OHJEITA ALOITTELIJALLE - lue tämä ensin! :)

Miramaria

Tietävä tietäjä
Hei kaikki ja tervetuloa Vau.fi foorumille!

Foorumillamme on (mahtavan) paljon toimintoja, mutta koska niitä on niin paljon, on osa toiminnoista vaikea löytää. Olen koonnut tähän vastauksia useimmin kysyttyihin kysymyksiin. Lisää vastauksia useimmin esitettyihin kysymyksiin löytyy alaosiosta FAQ - useimmin kysytyt kysymykset.

Jos vastausta miettimääsi kysymykseen ei löydy täältä, ota rohkeasti yhteyttä! Tutustuthan myös foorumin sääntöihin täällä! :)


Kun olet kirjautunut ensimmäistä kertaa foorumille, seuraa näitä ohjeita:

1. Vaihda nimimerkkisi - voit vaihtaa nimimerkkisi täällä.
2. Lisää profiilikuva - kuvalliset ohjeet täällä.
3. Vaihda salasanasi - löydät ohjeet salasanan vaihtamiseen täältä.
4. Muokkaa ilmoituksien asetuksia - saat ilmoituksia uusista viesteistä ja ketjuista. Muuta asetuksia näiden ohjeiden mukaan.
5. Päivitä kellon aika - jos foorumin kello on väärässä ajassa, saat asetettua sen valitsemaasi aikaan omista asetuksistasi näiden ohjeiden mukaan.
6. Halutessasi lisää tickeri allekirjoitukseesi - näiden kuvallisten ohjeiden avulla.
7. Ala kirjoittelemaan! - Kuvalliset ohjeet viestiketjuun vastaamiseen ja uuden viestiketjun aloittamiseen löydät täältä! - Parhaiten itseäsi kiinnostavat keskustelut löydät tämän koosteen avulla.
8. Tutustu muihin ja esittäydy
- käy lukemassa foorumilaisten esittelyjä ja esittele itsesi täällä.
9. Löydä oma laskettu aikasi - tule keskustelemaan samaan aikaan odottavien kanssa. Lasketut ajat löydät täältä.
10. Liity lasketun aikasi salaiseen ryhmään - ohjeet liittymiseen ja ryhmien säännöt löydät täältä!


Ja eikun keskustelemaan! :)

HUOM! Älä linkkaa Facebook-linkkejä tai mainosta WhatsApp-ryhmiä foorumilla - Fb-linkkaukset ja mainostaminen foorumilla on kielletty. Sama sääntö koskee muita samankaltaisia sivustoja tai sovelluksia. Lue lisää täältä. Ethän myöskään mainosta blogiasi foorumilla - mutta lisää toki linkki blogiisi blogi-ketjuun ja allekirjoitukseen.


Lisää vinkkejä kirjoitteluun:

- Seuraa kiinnostavia ketjuja - lue kuvalliset ohjeet täältä.
- Tykkää ja arvioi viestejä - Viesteihin pystyy reakoimaan mm. tykkäämällä. Täällä ohje kuinka löydät kaikki reaktiot ja niiden selitykset.
- Lähetä yksityisviestejä muille foorumilaisille - kuvalliset ohjeet löydät täältä.
- Voit käyttää viesteissäsi bb-koodeja - elävöitä viestejäsi ja allekirjoitustasi. Ohjeet ja selitykset täällä.
- Arvonimet - foorumilaisten profiilikuvan alla näet arvonimen. Lisää arvonimistä voi lukea täältä.
- Jos lyhenteet ja muu vauvapalstaslangi hämmentää, täältä selviää mitä mikäkin lyhenne ja sana tarkoittaa.
- Jos haluat vaihtaa sähköpostiosoitteesi - ohjeet löydät täältä.
- Unohditko salasanasi? Voit tilata uuden salasanan kirjautumissivulta klikkaamalla kohtaa "Unohditko salasanasi". Kuvallisen ohjeen löytdät täältä.
- Jos haluat poistaa käyttäjätilisi - pyydä ylläpitoa poistamaan foorumitunnuksesi ja poista koko tili itse. Löydät tarkempaa tietoa käyttäjätilin poistamisesta täältä.

Asiaa ylläpidolle? Kerro meille! Löydät ylläpidon yhteystiedot täältä. Voit myös postata kysymyksesi foorumille täällä - näin kaikki samaa pohtivat hyötyvät. :)

Ylläpidon ilmoituksia voit seurata täällä.

Huomioi, ettei sinun tarvitse kirjautua erikseen Vau.fi:n sivustolle! Päästäksesi foorumille, tarvitsee kirjautua ainoastaan foorumille. :)
 
Last edited by a moderator:
Foorumin kello on muuten vähän väärässä. :p

Totta! Siitä on ollut IT-henkilön kanssa puhetta, mutta ilmeisesti hän ei ole vielä ehtinyt sitä siirtämään. (Itseäni tämä ärsyttää ihan hirveästi, kun yritän katsoa mikä viesti on lähetetty milloinkin :smiley-angelic002 )
 
Entäs kun tänne foorumille ei pääse edes kirjaantumaan samoilla tunnuksilla kuin ennen? Väittää ettei käyttäjää löydy ja kun yrittää pyytää salasanan lähetystä sanoo ettei toiminnallisuus ole käytössä.

vau.fi pääsivulle olen kyllä omalla tunnuksellani kirjaantunut...
 
