Odotuskavereita huhtikuu 2015 äidit

Äää, mulle ei oo puhuttu mitää tollasesta sokerirasitus kokeesta? Mitä se tarkottaa?:o mulla on seuraava neuvola ens vk ni ajattelin sielki kysyy. Mut kelle niitä tehää ja miks?:o

Camsusii, sokerirasitustestiin mennään jos on suurempi riski saada raskausajan diabetes tai omat sokerit on koholla. Neuvolassa kyllä ohjeistetaan tarvittaessa :)

No itseasiassa kuten aiemmissa keskusteluissa jo vatvottiin, tuosta on eri kunnissa ja jopa neuvoloissa eri käytäntöjä tällä hetkellä. Mulle sanottiin esikoista odottaessa (Helsinki), että kaikki yli 25v menevät rasitukseen, sama nyt tutulla Vantaalla. Eli välttämättä muuta riskiä ei tarvita, kuin yli 25v ikää...

Ja Vantaalla (tai ainakin siinä neuvolassa, jonka piiriin itse kuulun) tuo kaikki yli 25 v. odottajat koskee vain ensiodottajia. Esikoista odottaessa jouduin kokeeseen, koska olin yli 25 v. ensiodottaja, vaikka mitään muita riskitekijöitä ei ollut. Nyt toista odottaessa sanoivat, ettei enää tartte mennä. Eli käytännöt todellakin vaihtelevat...

Ja mä olen Helsingistä, ikää 33v ja mulle sanottiin ettei tarvi mennä, ku painoindeksi 22.

Riippuu näköjään täysin neuvolasta. Olen normaalipainoinen ja alle 25 vuotias. Minulle sanottiin että on käytäntönä laittaa vaikkei riskitekijöitä olisikaan. Itse siis pääsen nauttimaan jonkin ajan kuluttua tästä ilosta. Joutuukohan sitä nestettä juomaan kuinka paljon? :|

Ja siis vantaalla asustelen

Moikka taas pitkästä aikaa! Nyt jo menossa rv 16+1 ja tuohon ensimmäiseen postaukseen on sen verran tullu muutosta että ollaan vauvan isän kanssa muuttamassa yhteen ja en siis odottakaan yksin <3 Kaikki on sujunut oikein hyvin raskauden kannalta ja alun pahoinvoinnit ja muut vaivat kivasti väistyneet. La on 12.4 eikä se muuttunut nt ultrassa :) Olin positiivisesti yllättynyt miten ihanan selvästi vauva näkyy 4D ultrassa ja odotankin jo innolla Joulukuun alkuun ajoittuvaa rakenneultraa. Josko siellä se sukupuolikin saataisi selville. Tyttöä on lupailtu niin tekemälläni tyttö vai poika testillä (ostin netistä) sekä kiinalaisella kalenterilla katsottuna. Sydänäänetkin on korkeat ja sekin viittaisi tyttöön. Poikakin toki tervetullut on mutta koska niitä on nää molemmat aiemmat niin kyllä se oma princessa olisi toiveissa <3 Huomenna on taas neuvola ja odotankin kovasti etenkin noita sydänääniä taas. Liikkeitä en vielä juuri voi sanoa tuntevani niin nuo sydänäänet on kovin mieleistä kuultavaa ja tietää pikkuisen olevan kunnossa. Vatsa on pyöristynyt jo varsin mukavasti ja painoakin tullut jokunen kilo. Ensimmäiset tavarat (hoitotaso&amme) on hankittu ja muutamia vaatteitakin jo löytyy. Suuremmat hankinnat jätän vasta uuteen asuntoon muuttamisen jälkeen että ei tarvii mukana niitä raahata. Meille tuleekin sitten hetkittäin melkoinen suurperhe kun meillä on yhteensä pian viisi lasta. Hänen, minun ja meidän <3

Hei, haluaisin kysyä että oletteko te käyttäneet raskauden aikana seksileluja (dildoa)? Onko siitä haittaa vauvalle värinällä tai ilman? En kehtaisi millään neuvolasta kysyä.

Hei, haluaisin kysyä että oletteko te käyttäneet raskauden aikana seksileluja (dildoa)? Onko siitä haittaa vauvalle värinällä tai ilman? En kehtaisi millään neuvolasta kysyä.
Ollaan käytetty ihan normaaliin tapaan.

Neuvolassa käyty kuuntelemassa pienen sydänäänet ♡ Pikkunen sydän pumppas 145 kertaa minuutissa. :)

Toi on kyllä aina niin ihana fiilis.
Mies halusi kuunnella eilen uudella dopplerilla, ja siellä se pieni sydän jumputti. :Heartred

Kyllä etti neuvola täti pitkään ääniä. Kerkes jo huoli nousta että siellä ei ehkä olekkaan enää ketään.

Nyt ainekii varmistu itelleni etten hanki kotiin doppleria, koska saisin siitä vaan hirveen stressin!

Tuon takia minäkin olin päättänyt etten osta. Ostin sitten kuitenkin, koska pitkät neuvolavälit saa mut hemroromahduksen partaalle.
Nyt menossa 16 + 2, ja aika helposti se syke sieltä jo löytyy.

Oishan se ehkä kiva iyekkii varmistaa että kaikki ok. Marraskuussa ei oo yhtään mitään käyntiä missään raskauteen liittyen. Seuraavaksi on lääkärikäynti jossa ultrataan kohdunsuuta 1.12. ja sitten on rakenneultra 18.12 ja seuraava neuvola vasta 7.1.

Mulla on noi neuvolakäynnit aika pitkälti kerran kuussa, mukaan lukien läärikäynnin.
Rakenneultra on marraskuun lopussa.

Takaisin