Odotuskavereita huhtikuu 2015 äidit

Jokohan uskaltaudun liittymään... Viikon verran oon jo tätä keskustelua seurannut, eilen tuli heikko haamu ja tänään sitten huomattavasti selkeämpi haamu jota ei tarvinnut yhtään edes tihrustella. Tänään kp 28/28-30, itsellä vahva tunne että raskaana ollaan :) Nyt mennään kuitenkin vasta 3+6.

Taustasta sen verran, että meillä on yritystä takana viime syksystä asti. Kesäkuun alussa todettiin tuulimuna rv11. Sen jälkeen on ollut siis yhdet tavan menkat ja nyt uusi raskaus aluillaan. Jännittää miten tämä raskaus lähtee etenemään, tällä hetkellä en kuitenkaan osaa pelätä vaan olen superonnellinen plussasta. :) Varhaisultran aion kyllä tilata, viimeksi peruin ajan kun neuvolan täti mukamas näki sykkeen (ensin rv7, sen jälkeen vieläpä samana aamuna kun päivystyksessä illalla todettiin tuulimunaksi...)

Onnea meille kaikille odotukseen, ihana kun tällaisia ketjuja on olemassa! :)

Onnea Mamma_88 sinullekin ja lykkyä pyttyyn, että kaikki menee hyvin tällä kertaa! :-)

Mulla on niin epäuskoinen olo, kun esikoista en suunnitellut, mutta tätä toivottiin hartaasti..

Tänään oon ottanut jo KAHDET päiväunet, luulisi nyt jo jaksavan iltaan asti samoilla silmillä :'D

Rosa mulla ei ennestään ole lapsia, joten yritän ainakin synnyttää ihan alateitse, mikäli ei tule lääkäriltä ehdotusta sektioon, jonkun syyn takia :)
Saako kysyä, onko sinulla ollut aiempia synnytyksiä, joissa ongelmia vai miksi suunnittelet suunniteltua sektiota?

Mamma_88 onnea! Toivotaan, että tällä kertaa kaikki menee nappiin ja huhtikuussa olisi pikkuinen :)

MariaNNa- huh, sinähän nyt olet ottanut kunnolla päiväunia! :grin Täytyy myöntää että välillä töissä tuntuu että meinaa nukahtaa..niin kova väsymys välillä. Ja joskus otan pienet torkut, kun kotiin pääsen (mitä en ikinä ennen ole tehnyt).

Onnea mamma_88! :)

Met ollaan alettu suunnitteleen Pilttiä 1/2 vuotta sitten ja reumalääkkeiden lopettamisen jälkeen(huhtikuussa) saatiin lupa alkaa yrittään. Nyt onnistu:Heartred

Lana, ei meilläkään ole ennestään mutta tuo sektio on alusta asti ollu minulle mieleisempi vaihtoehto :)

Täältä yksi huhtivauvan odottaja liittyy joukkoon..... Raskaustestin (-testejä :D) ja plussia tein jo viime viikolla, mutta olo on ollut jotenkin epätodellinen että nyt vasta alkaa tajuamaan asiaa! Ensimmäinen on nyt tulossa ja vauva on erittäin toivottu, alkuvuodesta ollaan oltu ilman ehkäisyä ja nyt tärppäsi. :) Olo on onnellinen ja hämmentynyt! Lasketuksi ajaksi sivusto antoi 7.4., eli nyt olisi rv 5+1 (?) kasassa.

En nyt lukenut koko ketjua läpi, luen paremmalla ajalla jotta pääsen keskusteluissa kärryille. :)

Itseäni on hämmentänyt että miten näin alussa on jo tullut niin voimakkaat raskausoireet! Oon ollut ihan tajuttoman väsynyt koko ajan, ja alavatsassa on ollut menkkamaisia tuntemuksia päivittäin, välillä aika kipeitäkin. Rinnat ovat olleet arat ja etovaa oloa on heti jos on liian kauan aikaa syömättä. Ja se nälkä!!! Koko ajan on nälkä :D Mutta aina kun huomaan "oireilevani" niin hymy nousee suupielille, jotenkin ihanaa että on jotain joka hieman ehkä konkretisoi tätä raskautta :)

Onnea meille kaikille odottajille, kiva kun on vertaistukea :)

