Odotuskavereita huhtikuu 2015 äidit

Heipsan. Kirjoittelenpa taas kun kiireiltä kerkiää ;) olot senkun jatkuu. Minulla piti alkaa kisakuuri syyskuussa mutta sitä vähän soveltaen aloittelin jo nyt. Ei siis mikään laihdutus homma vaan terveellinen ruokavalio. Pieniä annoksia 3h välein. Etoo mut pakko syödä. Tosin huomenna neuvola niin pitää vähän kysellä onko tämä ok vai miten toimia. Ohje kun sisältää paljon kanaa ja kanamunia joita ei tietääkseni saa paljon syödä. Minulla tulisi vk määräksi 26kpl kanamunia. . . No mut siis joo. Tuleepahan ainakin syötyä ruokaa ja terveellisen kaavan mukaan, minulla kun tuo ruokailu aina vähä pannassa. Niin ja herkut pannassa ainakin nyt kk. Toivottavasti olo helpottaa. Miten muiden mieliteot? Ootteko syöny jotain mitä ei yleensä mee? Minulla on aina ollut viha rakkaus suhde kalaan ja nyt tekisi mieli lohta kokojan ;) niin ja kaurapuuroa ja mehukeittoa, nams ;) jaksuja tyypit ;)

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Super kiitokset kaikille onnittelijoille!
Hienolta ja kummalliseltahan tämä tuntuu.

granger
: ME käytiiin varhaisultrassa naisten klinikalla.
Kuulu meille ko oltiin oltu lapsettomuus hoidoissa, ja hoidoissa riskitn paljon suuremmat ko normisti ni haluavat kattoa et kasvaa oikeassa paikassa ja tietty määrä. :)

Mulla on käytössä solgarin vegaaniset raskaus vitamiinit.
ja ruokavaliona ollut jo ajat kasvis, maito, muna ja kala.

Me ollaan kerrottu jo muutamille. Mies ei osaa pitää suutaan kiinni...! :D
Mein esikoinen sai tietää plussauksen jälkeen, naapurit viime viikolla ---> tienneet mein hoidoista koko aika.
Ekan ultran jälkeen kerrottiin myös mein äiteille, ja mun äiti vaan tokas et on tiennyt jo monta viikkooo... :D
ja toinen tuleva kummisetä tietää jo. toinen pitäis nähä ni sais sekin jo tietäää.
Sauna illassa ei vielä kyselty, mut saas nähä miten ens viikolla... esikoinen alko näkyyn tosi aikaseen.

Aiheuttaa tää raskaus "nettiaddiktille" pahoja vierotusoireita :D pahoinvointi niin pahana ettei kestä selata nettiä :( jää tää palstailuki sit vähemmälle tai oikeestaan viikkoon ei oo pystyny ollenkaan lukemaan. Jospa sit viimistään 5 viikon päästä voi palata asiaan :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Olen seuraillut foorumia silloin tällöin ja olen todella onnellinen kaikkien puolesta, jotka ovat saaneet jo hyviä uutisia. Täällä on tunnelma sen sijaan todella ahdistunut. Minulla piäisi näinä päivinä alkaa rv 6 ja nyt kaikki raskausoireet ovat kadonneet. Viime viikolla minulla oli pahoinvointia jonkin verran ainakin jos ruokailusta oli kulunut yli 2 tuntia. Lisäksi oli väsymystä, mielialan vaihteluja ja arat rinnat. Sekä nippailua muutamana päivänä. Lauantaina katosi pahoinvointi vaikka olin syömättä kauankin, sunnuntaina katosi kaikki oireet täysin. Olo on aivan kuin ennen raskautumista. Pelkään niin että tämä on mennyt kesken, mutta vielä ei ole tullut mitään ulos. Varhaisultra vasta 27.8 jolloin rv 7 pitäisi viimeistään alkaa. En vain tiedä miten jaksaa sinne asti. :( Pahoittelen että kirjoitan näin negatiivisen viestin, teki vain mieli jakaa tämä jonkun kanssa.

rondine, ymmärrän todella hyvin sun ahdistuksen, sillä itselläni on ollut aivan samanlaisia tuntemuksia. Mulla oli toukokuussa kemiallinen raskaus ja siinä kävi juuri niin, että oireet yhtäkkiä katosivat ja sitten alkoi vuoto :( Nyt olen jo useita kertoja ollut ihan varma, että kesken on mennyt, kun oireet ovat laantuneet. Sitten ne on taas tulleet takaisin, heikentyäkseen joksikin aikaa taas päivän/parin kuluttua... Meinaan itse tulla hulluksi, enkä tiedä miten sinne varhaisultraan saakka selviää. Jos kaikki menee siis hyvin sinne asti, olkoot se ensimmäinen etappi. En uskalla edes vielä ajatella siitä eteenpäin.

Kirjoitinkin tästä tuonne "Oireista"- otsikon alle, kun olo on niin epävarma.

