Kiellettyjen aineiden lista pitkä näin raskausaikana. Itse olen melko liberaali ollut, ja käyttänyt maalaisjärkeä. Kuitenkin, nyt juurikin kohtukuolleella vauvalla epäiltiin mahdollisesti olevan myös listeria, joten se pisti vähän varpailleen.
Aspartaamista olen se vastarannankiiski. Juuri julkaistiin tutkimus, jonka perusteella aspartaamista ei ole yhtään mitään haittaa käyttäjälleen eikä sikiölle. En siis ymmärrä siitäkään sitä hössötystä. Enkä tarkoita, että sitä pitäisi kenenkään käyttää nyt kun on näin tutkittu, mutta näin yleensä. :)
Glögiä ja pipareita olen syönyt. Inkivääriä, raakaa kalaa, merilevää.. niitähän syödään eri kulttuureissa päivittäin, ja terveitä lapsia sinnekin syntyy. Siksi yritän pitää sen järjen matkassa, mutten tietenkään tahallani vedä päivittäin homejuustoja ja graavilohta.
Aspartaamista olen se vastarannankiiski. Juuri julkaistiin tutkimus, jonka perusteella aspartaamista ei ole yhtään mitään haittaa käyttäjälleen eikä sikiölle. En siis ymmärrä siitäkään sitä hössötystä. Enkä tarkoita, että sitä pitäisi kenenkään käyttää nyt kun on näin tutkittu, mutta näin yleensä. :)
Glögiä ja pipareita olen syönyt. Inkivääriä, raakaa kalaa, merilevää.. niitähän syödään eri kulttuureissa päivittäin, ja terveitä lapsia sinnekin syntyy. Siksi yritän pitää sen järjen matkassa, mutten tietenkään tahallani vedä päivittäin homejuustoja ja graavilohta.
. Ja johonkin koeputkioon vielä sörkkiä sitä. Eli yöllä kun herään yleensä välillä klo 3-5 vessaan niin pitäs pystyä suoritumaan tästä ihan unisena kun neuvola on klo 8.
Mut tjooh, katoin finelin sivuilta nyt kuitenkin norilevän pitoisuudet ja jodin raskausajan saantisuosituksen jonka jälkeen viel googlasin että mitä tuo levä painaa. Tuskin juu on hätää jodin taikka a-vitamiininkään puolesta jos ei ylettämiä määriä meinaa niitä susheja syödä.