Täällä kanssa plussatulos kaks kertaa, eli huhtivauvaa odotellaan. LA:ksi sain 7.4 eli nyt olis 5+1 :)
Meille toinen lapsi tulossa, esikoinen syntynyt 09/13.
Oli kyllä jo ennen testiä niin varma olo että raskaana ollaan, mutta kyllä testin tekeminen jännitti ja kyllä sai hymyn huulille kun kaks viivaa heti ilmesty.
Ihanaa ku on tällainen foorumi mihin voi kirjoittaa, kun eivielä halua kenellekään kertoa ja mieskin työreissussa toisella puolen maapalloa niin yksin saa täällä hihittää onnellisuutta :))

Onnea kaikille odottajille :D

Heippa kaikille!
Itsekin voisin nyt esittäytyä täällä.
Mulla ehkä hieman "hauska" tilanne. Elikkä itse tulin yhdestä siis vain yhdestä kerrasta raskaaksi. Eli ollaan tunnettu tämän miehekkeen kanssa useampi vuosi ja reilu kk pyöritty kimpassa ja sit kävi näin. Molemmat tilanteesta todella hämillään mutta onnellisia.

La olisi laskurin mukaan 4.4.2015 raskautta en millään usko todeksi vaikka 4 testiä näyttänyt positiivista.
Tosin raskauden tiesin melko varmaksi jo ennen testiä. Minulla kun kuukautiset eivät ikinä olleet myöhässä ja nyt oli. Rinnat muuttuivat todella aroiksi sillon kun kuukautisten piti alkaa. Pahaa oloa ollut, mutta melko vähän. 25.8 olisi eka neuvola käynti.

Hui kun tulikin sepiteltyä. :eek:
Ihanaa että täällä voi avautua raskaudestaan kun ei ystäville ja sukulaisille voi vielä. Ja ensimmäisestä odotuksesta kyse. <3

Ehkäpä minäkin uskaltaudun jo mukaan. Menimme mieheni kanssa naimisiin kesäkuun lopussa ja jätettiin silloin ehkäisy pois. Olin varautunut siihen, että kauan saa yrittää, mutta tärppäsikin jo ekassa kierrossa! Viime viikon vietimme kesämökillä siskoni ja hänen miehensä kanssa. Jouduin hiipimään salaa vessaan tekemään testin aamuyöstä, etteivät muut huomaisi mitään. :) Testin tehtyäni siinä ei ensin näkynyt mitään ja ehdin jo sanoa miehelleni, että negatiivinen oli. Vähän ajan päästä siihen kuitenkin alkoi ilmestyä haalea viiva, haamu. En vielä uskonut silloinkaan, että olen oikeasti raskaana. Aamuinen hiippailu sai sitten jatkua seuraavina päivinä, jolloin viiva vahvistui. Vasta maanantaina aloin ymmärtää, että olen oikeasti raskaana. Raskauslaskurin mukaan olen rv 4+2, viime kuukautisten mukaan suoraan laskettuna olen 4+0. Kiertoni on suhteellisen lyhyt, n. 24 päivää, joten varmaan siksi erilaiset luvut.

Tämä on siis ensimmäinen raskauteni ja asia tuntuu vielä aivan epätodelliselta. Tuntuu, etten vielä uskalla iloita asiasta. Haluaisin iloita, mutta en oikein anna itseni iloita. Koko ajan takaraivossa jyskyttää ajatus, että vasta rv 12 saa iloita. Miten te oikein pärjäätte tämän epävarmuuden suhteen? Huomasin, että täällä on jo ketju hankinnoista, en itse uskalla edes katsoa raskausvaatteita vielä. :sad001

Neuvola on vasta 8.9. Ajattelin huomenna soittaa johonkin yksityiseen paikkaan ja varata varhaisultra, ehkä se auttaisi tähän epävarmuuteen.

Ihana kun on tätä vertaistukea täällä! Ensikertalaisena tämä kaikki on niin uutta ja pelottavaa! Eikä minulla oikein ole ketään muuta kuin mieheni, jonka kanssa jutella asiasta tässä vaiheessa.

Taas uusi tilaisuus. :) Plussa testistä ma 4.8.