Toki täytyy muistaa, että sinullakin ne oireet voi vielä tulla takaisin, tai sitten ei, eikä se sittenkään vielä tarkoita mitään välttämättä... Kamalaa epävarmuutta on edessä jokatapauksessa kuukausikaupalla!

heippa! tääl kans olis tuleva huhtimamma jos kaikki menee hyvin! esikoista siis ootellaan ja viikkojakin laskurin mukaan jo 7+0!! :) täällä ollaan hyvinkin innoissaan, eikä tarvinnut montaa kuukautta yrittää kun jo tärppäsi! :) meillä huomenna eka neuvolakäynti edessä. meillä näytti testit heti vahvaa plussaa ja itkuhan siinä tuli :)

laskettu aika on n. 6.4 :) onnea muillekkin huhtimammoille! ♥

Moikka! :) pitkään oon tätä foorumia seuraillut ja nyt päätin liittyä joukkoonne :) Plussattu on ja omien laskujen mukaan LA 16.4. Kierto tosin hieman vaihteleva, joten saattaa tuo muutamalla päivällä heittää!
Oon siis aikas nuori äippä, 21 vuotta mittarissa, miehellä muutama vuosi enemmän, esikoinen täytti just 3-vuotta <3
Oireina nyt väsymystä, rintojen arkuutta, sekä hirveetä kiukkuumista!! Silloin tällöin myös pieniä tuntemuksia masussa.. Toisinaan tuntuu ettei oo mitään oireita ja sekös pistää miettimään!
Meillä tärppäs heti ekalla yrityksellä ja nyt toivon todella että tämä pieni pysyy matkassa <3 eka neuvola vasta 9.9.. Ajattelin vasta sen jälkeen kertoa muille raskaudesta..tai sit odottelen sinne 12vkolle asti..jos maltan:wink

Voi apua ja paniikki.. Sain huomiselle ylimääräisen ultra-ajan ehkäisyneuvolaan.. Tämä siksi, että kärsin ihosairaudesta joka lehahtaa kasvoille aika-ajoin. Edelliskerrasta onkin kulunut 6-vuotta, mutta eikös tuo pirulainen tee just nyt tuloaan. Syy miksi ultrataan on se, että tähän tarvitsee tetrasykliini kuurin jota ei saa käyttää missään nimessä raskaana ollessa. Nyt ensin katsotaan onko siellä masussa ketään ja oikeassa paikassa ja sydänkin pitäisi jo nyt sykkiä.. Mikäli kaikki kunnossa, sit mietitäänkin mitä mun naamalle keksitään.. Huoh ja Jee!

Huhtionnelle tsemppiä huomiselle!
Monet ovat täällä mietiskelleet oireista ja oireettomuuksisra. Tiedän kuinka raastavaa tuo on. Itsekin kuuntelen koko ajan, onko oireita vai ei. Periaatteessa jos en tietäisi olevani raskaana, ei kummempia oireita olis. Ainoastaan tuntemukset vatsassa välillä. Mutta jos ja KUN noita oireita kuuntelee niin rinnat turvonneet ja ehkä hieman arat (ainakin jos niitä painelee koko ajan) ja illalla iskee väsymys. Muute ihan normaali olo. Nyt siis mennään 5+4 vasta... Varhaisultra viikon päästä, iik!

Hitsi kun te ootte kaikki menossa aikasin ultraan.. Pitääköhän itekin aikaistaa. Jotenkin ajattelin, että meen sitten _kun ihan varmasti_ syke näkyy, jos sellainen ylipäätään on. Toki ymmärrän että nytkin sykkeen pitäisi jo näkyä kun 6 vk mutta entä jos..

Kaikki aikasemmat kierrokset nostaa ikävästi päätään, kun on menty liian aikasin, "tule viikon päästä uudestaan" jne. Toisaalta olis kiva hoitaa asia alta pois jos kaikki ei ookaan niinku pitää. Mulla ei oo koskaan km vuotanut itsestään ulos vaan on menty vaikeimman kautta, että eipä sitä tiedä vielä ton ultran jälkeenkään onko tyyppi messissä enää 12 vk kohdalla.

En tiiä, ehkä tässä jaksaa pari viikkoa kärvistellä. Siihen asti fiilistelen teidän käynneillä, joten laittakaahan ultrakuulumiset heti välittömästi ilmoille :)

No olihan masentava viesti! Sorry :)

Möttönen, mullakin ultra vasta vajaa parin viikon päästä, 7+1 viikoilla. Juurikin tuosta samasta syystä, ettei tarvitsisi sitten panikoida siitäkin vielä... Ihanaa kuulla, että muillakin todella oireet vaihtelee ja mietityttää, minäkin olen tämän päivän aikana ehtinyt menemään tuntemuksieni kanssa laidasta laitaan. Tuntuu olevan jokapäiväinen juttu minulla. Ihan tosi ärsyttävää ja sekopäistä... (myös täällä on puristeltu rintoja jatkuvasti):p

täytyyvarmaan itsekin huomenna neuvolassa keskustella tuosta varhaisultrasta :) oishan se kiva varmistaa että tuolla masussa oikeesti kasvaa se pikkuinen.. pelko keskenmenosta stressaa vaikka syytä huoleen ei pitäisi ollla :) mitenkäs, käyttääkökukaan foolihappoa?

