Odotuskavereita huhtikuu 2015 äidit

Whaaaat? Pitääkö kaikkien käydä toisen kerran jos kävi nyt viikoilla 13-16??
vai vaan jos tulokset ylätasolla??

Jos saa kysyä, niin minkä ne luokittelee koholla?
Mulla oli 5,9 ja ilman raskauttakin jo miettivät sokerirasitukseen pistämistä... :/ mä en vaan kestä, jos joudun toisen kerran juomaan sen vadelmalitkun.. :(

Mulla oli 6.1 viimeisimmät paasto sokerit... Ois sulle kai sanottu jo heti aluks et sulle tulee niit kaks jos ne laittaisi sut kahteen testiin.. Joo ei toi herkkua ollu ja nyt on kokoajan huono olo :(

Pitääpä kysyä seuraavalla kerralla neuvolassa.
Mullakin on vielä huono olo eikä ruoka maistu.
omenan sain alas <3

Mä ymmärsin, että se toinen koe on turha jos jo ekassa arvot koholla. Näin siis mulle kävi ja nyt aloitan omaseurannan yms. Viime raskaudessa siis todettiin radi, siksi jouduin nyt jo näin aikaisin siihen testiin. Ja mullakin oli sitä vadelmalitkua, joka oli kyllä parempaa kuin se edellisen kerran lämmin sokerivesi. Mutta hyi olkoon silti, jännitin myös oksentamista, mutta selvisin...

Mulle sanottu samalla tavalla ku Tökköselle eli jos ekassa ei näy mitään poikkeavaa niin toiseen testiin mennään sitten myöhemmin varmistamaan onko arvoille tapahtunut jotain myöhemmässä vaiheessa raskautta.

Miulla arvot normaalit! :) Huono uutinen on nyt siis se että joudun menemään siis rv 24-28 uuteen sokerirasituskokeeseen :/

Whaaaat? Pitääkö kaikkien käydä toisen kerran jos kävi nyt viikoilla 13-16??
vai vaan jos tulokset ylätasolla??
Mulle sanottiin, että jos ekassa rasituksessa on kaikki ok, niin joutuu toiseen. Jos siinä ekassa jo on jotain pielessä, niin turha enää käydä uudestaan.

Miulla kaikki oli ok tiistaina sokerirasituksessa joten uuteen rasitukseen on mentävä rv 24-28 välillä.

Minä käyn rasituksessa vain kerran viikoilla 24-26, sama edellisissä raskauksissa. Nyt en olisi sitä litkua pystynyt juomaankaan. Eilinen aamu meni taas oksennellessa. Viikot 16+4

Tietämättömänä kysyn joutuuko kaikki siis tähän sokerirasitukseen? Nyt 17+2 menossa eikä ole neuvolassa muistaakseni edes ollut puhetta asiasta :O

Jees, paikkakunnittain vaihtelee, täällä ei paikallisten ohjeiden mukaan olisi tarvinnut mennä ollenkaan kun ensimmäisen kohdalla arvot oli normaalit, mutta terveydenhoitaja päätyi sitten kuitenkin laittamaan lähetteen kun ikää on kuitenkin jo melkoisen paljon. Myös raskausdiabeteksen riski kuulema kasvaa iän myötä...

Takaisin