varma että kohta tulee oksu kun ei tuntuntunut tulevan yhtään mitään hampaiden pesusta.. 7+1 menossa.

Ai ne antaa jotain lääkkeitä ja vuodelepo-ohjeita näin alussa? Voi kunpa siellä kaikki olisi hyvin.. piinaavat päivät perjantaihin..

Mulla onkin sitten tänään selkeästi parempi olo kuin eilen ja muutamaan otteeseen uhanneen pahan olon oon saanut taltutettua syömällä jotain pientä. Eilen ruoalla ei ollut oikein mitään vaikutusta. Yöllä näin jotain ihan ihme unia, joissa ihmettelin, ettei sitä pahaa oloa ollut. Väsyttää ihan kauheasti, mutta varmaan johtuu levottomasti nukutusta yöstä.

Mulla pysyy ruoka vielä sisällä ja pystyy jotenkuten syömäänkin, mutta ruokahalu on vaan täysin hukassa. Ei tee mieli syödä mitään. Ei kiinnosta koko ruoka. Illalla tulee sitten nälkä ja popsii mitä milloinkin pystyy.

Tänään jäi aamupala välistä ja hetki sitten koitin normiruokaa syödä, niin kauan kesti ja kokoajan teki mieli alkaa touhuamaan jotain muuta. Smoothiet on onneks sellasia mitkä menee alas ja pakkasessa on paljon marjoja.

Musta tuntuu kun tää olis enemmän psyykkistä kun fyysistä. Periaatteessa pystyis syömään, mutta sitten kuitenkaan ei pysty.

Mulla on Hansus ihan sama! Ei tee mieli syödä yhtään mitään ja sit illalla iskee nälkä yhtäkkiä ja popsii kaikkea turhaa.. Ja vaikka mulla on pientä pahoinvointia ni musta kans tuntuu et se on enemmän psyykkistä jotenkin :D

Mullakin lähes oireetonta olo. Palelee ja tissit kipeänä. Kyllä tuntuu pitkältä aika kun kaks viikkoa vielä ultraan. Nyt 5+5
Toisaalta viimeksi kun odotin niin tiesin vasta tässä vaiheessa, että olin raskaana. Eikä oireita juuri ollut. Viimeksi ehkä kerran pari oksensin.

Ai ne antaa jotain lääkkeitä ja vuodelepo-ohjeita näin alussa? Voi kunpa siellä kaikki olisi hyvin.. piinaavat päivät perjantaihin..

Juu, mulle annettiin diagnoosiksi uhkaava keskenmeno, koska kohtu oli täynnä verta ja vuotelin paljon. Itse ei asialle voi muuta tehdä kuin koittaa ottaa mahdollisimman rauhallisesti. Lääkäri kun viime pe uä:n jälkeen kyseli että millainen työ minulla on ja tarvinko saikkua, niin selitin, että ihan rauhallinen työ tarvittaessa, toimistossa jos niin haluan, en tarvi saikkua. Totesi siihen, että niin juu, mutta sun pitäis olla ihan levossa. Sanoin, aijaa no voin mä etänä kotoakin töitä tehdä. Lääkäri siihen että, niin siis sun tarvis olla ihan vuodelevossa, suihku, vessa, ruokailu sallittu. Olin, että aijaa..okei, no voin mä sitä saikkua sitten ottaa :rolleyes:. Eli viikko saikkua ja seinät kaatuu kotona :excited001. Jääkaapilla joutuu kyllä ravaamaan (lue: matelen kuin etana) melko usein.
Viikkoja nyt 6+3 luulen.

No mä oon vuodelevossa vähä eri syystä mut toi seinät kaatuu päälle on tuttu fiilis.. pahoinvoinnin takia en voi ku maata sohvalla. Alkaa ottaa psyykeen päälle jo pikkuhiljaa! Ja miehellä työt ja harrastukset ym ni vähä yksinäistä.. ei voi pyytää ketää käymäänkää ku en haluu kertoo viel ihmisille.

