Odotus ja vauva kissaperheessä

rolle2012

Vauhtiin päässyt keskustelija
Onko muita joilla on kissa/kissoja ja odotatte vauvaa?Entä miten kissa on ottanut uuden tulokkaan vastaan?Meillä vasta rv.5+1.
 
Meillä kissoja 4 kpl ja kaikki otti vauvan vastaan hyvin :) kävivät ihmettelemässä sittterin vieressä ja haistelemassa et mikähän tuokin otus on :wink
Pinniksessä meillä oli isännän tekemä puusäleikkö päällä ihan alkuajat, ettei kissat vaan menneet sinne, vaikkakin ne tuppas meneen vaan sillon sinne kun siellä ei vauvaa ollu :) sillon ees yrittäneet kun vauva siellä oli :)
Nyt toinen tulossa ja luulen että samat viritelmät tällä kerralla.
Niin ja sairaalassa mulla oli harso millä pyyhin vauvan oukluja ja nukku yhen yön sen kanssa, niin isäntä toi sen kissoille nuuskuteltavaksi ja me tultiin seuraavana päivänä vauvan kanssa kotiin :) samaa kikkaa tuntuvat käyttävän koiraihmiset :)


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Meillä kissa ei piitannut mitään esikoisesta eikä toisestakaan. Hirmusti on tykästynyt lapsiin , vaikka meille villikissin pentuna aikoinaan tulikin :) kolmas tulossa joten ei varmaan siihenkään erikoisemmin reagoi. Kissa tykkäs mennä makoilemaan niihin paikoille missä vauva oli juuri ollut esim. Kaukalo ja sitteri. Muttei ikinä samaan aikaan änkenyt niihin kun vauva niissä oli. Silloin kissa teki tuttavuutta kun vauva oli jonkun sylissä tai vierellä. :)

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Pinniksessä meillä oli isännän tekemä puusäleikkö päällä ihan alkuajat

Millainen se teidän säleikkö on? Et viitsisi kuvaa laittaa? :) Olen meinaan miettiny että mitähän itse viritän siihen pinnasängyn päälle ettei tuo pörröinen naukuja sinne hypi ihmettelemään :)
 
Mä etin sen tänään ja laittelen kuvaa :) meillä oli tosiaan pinnasängyn jalkopäässä sellanen kova hoitoalusta, ja sit siinä lopussa sängyssä se puuritilä, sen takia kaupan viritelmätkää ei ois natsannu ku oli se hoitotaso :)
Kaupasta saa siis jotaa verkkoja. Mut mä en oikee luottas niihin, ku on kuitenki kangasverkkoa ja antaahan se myöten jos painava kissa menee päälle makaa :/


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
millaisia teidän kissat on ollut nyt odotusaikana?meidän kolli ei oikein enää viihdy sylissä,vaikka rv:ja on vain 5+2.tietääköhän se että mun masussa kasvaa joku..:rolleyes:
 
Meillä talon vanhin kissa aavisti heti raskauden niinku viimekski, mut meillä kaikki narttuja :) nukkuu aina mun vieressä ja vahtii :wink


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Meidän kolli on aina mun perässä,on edelleen mutta tulee syliin ja lähtee melkein heti pois.normisti nukkuu monta tuntia mun mahan päällä.Mitenhän sitten kun toukka alkaa potkii.:smiley-bounce022
 
Meillä kissa hakeutuu normaalia enempi mun syliin raskaus aikana. :)

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä nuo kummatkin on vähän ailahtelevaisia. Välillä viihtyvät sylissä rapsuteletavana pidempiäkin aikoja, ja välillä vaan käyvät kääntymässä. Vieressä tai jalkopäässäkin nukkuvat (tai lähinnä tuo kolli nukkuu) satunnaisesti. Eipä niistä voi mitään päätellä. Tulevan vauvan kanssa uskoisin kyllä molempien tulevan hyvin toimeen.
 
Joka Odotus aikana meidän 2 kisua aavisti kyllä raskauteni, ne tuo mulle ulkoonta hiiriä tai jotai.yleensä ei kyllä tuo mitään.kun mulla oli iso maha loppuraskautena niin oma kisu piti ja oikee vänkäs et pääsis mun mahan päälle. Potkuja kyllä tuli mutta kissa vain köllötteli. Yöt menee niin et kissat nukkuu mun jalkovälissä, välil saa tönii isoja kisuja pois. ja Meilläkin kissat tykänneet vauvan sittereistä, vaunuista ja kantokopasta. ja kun vauva tulee kotiin niin kisut iha ihmeissään kun en oo kotona ollutkaan öitä. Eli loukkaantuivat. Mut muuten hirmu nätisti olleet kyllä vauvaa kohtaan.

Sinkkuna kun elelin niin mulla oli kissa joka vihasi MIEHIÄ, kynnet ojossa oli oven edessä. Ihan oikeesti, se hyökkäili miespuolisten jalkoihin. , no tapasin sitte vihdoin ja viimein miehen jonka kissakin kelpuutti ja tulinkin heti raskaaksi , hyvin se otti poikamme vastaan kuitenkin. siitä tiedettiin että se hyväksyi poikamme kun poika oli puolivuotias ja oli kylvyssä, kissa istui vieressä eikä sitä haitannu yhtään vedet jotka poika roiskutti päälle. Kuukausi siitä kissani kuoli, se oli vain 3vuotias.

mutta joo kannataa vahtia lasta pinnasängyssä, kissa voi ihan tahattomastikki hypätä sänkyyn ja hyppää vauvan päälle. Seuraukset voivat olla vakaviakin. Pinnasängyn päälle vois laittaa semmoisen kattoon ripustettavan hyttysverkko katoksen. Ei ole kallis ikeastakin pitäis löytyy. Se toimi meillä ettei kissat makoilleet sängyssä.
 