Munkin varhaisultra olisi ollut vasta reilun viikon päästä, hyvä näin eipähän tarvitse maksaa tästä.. Onneksi viikkoja on kuitenkin jo se 7, eikä vähempää voi olla kun tosiaan tämähän sai alkunsa "varmoilla päivillä" ja tämäkin suoranainen ihme kuinka voi olla mahdollista että ylipäänsä olen raskaana.. Toivottavasti nyt kuitenkin kaikki olisi ok ja joku fiksu keksisi vaihtoehdon tähän ihoon..

Piuku. Mä syön monivitamiinia päivittäin mikä sisältää foolihappoa :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Heipä vaan kaikille ja onneksi olkoon meillä kaikille

Yksi viellä ilmoitautuu... Tosiaan meille on lapsi tulossa:) huhtikuussa jos kaikki menee hyvin

Plusassin heinäkuun lopussa kun menkkoja ei tullut. 12.8 TA neuvolalääkäri ultrasu viikkoja määrittämään ja sai 6+ nyt kahden viikkon päästä pääsen uudelleen ultraan:)

Ihme nimenkin sainmuutan pian kun pääsen asetuksiin tutustumaan:)

Tämä iphone sovellus on uutta:)

Tänään eka neuvola, jänskää ;) kumpa pian pääsisi ultraan. . . Jaksuja tyypit ♡

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Ihanaa, vapaapäivä ja ehtii taas tännekin lukemaan ja kirjoittelemaan. Täällä olot hieman vaihdelleet, välillä superhuono olo, varsinkin jos syöminen jäänyt välistä (mitä tapahtuu aika usein töiden takia :sad001). Välillä taas olo ihan ok ja jaksaa virkeenä tehdä kaikkea :) Väsymys on kyl ehkä pahinta, pitkät työpäivät verottaa ja kotiin tullessa ei jaksas muuta kun lösähtää sohvalle.

Minäkin varasin kuitenkin ajan varhaisultraan ja päästäänkin jo huomenna! Alkoi uteliaisuus kuitenkin nostaa päätään; meillä on miehen kanssa molemmilla kaksosia perheessä ja pakko päästä tässä vaiheessa jo katsomaan että odotellaanko yhtä vai kahta. Ja tietysti ihanaa nähdä että siellä varmasti on jotain ja oikeella paikalla :Heartred Ensi viikolla on sitten eka neuvola. Viikkoja huomenna kuukautisten mukaan 7+2 joten pitäisi olla ihan otollinen aika ultrailla.

Tarkkaan olen tässä painoa seuraillut ettei pääsisi mahdottomasti nousemaan ja onneksi onkin pysynyt koko ajan ihan samana. Ruokavaliota oon yrittänyt vähän rustailla ja syödä mahdollisimman usein vähän kerrallaan, aina ei vaan onnistu. Liikuntaakin oon yrittänyt ahkerasti harrastaa, nyt vaan kyllä jo heti huomaa että hengästyy paljon herkemmin kun aiemmin, mutta pitää vaan ottaa rauhallisemmin. Oletteko huomanneet samaa? Hyötyliikuntaa tulee ainakin toistaiseksi työmatkapyöräilystä 10 km päivässä, muistelen vaan että edellisessä raskaudessa en pystynyt paljon pyöräilemään kun alkoi jo sattua joten saa nähdä milloin joutuu pyörän vaihtamaan bussiin.

Ravintolisistä syön tällä hetkellä femibion 1:stä, maitohppobakteeria ja d-vitamiinia. Minulla on aineenvaihdunta vilkastunut ihan huomattavasti, näin kävi myös edellisessä raskaudessa ja tuntuu että vatsa tahtoo jotenkin oireilla tästä syystä. Mutta näillä mennään :)

Ei olla kenellekään vielä kerrottu tästä raskaudesta mutta parille kaverille voi joutua kertomaan tällä viikolla, osa jo tietääkin että meille saattaa jossain vaiheessa olla vauva tulossa mutta viikonloppuna ollaan menossa kaverin kanssa syömään ja nyt pitääkin jättää viinilasillinen välistä joten todennäköisesti arvaa heti :rolleyes: Pitää varmaan alkaa kohtapuoliin ehtimään äitiyshousuja kaapin perukoilta, työhousut meinaa tässä vaiheessa jo inhottavasti kiristää joten voin joutua aika ajoissa jo töissä kertomaan tästä.

Tsemppiä kaikille tuleviin ultriin ja neuvolakäynteihin ja jaksuja oireiden kanssa! Ai niin, minä olen ihan hulluna nyt marjoihin ja maustamattomaan jugurttiin kera sokerittoman myslin, voisin syödä vaan pelkästään niitä ja helpottaa kyllä huonoon oloon :wink kannattaa kokeilla!

Takaisin