Odotuskavereita huhtikuu 2015 äidit

Täällä uusi huhtikuinen odottaja :) Kolmas on tulossa ja tiedetään kumpi tulee. Meillä on jo pienoiselle nimi tiedossa :)
 
Täällä uusi huhtikuinen odottaja, joka haluisi vaihtaa kuulumisia muiden odottajien kanssa. Ensimmäinen tulossa, eikä tietoa sukupuolesta.
 
Kiva saada vielä mukaan lisää porukkaa. Täälä on hyvät keskustelut ja varmasti löytyy vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin :)

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Onpas tää hiljentynyt, ehkä nää aiheet on vaan levinnyt uusiin ryhmiin. Mut anyway, kysäisisin sitä onko joku jo hakenut äitiysavustusta (pakkausta tai rahaa) ja äitiyspäivärahaa. Itse tein hakemuksen äsken Kelan sähköisessäjärjestelmässä ja se oli suht helppoa(blondikin ymmärsi). Samalla huomasin et itsellä on enää 2kk ja 4 päivää mammaloman alkuun. Nyt pitää enää muistaa toimittaa 6kk palkka tiedot Kelaan, sillä hain 6kk tuloilla kun viime vuoden tulot olivat huonommat.

Jaa sit kyselisin(mainitsin tästä jo toisessakin ryhmässä) onko kellään muilla intiimejä oireita ilmaantunut raskauden aikana. Ei tietenkään ole pakko kertoa, mutta olis kiva kuulla etten oo ainut. Neuvolassa en viitsi tästä asiasta kauheasti puhua, sillä terkkarini on aika tättähäärä ja varmaan lähettäis mut tutkimuksiin tästä asiasta (terkkarini tosiaan on valmistunut viime keväänä). Itse olen alkanut tai siis melkein koko raskauden kärsinyt kuivuudesta seksin aikana. Olen kuiva kun sahara. Tossa noin vkoilla 17-20 taas kostuin ehkä hieman liikaakiin, sillä pieni pusu niin oli pikkupöksyt märät...
 
Mie sain tänään neuvolasta sen äitiysavustus hakemuksen mukaan. Aattelin tänään ilta hommikseni sitä täytellä.
 
Yllätys15:
Olen hakenut kaikki mahdolliset mitä tässä vaiheessa kelasta voi hakea.. Olin ite kans yllättyny et tajusin kaiken ku systeri on niin valittanu et on vaikeeta..

Ja tuohon intiimipuoleen, ni sama juttu. Ollu melkeinpä koko raskauden ajan, mut onneksi silti homma toimii..
 
Mä hain ennen joulua äitiysavustuksen, vanhempainrahan ja lapsilisän. :)
Vielä ei oo päätöksiä tullut..
 
Itse olen hakenut äitiysavustusta ja lapsilisää. Äitiys-tai vanhempainrahaa en ole vielä hakenut kun piti selvitellä asioita työnantajan kanssa. Juuri kun olin skannaamassa raskaustodistusta huomasin, että siihen oli raksittu, että sillä todistuksellahaetaan vain äitys- ja vanhempainrahoja eikä äitiysavustusta. Sama lappuhan se on, vain yksi rasti puuttuu, mutta silti mietityttää meneekö se läpi. Onneksi tänään on lääkäri, jolta voin saada mahdollisestinuuden paperin. Todistukseen oli myös laitettu ammatti-kohtaan vain firman nimi, eikä minun työnimikettä. Outoa!

Itselläni oli saharaista raskauden alussa, mutta samaan aikaan oli hiiva ja pissatulehdus. Lieko näillä merkitystä. Nyttemmin on nestettä sillein sopivasti. Kuinka paljon juot yllätys15? Itselläni vaikuttaa suuresti kehossa olevan nesteen määrä. Jos janottaa ei kostu millään. Heti helpottaa jos juo lasin tai pari vettä. Tässä kehon tilassa on näemmä tärkeämpiäkin paikkoja laittaa vettä kuin huvitukset!:wink
 
Mää oon hakenut äitiysavustusta (pakkauksena), äitiysrahaa ja vanhenpainrahaa. Lapsilisää en älynnyt vielä hakea... No vielä tässä kerkee. :) Mää oon aina ollut tosi huono kaikkien virallisten kaavakkeiden kanssa, niinpä sain muutamat kiroilut aikaiseksi noidenkin hakemusten kanssa... :p Mut sain kuitenkin lähetettyä eikä oo ainakaan vielä tullut Kelalta noottia että olisi joku väärin täytetty. :rolleyes: Äitiyspakkaus tuli jo vuoden vaihteessa, ja ainakin mää tykkäsin kovasti sisällöstä. Ihanan värisiä vaatteita, sopivat hyvin sekä tytölle että pojalle. Mieheni kanssa vain saatiin hyvät naurut aikaan, kun muutamassa vaatteessa oli oravan kuva, joka meidän mielestä näytti ihan Salme Pasilta (ne, jotka ovat katsoneet Putousta tietävät mistä puhun). :grin Muista ei vielä päätöstä oo tullut, mutta niissä menee varmaan vielä aikaa että saavat työpaikaltani sen todistuksen 6kk:n tuloista jonka mukaan hain (mun työpaikalla palkkatoimisto hoitaa sen todistuksen toimittamisen suoraan Kelaan).
 
Mitä olette mieltä. Voiko vauvan vaatteet pestä normaalilla omo color pesujauheella? Iski halu pestä jo vaatteet valmiiksi ja kauppaan niin pitkä matka ettei tekisi mieli lähteä hakemaan sensitiveä.

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Pitääpä käydä kattomassa vielä uudestaan se lähettämäni hakemus... En ainakaan muista että olisin siinä mitään "lapsilisä"-kohtaa nähnyt, mut kuten sanoin, mää oon aina ollut ihan onneton noiden hakemusten kanssa. :grin Täytyy vaan täyttää toinen hakemus sitä lapsilisää varten, jos on tosta ensimmäisestä jäänyt pois. :)
 
Äippärahaan ja lapsilisään omansa mun mielestä. Tai ei mun lomakkees mitää lapsilisäkohtaa ollu.
 
Siis siinä lääkärintodistuksessa oli erikseen vanhempain-ja äitiysraha ja äitiysavustus kohdat. Onneksi tänään vielä neuvolalääkäri niin selviää!
 
Takaisin
Top