Odotuskavereita huhtikuu 2015 äidit

Miullekkii sano että kerran kuussa ois... mutta näköjään marraskuu ja joulukuu jää väliin neuvoloiden suhteen.

No mutta aika samaahan se neuvolan lääkäri siellä tekee kun terkkakin.
Itse en kyllä enää alun jälkeen kaipaakaan terkan käyntejä, ehkä sitten myöhemmin taas.

Mulla oli lokakuussa ultra sekä 2. neuvolakäynti, marraskuussa on lääkärineuvola, joulukuussa ultra ja 3. neuvolakäynti.
Eli mulla ainaki näyttää tasasesti olevan..

Täällä todettiin raskausajan diabetes :( paastoarvot oli 5.8 ja raja on 5.3... Mutta kokeessa otetut arvot tunnin ja kahden päästä oli normaalit. Pitää vähentää sokeria ja syödä useammin. Ja samalla sain kuulla että mulla on oireeton pissatulehdus josta johtuu supistukset.. :( huoh.

Yleinen antibiootti. Suosittelen maitohappoja jos on yhtään herkkä vatsa.

Ja antibiootin ja maitohapon välillä kannattaa olla ainaki 2h tauko. :)

Okei..tiedätkö siitä kun mun pitää aamulla ottaa thyroxin et pitääkö sen ja antibiootin välillä olla paljonkin aikaa?

Mä en tiedä kuinka pitkä aika antibiootin ja sen välillä pitää olla, mutta tietty mitä pidempi, sen parempi. 2h on yleinen väli, oli lääke mikä tahansa. Siis Thyroxin kanssa.

Eipä kestä. Kiva että voi joskus olla edes jotenkin avuksi. :)

Tyroksiinissa on se puoli tuntia ennen syöntiä tyhjään mahaan. Sen jälkeen on annettu aamupalat ja muut lääkkeet normaalisti vanhuspuolella. Tyroksiinin kanssa jotkut tykkää pitää useamman tunnin taukoa maitopohjaisten tuotteiden syönnin kanssa, tutkimuspohjaa en tuolle ole viitsinyt sen kummemmin etsiä. Jahka rautalääkkeet jos joutuu aloittamaan, tyroksiinin ja rautalääkkeen ottovälin tulisi olla vähintään 6 tuntia.

muoks. Toki jos antibiootin ottaa kerran tai 2 päivässä se väli tyroksiinin on helppo venyttää sinne kahteen tuntiinkin.

Mulla on dopleri ja on se kyllä hyvä keksintö että saa kotona kuunnella sydänääniä. Tosi kauan niitä saa etsiä näillä viikoilla (olikohan nyt rv 16+3) mutta viikko viikolta ne alkaa löytämään paremmin kun vauva kasvaa. Nyt on tullut kerran viikossa kuunneltua kotona sydänääniä :)

Lillukka, tuokin on niin työpaikkakohtaista. Mä törmännyt 1-2 tunnin väliin. Mut kuten sanoin, mitä pidempi väli, sen parempi. :grin
Mut eihän noi lääkehoidot aina toteudu kuten oppikirjoissa, koska se on joskus vaan niin mahdotonta.

Heippa,

mulla on nyt viikkoja kasassa 14+6, ja tällä viikolla on alkanut tuntua painetta alavatsalla. Se lienee normaalia kohdun kasvuun liittyvää? Onko teillä muilla vastaavia tuntemuksia?

Dopplerista, mä en ole edes uskaltanut harkita sen ostoa, sillä saisin varmaan slaagin jos en saisikaan sydänääniä kuuluviin :wink. Täytyy vaan uskoa ja toivoa, että siellä on kaikki hyvin!

täällä kans eilen illasta panetta alavatsassa.. mut johtunee varmaa siitä ku muutenki kipeänä flunssaa ja hirvee yskä.. vatsalihakset ja muutenki joka paikkaa kolottaa ku yskii koko ajan...

Ja miksköhän tuossa mun profiilissa lukee Marraskuun mammat... Tarkoitus olis kyllä jo huhtikuussa saada vauva maailmaan :)

Hei te muut odottajat. Eilen sorruin vähän kyttäilemään nettikauppojen antia mm. pinnasänkyjä jne... noh, tottakai löysin maailman ihanimman pinnasängyn ja hoitopöydän alennuksessa ja nyt polttelis ksuheesti tilata.... mutta uskallanko? Viikkoja kumminkin vasta 14+1

Takaisin