Mun on nyt hiukka vaikea ymmärtää tätä mitätöimis-asiaa. Bensa liekkeihin tässä taisi nyt olla Catnipin mietintä, mihin mittoihin kohtu voi maksimissaan kasvaa niillä viikoilla, joilla alkio/sikiö ei ole muutamia senttejä suurempi eikä näin ollen vielä vaadi kohtua venymään ihan hirveän paljoa. Nähdäkseni Catnip käytti aika monia kielellisiä keinoja pehmittämään mietintöjänsä ja alleviivaamaan sitä, ettei hänen olettamuksensa välttämättä ole oikea. Kaikki meistä ovat tunnustaneet, että yksilöllisiä eroja on paljon. Minusta ei ole reilua, että tässä on syytelty toisen ihmisten kokemusten tahallisesta mitätöimisestä ja teilaamisesta, kun en itse näe sellaista tapahtuneen. Mukavaa kuitenkin, että tässä näkyy jo sopua saavutetun. Mutta itseänikin mietityttää, kuinka suureksi se kohtu voi kasvaa ekalla kolmanneksella. Voisiko kohdun suuruuteen vaikuttaa alkion/sikiön koon ja lukumäärän lisäksi istukan koko, ehkä verekkyys, kohdun kallistumat, vanhat venymät ja jokin muu, mikä? Onko teillä ideoita? Mietitään yhdessä! :) Pääseekö kukaan lääketieteellisiin tietokantoihin käsiksi? Itse pääsen vain hyvin harvoihin, mutta taidan yrittää silti jotain etsiä aiheesta.
Anteeksi vielä, kun nyt rikon suomalaisia keskustelusääntöjä, joiden yksi pääpiirre on harmonian ehdoton hakeminen, mutta pisti vaan silmään toukoihmeen viittaukset naisen kummaan mieleen. Tuskinpa tässä oli mitään ihmeellisiä ajatuksia taustalla, mutta silti pieni lingvisti minussa sai sydänkohtauksen. Minua kieltämättä ärsyttää, miten ihmisyyden negatiiviset piirteet liitetään yksilöiden sijasta esimerkiksi naiseuteen. Mitätöinti johtuu
naisen kummasta mielestä, ei vaikkapa ihmisen. Tapana on myös usein liittää naiseus sellaisiin kielteisiksi leimattuihin ilmiöihin kuten (sisar)kateus, kieroilu, selkäänpuukotus, rahanhimo, valehtelu yms. En tiedä teistä, mutta itse en pysty kokemaan, että se olisi nimenomaan naiseuteni, joka pakottaisi minut edellä mainittuihin tekoihin. Oksennan karvapalloja näkiessäni jonkin negatiivisen ilmiön katsottavan johtuvaksi ensisijaisesti naiseudesta. Itse hakisin monelle tällaiselle myytille taustaa historiallisista olosuhteista. Esimerkiksi se myytti, että naisia kiinnostavat vain rikkaat miehet, no haloo, historiassa naisten toimeentulo riippui usein kokonaan miehistä. En todellakaan nyt ole sanomassa, että toukoihmeellä on minkäännäköistä naisvihakampanjaa menossa. Tuskinpa tässä tosiaan on mitään sen ihmeempiä syitä sanavalintoihin. Toisaalta jokapäiväisillä lausahduksilla rakennetaan todellisuutta, joten ajattelinpa nyt vähän jorista tähän lämpimikseni (ihan niin kuin jotakuta kiinnostaisi

).
Parisuhde voi tosiaan mennä vähän koetukselle, jos miehelle tarttis antaa kynsisakset tai sheiveri! Auta armias! Yks ratkaisu vois mulla olla kynsiasiassa mennä mummolaan vierailulle just sopivasti, kun kiertävä jalkahoitaja käy rassaamassa mummojen varpaankynsiä
En o ihan varma, paljonko on tullut painoa lisää. Ehkä jokunen kilo liikkumattomuudesta, turvotuksesta ja naminhimosta pääasiallisesti.