Odotuskavereita huhtikuu 2015 äidit

Mä kans tunnen jo liikkeet (mulla 18+4), oon vajaan viikon ne tuntenut. Aluksi en ollut yhtään varma onko ne pikkuisen liikkeet mitä mahassa tuntuu vai jotain muuta, mutta nyt on oppinut tunnistamaan ne pikku potkut. :Heartred :)

Ite oon koittanu kuulostella josko tuntisi potkuja, mutta en ainekaan vielä oo tiedostanut potkuja. Voihan se olla etten vielä edes tunnekkaan ku ei noita viikkoja viel niin paljon ole.

Mites muilla (varsinkin ne joille lapsi on ensimmäinen), tuleeko teillä mies mukaan synnytykseen ? Ja oliko se itsestään selvyys että ei tule tai tulee ?

Kun meillä puhuttiin siitä, koska mies ei ollut varma tuleeko. Mutta onneksi päätti kuitenkin että tulee kun oltiin asiasta puhuttu.

Vai onko kukaan muu tätä vielä miettinytkään :D

Sama oli mullakin :D päätin että jos ei hyvällä niin sitten pahalla tulee mukaan, onneksi mieli muuttui ihan itsestään ja miekkonen tulee mukaan ;)

Ei meillkään. On ollut molemmissa aikaisemmissa ja itsestään selvää että tulee nytkin. Tää on aina ollut yhteinen juttu ja hoitojututkin on menny ihan niin et hän on jopa valvonu meillä enemmän kun minä vauva-aikoina. <3

Jaa-a. Tähän asti on ollut mies matkassa, mutta nyt voi olla parit muuttujat mukana. Eli miehellä on nykyään yritys jota on pakko pyörittää kesät talvet, aamua iltaa, elukoita ei voi jättää hoitamatta, vaikka kuinka olisi synnytys käynnissä. Eli saa nähdä.

Tulee mukaan, oli molemmille itsestään selvyys. Toivottavasti vaan on h-hetkellä lähettyvillä, ettei ole jossain toisella puolella Suomea töiden takia. Tarkoitus on kyllä, että ottaa talviloman ja siihen päälle työajanlyhennys vapaita tarvittava määrä sitten vaan ilmoitus työnantajalle kun pikkuinen syntyy, että jatkossa vapaat muuttuu isyyslomaksi. Tälläinen suunnitelma meillä.

Kyllä meillä mies tulee mukaan, jos vaan kerkeää. Me kun ei vielä tiedetä missä päästään synnyttää, kun oman kaupungin synnäri loppuu vuoden vaihteessa :( Eli jos kiire tulee ja mies on töissä ni joutuu varmaa ajamaan perästä keretäkseen mukaan :)

Sitten sellainen yliällö juttu...onko kellään teistä tullu nyt alkuraskauden aikana sellasta älypaksua "räkä" limaa vessakäynnin yhteydessä? Googlasin joka tietty oli virhe, alkaa tuo mielikuvitus laukkaamaan, niin oli tuloksena limatulpan irtoaminen??? En muista ekassa raskaudessa tällästä tulleen. Limatulpastakaan oo mitään kokemusta. Onneks neuvola on viikon päästä niin kysäsen. Liikkeet tuntuu kuitenki. Tosin jotenki tuntuu et tällä kertaa kohtu on tosi alhaalla, painaa jotenki nivusissa jo nyt..

Täällä poksui nyt rv 18+0. Isänpäivänä tuleva isä tunsi muutaman vahvan potkun vatsan läpi, ihan kuin pikkuinen olisi toivottanut hyvää isänpäivää. :Heartred Nyt jaksaa odottaakin rauhassa, kun liikkeitä tuntuu pitkin päivää.

Synnytyksestä: joskus vuosia sitten kysyin mieheltä, että haluaisiko hän mukaan synnytykseen sitten joskus, jos saamme lapsen. Hän vastasi, ettei tiedä vielä. Minä sitten hieman närkästyneenä kysyin, että eikö hän sitten halua olla mukana oman lapsensa syntymässä ja että synnytänkö sitten meidän lapsen ihan yksin. Hän mietti vähän aikaa ja sanoi, että tarkemmin ajateltuna hän tietysti tulee mukaan. Joten nyt asia on ollut jo ihan itsestäänselvyys. Mietin kyllä vähän, että miten hän sen kestää. Hän alkaa voimaan helposti pahoin, kun puhutaan istukasta (no oikeastaan kerroin siitä, että Tom Cruise söi vaimonsa istukan :grin), mutta ei tule kuuloonkaan, että hän jäisi pois.

SM81: minulla on kyllä koko raskauden ajan ollut aika paljon valkovuotoa. Vaikea kuvailla koostumusta ja sekin vähän vaihtelee, mutta aika paljon sitä on välillä tullut ja lisääntynyt valkovuotohan on ihan normaalia. Voisiko sinun tapauksessa kuitenkin olla kyse siitä? Minäkin usein menen googlaamaan kaikki pienemmätkin krempat ja sitten diagnosoin vähintään keskenmenon tai syövän. :rolleyes:

Eiköhän meilläkin mies tule matkaan, vaikka ei olla kyllä aiheesta varsinaisesti vielä tarkemmin keskusteltukaan. Minulla on ollut paljon valkovuotoa myös, erityisesti paksua valkovuotoa tuli hiivatulehduksen aikaan ja sitten väheni selvästi lääkkeen jälkeen.

Meilläkin on ollut itsestään selvyys, että mies tulee synnytykseen mukaan. Miestä ei itse asiassa se itse synnytys pelota, hän vaan hermoilee että jos hän sattuu olemaan töissä juuri silloin (mää olen aina vaan tokaissut, että sitten hän sanoo työkavereille "sori, nyt pitää lähtee" kun hänen töissään kuitenkin tiedetään tilanne ja hänen työvuoronsa on tähänkin asti järjestynyt niin että hän pääsee kaikkiin neuvolakäynteihin ja ultraan mukaan), tai sitten että jos hän ei osaa olla oikealla tavalla mun tukena (siihen olen aina sanonut, että mulle riittää että hän on vieressä ja pitää kädestä kiinni, silittää päätä tms. ettei siinä mitään kummallisuuksia tarvita - vaikka mistä mää oikeesti tiedän minkälaista tukea haluan siinä vaiheessa kun en oo koskaan ennen synnyttänyt :p )

Mullakin on tapana ylianalysoida kaikki mahdolliset oireet. Kerran heräsin yöllä ylävatsakipuun, ja mulle tuli ensimmäisenä mieleen "apua, nyt sitten sain raskausmyrkytyksen!" Mut hetken aikaa kun kuullostelin omaa oloa niin tokaisin, että ehkä tämä taitaakin olla pelkkää närästystä. :grin

Meillä sama että mies mietti jos sattuukin olemaan töissä kun synnytyksen aika on :D itse olen näin aluksi antanut neuvon että synnytyksessä se on sitten miehellä yläkatsomo ja turpa kiinni :D

Takaisin