Tosta edellisestä keskeytyneestä keskenmenosta jouduin toukokuun lopulla lopulta kohtutulehduksen takia sairaalaan sisään 40 asteen kuumeen noustua ja lopulta kaavintaan, eli lääkkeellinen tyhjennys ei toiminu. Harmillisen pitkään meni fyysisessäkin toipumisessa (vaikkakin kuukautiset toimii lääkäreiden varoitteluista huolimatta ku kello!), eikä tietenkään psyykkisesti homma ole unohtunut, mutta ehkäpä tämä kuudes kerta vihdoinkin toden sanoo! Puolisoni on kuulemma pelonsekaisin tuntein, kun haluaa kovasti yhteistä lasta, mutta samalla on huolissaan musta, jos tämäkin menee pieleen. Mutta entäs jos ei menekään? :)

Ultraan päästään pe 22.8.

Onnittelut kaikille muille odottajille!

Onnea plussanneille! :)
Rondine, epävarmuus on varmasti ihan luonnollista. Kai sitä yrittää vaan miettiä, että murehditaan vasta sitten jos siihen on todellisuudessa tarvetta. Jos menee kesken, niin siihen on sitten joku syy. Ja jos raskaus sujuu hyvin, niin harmittaa jälkeenpäin jos ensimmäinen kolmannes on mennyt murehtien. :)

Pikkusisu, nostan hattua sinun positiiviselle asenteelle! Ja hirveästi peukut pystyyn, että huhtivauvan saat syliin. :)

Onko teillä keltarauhanen juilinut plussan jälkeen? Itseä hiukan huolettaa, kun tänään on tuikkinut toisella puolella inhottavasti (samanlainen tuikkailu säikäytti edellisen raskauden alussa). Ei auta kuin odottaa, kohdun ulkopuolisen mahdollisuus tietysti pyörii ajoittain mielessä.

Lana! Joko kisut on varattu? Mä tahdon tuollaisen söpöliinin!!

Ikää 31v ja neljäs tulossa. 08 ja 09 eka kierros, nyt prinsessa 3kk eli tämä neljäs (hupsista saatana) syntynee jopa ennen siskon yksivuotis synttäreitä.

Oireita ei ole menkkaoloa kummempaa. Fiilis hiukan onko kaikki ok koska aiemmin rinnat olleet joka raskauden alussa tosi arat.. muita kivuttomia rintoja?

Heippa:)

Liityn joukkoon iloiseen! Viime pe tein 3 testiä ja kaikki näytti positiivista valoa!! eli raskaana ollaan! :Heartred Nettilaskurin mukaan la olisi 1.4 mutta se voi vielä muuttua...Tämä on siis toinen raskaus, esikoinen on nyt 1v4kk eli 2 vuotta tulisi ikäeroa lapsille:)
Parin viikon päästä on eka neuvola. Jännityksellä sitä odotan! Toivotaan että kaikki on hyvin ja masussa on oikeasti muutakin kuin kesäturvotusta :grin
Oireina tällä hetkellä kaamea väsymys, vessassa joutuu ravaamaan sekä olen TODELLA kiukkuinen ollut, haha! :mad::mad::mad:

Tsemppiä kaikille odotuksen alkuun, tää on jännää!!!!:happy093

Meitä on jo niin paljon, ihanaa ja onnea kaikille :)
Tulipa muuten mieleeni että onko meidän huhtikuisten joukossa muita myöhäisestä oviksesta raskautuneita ? Itse tikutin ovisplussan kp 22, joten ovis ollut luultavasti kp 23. Käsittääkseni tuo on jo hieman myöhäinen ovulointi ajankohta ? Normaali kierto mulla on ollut 31-32 pv. Tämän vuoksi raskaus todellakin yllätti, sillä olimme aivan varmoja ettei noilla päivillä enään olisi mahista. Onneksi oli ! Nyt odotellaan ultraa, jotta tuo hedelmöitysajankohta vielä vähän tarkentuisi. Toivottavasti pikkuinen pysyy mukana kauheasta stressistä huolimatta..

Jee-ryhmä kasvaa :)
Onnittelut taas uusille plussanneille :) Kivaa kun ryhmä kasvaa :)

Pikkusisu, on teitä kyllä koeteltu jo ihan liiankin kanssa. Kovasti tarrasukkia lähetän teille!!! Ja tietysti meille kaikille muillekin :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

riiks9 Minulla on ainakin sellainen kroppa, etten ikinä ole täysin pystynyt luottamaan kierron pituuteen. Eli ymmärtääkseni ihan normaalia, että kierto joskus on vähän pidempi.