Mullekin kissa kantaa hiiriä sisälle, mitä se ei ennen oo tehny, vaan huutanu pihalla että pitää mennä kattomaan hienoa saalista :D Sama kaveri on alkanu nukkua mun vieressä joka yö (jostain rv5-6alkaen), kun yleensä nukkuu jalkopäässä.
 
Meiltä löytyy 2vuotias naaras kissa ja 4v kolli kissa. Kolli tykkää kovasti nukkua jalkopäässä ja on kovin mustasukkainen miehestäni. Jos mies komentaa niin heti pissitän kengille tai muualle ei sallituun paikkaan. Meillä kissat vastailee kun niille miukuu.

Vähän pelottaa että mitä jos vauva onkin allerginen kissoille?! Ovat kuitenkin minulle hyvin rakkaita ja olleet seurana kun omilleni muutin 2012 keväällä.

Pitää kanssa miettiä viritelmä pinnasänkyyn ettei kisu pääse hyppäämään.

Toivottavasti tuo ärhäkkä kolli tulee toimeen esikoisen kanssa! Oli tullessaan meinaan todella arka eikä antanut hevin koskea. Luottaa nyt minuun ja antaa rapsutella, mutta saattaa helposti raapaista jos ärsyyntyy eikä osaa ennakoida. Hieman pelottaa ettei kissa vaan raavi vauvaa. Mitä ajattelette? On kyllä lauhtunut kun naaras neiti saapui pentuna ja huolehtii kaveristaan, josko osais olla varovainen vauvan kanssa?
 
Meillä kissa tuli villikissana, oli tosi arka ja sähäkkä tapaus. Mutta nyt ei oo ollut mitään ongelmaa kissan ja lasten välillä. Toki vahtimatta ei saa jättää ja lapset pitää opettaa lukemaan kissa ettei räppää tassulla.

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla menossa rv 4+4 ja huushollista löytyy 4 kissaa (1tyttö ja 3kollia) tyttö on viimeisillään tiineenä, mutta pentuja ei kyllä ainenkaan yhtä enempää pidetä :wink saa nähhä miten meidän villit kollit suhtautuu kun "äiti" kulkee kohta maha pystyssä :) ehkä ne jotain osaa aavistaa ja osaa sitten varautua tulevaan nyyttiin ♡

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä aikanaan pikkuveli esiteltiin heti ens töikseen kissalle, kun tulivat äidin kanssa vihdoin laitokselta kotiin. Veli äidin sylissä ja äiti kyykistyneenä lattialle, kissa sai haistella kaikessa rauhassa.

Mitä enemmän vauvaa varjelee ja pitää eläimet - oli ne sitten kissoja, koiria, vapaana olevia sisäkaneja tai -marsuja, jotka osallistuu aktiivisesti perheen arkeen - eristyksissä vauvasta eikä anna olla missään kosketuksissa, niin sitä enemmän se eläintä alkaa vaivata. "Mikä on tämä oudolta haiseva kaikkien hyysäämä nyytti, jota hän ei saa nähdä ja todeta vaarattomaksi". Ja silloin niitä vaaratilanteita voi syntyä, kun esim. arka ja pelkoagressiivisuuteen taipuvainen koira ei tiedä miten suhtautua. Etenkin sitten kun lapsi on jo isompi ja alkaa liikkumaan.

Meillä ei siis silloin kissalle kuljetettu etukäteen rättiä, mutta nyt koirani kanssa ajattelin sen koittaa toteuttaa jotenkin (täällä ei osastolle pääse vierailemaan kuin isä ja sisarukset, mutta meidän "ydinperheessä" on vain minä, vauva ja koira. Ehkä omassa tapauksessani joku lähisukulainen sallitaan käymään).
 
Minja
Uskon kyllä että lähisukulainen varmasti sallitaan käymään :) Ja liputan kyllä tolle rätti taktiikalle myöskin :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä kaksi poikakissaa, eivät ole mielestäni suhtautuneet minuun mitenkään erilailla. Toinen on todella rauhallinen tapaus mutta toinen ei. Sen kanssa on varmastikin keksittävä jotakin järjestelyjä kun vauva tulee, ettei hypi päälle vauvan nukkuessa tms.

Oletteko muuten tyhjentäneen vessat normaaliin tapaan? Onko toksopelkoa? Itse jatkan vessojen siivousta vanhaan malliin sillä mies on jonkun verran pois kotoa. Jonkunhan se on tehtävä. Huolellinen käsien pesu vaan joka tyhjennyksen jälkeen. Toksotesti on otettu ja se oli negatiivinen. Kissat ovat vain sisätiloissa.
 
Meillä on vain minä ja (sisä)kissa ja vessakin on tyhjennettävä.
En ole jaksanut murehtia toksoa, koska ollaan asuttu kimpassa yli 12 vuotta. Eiköhän meillä ole kaikki samat taudit jo :)
 
Oon vaihdellut hiekat ja tuun jatkossakin vaihtamaan, meillä kissa viihtyy kesäisin ulkona, mutta talvea kohden alkaa tulla aina enempi sisälle :) hyvä käsihygienia vaan muistaa.

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top