Minä sorruin tekemään testin äsken kun ollut niin oireetonta :D tuli vahva viiva. Mulla oli pari viikkoa sitten kahtena päivänä ihan pikkusen vuotoa, niin sekin mietitytti. No mutta hetken mielenrauha :)

Millon tää jatkuva pissahätä loppuu!?? :arghh: Ärsyttää yöllä juosta vessassa, ku muutenki oon herkkäuninen ni sit jää yöunet huonoks ku herää vähintään sen kaks kertaa yössä siihen et pissattaa :grumpy:

Mää oon molemmissa aiemmissa raskauksissa suunnilleen läpi raskauden juossu vessassa :D Muistan kuinka outoa on synnytyksen jälkeen ku ei tarvi välttämättä kertaakaan käydä yöllä vessassa

Helou täält Teneriffan lämmöstä(tukalasta kuumuudesta!). :)

Tänä aamuna herätessä ajatus keskenmenosta taas hiipi mieleen, kunnes tämä yökötys olo taas palasi kuvioihin. Lentomatka meni itseasiassa tosi hyvin! Mulla oli koko lennon ajan ne pahoinvointirannekkeet ja ne kyllä auttoi oikeasti täysin. Kertaakaan ei niiden aikana oksettanu ja niiden tehoa epäillen poistin rannekkeet laskeutumisen jälkeen niin kyl se etova olo sielt taas palas. Tääl reissus en viitsi niit rannekkeita niin käyttää, ettei jää törkeet rusketusrajat outoon kohtaan ranteissa.

Vettä oon juonu paljon, ettei ihan kuivuis täs paahteessa. Vähän tarkemmin miettiny myös mitä ruokaa kannattaa ravintolasta tilata, mut kun mainitsin raskauden tarjoilijalle ne valmisti mun juustohampparin jotenkin niin et juustot viel lisäks paahto siihen päälle tai jtn et oli 100% kypsää, ja herkullista oli!
Kovin isoja annoksia ei kerral pysty syödä, et puolet annoksesta uppoaa, kunnes kiintiö täyttyy ja seuraavan haarukallisen jos ottais, tulis se jo pumerangina takaisin.
Haikeana on tullu katseltua muiden ostamia jäähiledrinkkei, mitä itse ei saa tilata, mut ehkä sit 9kk jälkeen. :)
Painotin jo miehelle, et synnärille saat sit tuoda ISON pussin jtn hyviä salmiakkikarkkei. Niiden himo ja kaipaus tullu näköjään myös kuvioihin.

Toivottavasti nyt viikkoon ei tapahtuis keskenmenoa, et loman jälkeen ultrast löytyis syke ja 8+4raskausviikkoa vastaava sikiö. :)

Täällä myös pissalla ravattava myös öisin...
Tänä yönä en sitten saanut sen jälkeen unta, ja juuri kun olin ehtinyt nukahtaa soikin jo herätyskello... :dead:

Mä oon nyt raskausviikolla 7+1 välillä etoo aika paljon ja olen joutunut käymään kakomassa, mutta vielä ei ole tullut mitään. Luin Vau-sovelluksesta, että usein pahin huonovointisuus tulee 10-viikolla. Onko teillä aiemmin raskaana olleilla ollut tällainen kokemus? Mä oon tosi huono kestämään etovaa oloa

Mulla on molemmissa raskauksissa ollut etovaa oloa alusta alkaen eli alkanut paljon aiemmin kuin 10-viikolla. Ehkä voimakkaimmillaan se oli siinä 3. raskauskuukautena mutta en suurta eroa muista. Minulla jatkui pahoinvointi ja oksentelu raskauden loppuun asti.. Nyt tuntuu kyllä raskaalta ajatella että tämä olo jatkuisi toukokuuhun asti, huoh..

Takaisin