Oviksen jälkeen minulla on aina ollut n. 14 päivää menkkoihin.

Onnea uusille plussanneille! :) Taas on tullut paljon lisää! Ihanaa!

Rosa kannattaahan sitä toki kysyä tuota suunniteltua sektiota, että saisiko sen, jos sitä on miettinyt :) Olen vain käsittänyt, että sitä ei tavallaan ilman hyvää syytä myönnetä suoraan, mutta kaippa tuokin on paikkakuntakohtaista :)

Leele itselläni alkoi kans tosi aikaisin oireet! Rinnat oli arat jo ennen kuin menkkojen olis pitänyt edes alkaa! Ja pahoinvointi/heikotus alkoi tosi aikaisin. Oonkin ajatellut että saa nähdä ettei oo tulossa kaksoset, kun niitä on miehen puolella :wink Hui...

Rondine kyllähän sitä itselläkin välillä se epävarmuus tulee ja huolettaa, että mitenkähän käy ja kestääkö tämä nyt loppuunasti vai viedäänkö tämä ilo liian aikaisin. Mutta toisaalta täytyy vain ajatella, että sille ei itse voi mitään, jos sitten kesken menee ja parempi vain nauttia nyt tästä raskaudesta ja katsoa päivä kerrallaan :)
Varhaisultra tosiaan kannattaa, niin siinä saa varmasti sitä varmuutta ja näkee ainakin, että on oikeassa paikalla ja mahdollisesti sen sykkeenkin näkee :Heartred

Pikkusisu toivon todella, että teillä menisi nyt tällä kertaa kaikki hyvin! Kovia olette joutunut kokemaan.. Mutta ehkä tosiaan tällä kertaa kaikki vihdoin meneekin hyvin! :)

pätKä vielä ei ole varattu :grin Kyllä 5 sellaista on, jotka on kiinnostuneita, mutta ei ole vielä otettu varsinaisia varauksia, ennen kuin nähdään mitä tuolta tulee :wink Kovasti jännittää, kun pitäisi tällä viikolla syntyä vielä pikkuisten :Heartred

AmandaK mullekin mies on sanonut, että olen alkanut olla kärttyisä välillä :p

Tässä on saanut alkaa joka yö juosta vessassa, vaikka ennen ei ole tarvinnut käydä kertaakaan yön aikana! Olen muuten ennen käynyt vyöhyketerapiassa ja nyt olen menossa tänään samaan paikkaan, jossa tehdään nyt sitten minulle alkuraskauteen sopivaa lymfaa :) Olen niin ÄLYTTÖMÄN turvonnut, että pakko tehdä jotain! o_O Mulla on kyllä nää aamut muuten aina vähän hankalia.. meinaa mennä jonkun aikaa, kun on vähän huono olo, että saa tehtyä mitään.. tietty sinänsä huono, kun pitäisi töissä tehdä töitä, eikä ihmetellä :p

LauraElina: hui! Kyllä noi lapset om ehtiväisiä! Onneksi ei pahemmin käynyt ja hyvä että tarkistavat kaikki kunnolla!

Täällä äiti on vähän väsy. Tyttö itki viime yön rokotuksia eikä miehestäkään pahemmin apua ollut. Mulle on alkanut muutenkin iskeä pahasti tuo väsymys, ettei normaalit yöunetkaan riittäis. Täytyy silti olla kiitollinen että tyttö nukkuu muutoin sen 11tuntia putkeen. Muutoin saattais olla jaksaminen koetuksella.

Ällöolo tuntuu tulevan ja menevän. Tällähetkellä kaikki raikas euoka maistuu hyvältä! Salaatit, hedelmät.. Sais jatkuu loppuun asti tämmönen :D

Synnytyksen toivottavasti saan suorittaa alakautta, suunniteltua sektiota ei siis minun puolelta ole tiedossa. :)

chipmunk86 ihanaa, ONNEA! Ihanaa kun kaikki hyvin :Heartred:Heartred

saanae voi kun munkin tekis mieli vain kaikkea raikasta, mutta tällä hetkellä tuntuu et tekis mieli vaan kokoajan suklaata ym. :oops:

Takaisin