No kait kissat vaan voivat olla niin uteliaita uudesta tyypistä, että siksi eivät jätä rauhaan ja sit vahingossa jotain sattuu,että tarkkana pitää olla, mutta niinhän sitä muittenkin eläinten kanssa pitää.
Itsekin olen sitä mielestä, että kun lemmikin ottaa niin siitä pitää huolehtia myös muuttuvissa elämäntilanteissa. Ongelmatilanteissakaan ei heti pitäisi luovuttaa. Itse en pääse esim. muuttamaan nyt niin helposti, kun on kaksi kissaa, jotka ovat tottuneet ulkoilemaan. Ja hetki ei todellakaan mielestäni ole otollinen sisäelämään totuttautumiselle, niin mun hermojen, kissojen kuin tulevan lapsenkaan kannalta. Viimeistään elokuussa kyllä pitäisi näiden kanssa muuttaa, että ehtivät totuttautua uuteen paikkaan ja lapsen kamoihin. Ja minä en edes aikanaan näitä kissoja varsinaisesti hankkinut, kissat vaan päättivät ns. yhteisistä tiloista muuttaa luokseni (naapurihuoneiston omistajan ja koiran sijaan) ja parin vuoden jälkeen huomasin että minähän ne ruokin ja hoidan. Joten näen, että vastuu heidän hyvinvoinnistaan on nykyään minulla. Ovelia otuksia :)
Joillakin kissoilla on taipumusta nukkua omistajiensa naaman vieressä, siis joku hengitys-lämpöjuttu. Ja itsekin muistan yhden miekkosen kissan, joka mun mielestä yritti tukehduttaa mut nukkumalla naamani päällä (siinä vaiheessa pelkäsin vielä kissoja). Siskoni kissa oli nuollut lapsen hiukset sairaalasta kotiuduttua ja näin hyväksyminen oli suoritettu ja mielenkiinto oli loppunut siihen.
Osa lemmikeistä voi olla myös mustasukkaisia uudesta tulokkaasta, joten meillä ainakin pitää yrittää muistaa myös karvaturvien sylihetket ja muu hemmottelu ja arkirutiinit.
ps. Nyt urokissa yrittää tuoda myyräherkut mulle sänkyyn. Kuka sille on kertonut, että en syö ravitsemusterapeutin mielestä tarpeeksi :D