Entäs kun tänne foorumille ei pääse edes kirjaantumaan samoilla tunnuksilla kuin ennen? Väittää ettei käyttäjää löydy ja kun yrittää pyytää salasanan lähetystä sanoo ettei toiminnallisuus ole käytössä.

vau.fi pääsivulle olen kyllä omalla tunnuksellani kirjaantunut...
 
Entäs kun tänne foorumille ei pääse edes kirjaantumaan samoilla tunnuksilla kuin ennen? Väittää ettei käyttäjää löydy ja kun yrittää pyytää salasanan lähetystä sanoo ettei toiminnallisuus ole käytössä.

vau.fi pääsivulle olen kyllä omalla tunnuksellani kirjaantunut...

No voihan! Voisitko lähettää nimimerkkisi ja sähköpostiosoitteesi minulle (mira.heinonen@sandviks.com) niin selvitetään asia!

Jo on kummallista nyt tämän foorumin kanssa...
 
Mitenkäs sitä pystyy vaihtamaan sähköposti osotetta, kun mie en ainakaan saa pyyhittyä sitä entistä osotetta pois ja lisäämään uutta?
 
Mitenkäs sitä pystyy vaihtamaan sähköposti osotetta, kun mie en ainakaan saa pyyhittyä sitä entistä osotetta pois ja lisäämään uutta?

Näyttää siltä, että sitä ei tosiaan pysty vaihtamaan! Laitan IT:lle viestiä, toivottavasti asia selviää piakkoin!
 
En pääse edelleenkään etusivun kautta omille sivuille.ja miten on mahdollista että pääsen muokkaamaa ja poistamaa toisten tekstejä foorumilla??vastauksia kiitos.
 
En pääse edelleenkään etusivun kautta omille sivuille.ja miten on mahdollista että pääsen muokkaamaa ja poistamaa toisten tekstejä foorumilla??vastauksia kiitos.

Kuulostaa siltä, että jokin on mennyt todella vikaan! Katson voinko itse tehdä asialle mitään ja laitan IT:lle viestiä, että korjaavat asian asap!
 
Miten oman profiilin saa poistettua kokonaan? Sitä joku kysyikin aikaisemmin, mutta vastausta ei vielä ollut tullut.
 
Miten oman profiilin saa poistettua kokonaan? Sitä joku kysyikin aikaisemmin, mutta vastausta ei vielä ollut tullut.

Hei Bonni!

Haluatko siis poistaa käyttäjätilisi? Käyttäjätilin saa poistettua lähettämällä pyynnön ylläpidolle, esimerkiksi minulle. Voin poistaa tilisi heti, jos haluat.
 
En löytänyt mistään.... Saako vaihdettua valikoiden kieltä Suomeksi jostain...? Esimerkeissä näkyy olevan suomeksi nuo valikot...
 
Tänään huomasin, että keskusteluihin on ilmestynyt pitkiä kokonaan valkoisia pätkiä ja ihmisten kommentteja puuttuu. Puhelimen sovelluksessa samaa ongelmaa ei ole, vain läppärillä, jossa selaimena on chrome.
 
Tänään huomasin, että keskusteluihin on ilmestynyt pitkiä kokonaan valkoisia pätkiä ja ihmisten kommentteja puuttuu. Puhelimen sovelluksessa samaa ongelmaa ei ole, vain läppärillä, jossa selaimena on chrome.

Sama ongelma on myös Firefoxilla (koneena macbook). Ihmisten tekstit eivät näy mutta tilalla on pitkä pätkä valkoista. Lainaus-linkillä saa kommentin näkymään tässä kirjoituskentässä mutta ei jaksaisi tehdä. Ongelma tuntuu toistuvan usein nimenomaan sivun toisen kommentin kohdalla, joskus muissakin kohdissa. Esim. keskustelussa on viisi sivua ja aina seuraavalle sivulle siirryttäessä sivun toinen kommentti on tuollainen "tyhjä" kommentti.
 
Sama ongelma on myös Firefoxilla (koneena macbook). Ihmisten tekstit eivät näy mutta tilalla on pitkä pätkä valkoista. Lainaus-linkillä saa kommentin näkymään tässä kirjoituskentässä mutta ei jaksaisi tehdä. Ongelma tuntuu toistuvan usein nimenomaan sivun toisen kommentin kohdalla, joskus muissakin kohdissa. Esim. keskustelussa on viisi sivua ja aina seuraavalle sivulle siirryttäessä sivun toinen kommentti on tuollainen "tyhjä" kommentti.

mulla näkyy kaikki ihan oikein,tosin mun kaikki kommentit ei näy.mulla firefox ja ihan perus läppäri käytössä.
 
Takaisin
Top