Odottavat toukomammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tosi harmi tilanne mirva´´ :( Toivottavasti löydätte jonkun ratkaisun ja jos ei löydy niin onneksi vauvalla tulee olemaan sinut rakastavana äitinä :Heartred Tsemppiä töihin/kouluun palaamiseen!

Ja ihanaa, että masussa kaikki on kuitenkin hyvin :)

mirva`` kylläpä kuulostaa tympeälle tilanteelle tommonen <3

Meikälläki tuntu ihme tunteita tänään vattassa, mut en sitte tiiä oliko nyt oikeesti potkuja vai ihan vaan et joku syvä vatsalihas kramppas tai jotain :D

Hah, laitoin käden vatsan päälle, ja siellähän pienen pienet jalat rummuttelivat yhtäkkiä hetken verran:) Ensin taas luulin kuvittelevani, mutta ei. Niin hassu ja tuttu mutta kuitenkin uusi tunne!

Joo kalan läpsyttelyä se oli! :grin yleensä kun ilma ruplattelee mahassa niin myös kuulen jonkun pienen porinan sieltä mut tossa ei kuulunu mitään, tuntu vaan :p

Joo siis sitä kalanmuljahdusta on tuntunut välillä aikaisemminkin, mutta nyt oli ihan selvät pienet jalanliikkeet:) Ihan kuin loppuraskaudesta isomman vauvan kanssa mutta miniminiversiona:)

Tietääkö joku muuten sattumalta minkä ikäiselle vauvalle voi laittaa kuulosuojaimet päähän? Eli minkä ikäisenä se pää kestää suojaimia? Olisi tiedossa mahdollisesti yksi ulkoilmakonsertti kesälle, mutta vauvaa ei tietenkään voi ilman kuulosuojaimia ottaa mukaan. Täytyy neuvolasta kysyä tietty, mutta ajattelin, jos jollain olisi täällä tietoa :)

Haluaisin siis tietää jo tässä vaiheessa, että aletaanko koko konserttiosallistumista edes suunnittelemaan vai jääkö suosiolla väliin :)

Voisin uskoa enough että on todella lapsi kohtaista, itsellä tulee ensimmäisenä mieleen niskan tukevuus tuosta, tiedä onko muitakin huomioitavia asioita(?). Mun mielestä n.4kk muksut kannattelee päitään jo suht hyvin, että ehkä jonnekkin sinne rajaa vetäisin ennen kuin lisäpainoa päähän asettelisin.

Ja vitsit mirva`` mikä mies taasen siellä. Oon pahoillani puolestas kun miekkonen osannut siellä kauheasti käyttää aivojaan :/ Tietenkin hänelläkin oikeus omiin mielipiteisiin mutta kyllä sitä pitäisi (varsinkin jo tuon verta ikää ollessa) osata harkita miten asiat ilmaisee. Vedä ihmeessä itkupotkuraivarit jos se oloasi helpottaa (itseäni ainakin silloin tällöin nuo helpottaa jos oikeissa olosuhteissa pääsee toteuttamaan, eli yleensä mieluiten yksin niin ei tuu itselle morkkiksia), mutta toivottavasti saat tuon asian suhteen mielenrauhan piakkoin, edes jonkun asteisen. Tsemppiä ja mukavia hetkiä sinulle ja masukaverillesi :) !

Tietääkö joku muuten sattumalta minkä ikäiselle vauvalle voi laittaa kuulosuojaimet päähän? Eli minkä ikäisenä se pää kestää suojaimia? Olisi tiedossa mahdollisesti yksi ulkoilmakonsertti kesälle, mutta vauvaa ei tietenkään voi ilman kuulosuojaimia ottaa mukaan. Täytyy neuvolasta kysyä tietty, mutta ajattelin, jos jollain olisi täällä tietoa :)

Haluaisin siis tietää jo tässä vaiheessa, että aletaanko koko konserttiosallistumista edes suunnittelemaan vai jääkö suosiolla väliin :)

Ei hajuakaan. Sillähän on se aukilekin ensin päässä.

Itselle ei ole tullut mieleen, että lähtisin yleisötilaisuuksiin heti (en arvostele huom! ollaan vaan kaikki erilaisia ja sehän on rikkaus!)Paitsi että varmaan veljenpojan rippikirkkoon sit varmaan mennään heinäkuussa. Katsotaan, onko pienellä ollut omat juhlat jo silloin. Meinataan kastaa lapsi ja eikös se yleensä ennen kahta kuukautta tapahdu.

Joo ei tietenkään ihan heti mihinkään tee mielikään juosta, mutta monien kavereiden kokemuksesta (ja suosituksestakin) pari-kolmekuisen kanssa voi olla jo kiva alkaa tehdä normaaleja juttuja. Meillä siis LA heti toukokuun alussa, eli hyvällä tuurilla on jo heinäkuussa 3 kk. Sen näkee sitten, milloin pieni päättää maailmaan tulla :)

Eikö kaste oo vasta 2-3kk iässä? Tai se mielikauva ittellä on

Kasteajankohtaan voi käsittääkseni vaikuttaa aika paljon itse. Kummityttö kasteltiin 1 kk ikäisenä.

Meidän Eevertti Kölliäistä ei kasteta, joten pidetään nimiäiset kesällä johonkin sopivaan aikaan kun kaikki toivottavat henkilöt pääsevät paikalle. Heinäkuussa siis, silloinhan suurin osa porukkaa on lomalla!

Olen itse siinä käsityksessä, että kastaa voi periaatteessa milloin vain. Mutta koska nimi on annettava rekistereihin viimeistään 2 kk ikäisenä, niin suurin osa heistä, jotka kastavat lapsensa, tekevät sen tuon aikarajan sisällä. Se on helpointa, koska silloin ei tarvitse tehdä erillistä ilmoitusta väestörekisteriin vaan pappi hoitaa sen samalla kertaa. Muutoin kasteen voi tehdä myöhemminkin kyllä, olen nähnyt esim. kolmevuotiaan kasteen.

Siinä imettäjät sarjassa se yks tyttö oli menny aika nopeesti syntymän jälkeen jonnekki perhejuhliin mutta oli viettäny melkeen koko ajan makkarissa imettämässä että ei sekään kovin mukavalta kuulosta. Tietenki kiva nähä muitaki jos on kovin sosiaalinen mutta ite oon aika kova kotikissa.

Takaisin