Odottavat toukomammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei nyt oikeen liity mitenkään keskusteluun, mut huomasin just et oon antanut jotain ihme arvioita vahingossa joihinkin viesteihin :D lähinnä padilla selailen, ni vissiin vahingossa tökkäillyt "huonoa kieltä" tai "käytettävissä" joihinkin ihan normaaleihin viesteihin.... Joten älkää ihmetelkö! Poistelin jo osan, mut täytyy tsekkaa vähän tarkemmin :D

ja astmalääkkeistäkään kaikki ei ole ok, eli kannattaa kyllä selvittää lääkärin kanssa noi.

Onko vielä muita, jotka ei ole käyneet ultrassa vielä ollenkaan tai kuulleet vielä ensimmäisiä sydänääniäkään? Vielä pari viikkoa odotusta ekaan ultraan.. Sydänääniä ei kuulunut neuvolassa viikolla 9, enkä kotidobblerillakaan niitä ole vielä bongannut..

Tohon allergia-asiaan mullakin annettiin mielummin lääkeaineelliset nenäsuihke ja silmätipat kun ihan antihistamiinia. Sain kyllä muistaakseni Histec- nimiseen reseptin, mikä on kai perus zyrteciä vastaava mutta lääkäri kehotti käyttämää niitä vaan jos on aivan pakko. Se nenän huuhtelu "sarvikuono" oli sen lekurin suosituslistalla mut eihän se o varmaa ku pienempii nenän kutitus oireisii toimivia..

Meilläki vasta ens viikolla eka ultra. Mun kaverilla on toi kotidobler ja pitää kysyä että se ottaa mukaan jos tulee käymään tai meen niille ennen maanantaita. Vaikka oireita on niin kyllähän sitä on aika epäuskonen kun ei vielä mitään "oikeita" todisteita. Ja varsinki nyt ku ne oireetki on lieventyny. Onneks ei oo enää montaa päivää.

En mäkään oo vielä sykkeitä kuullut,nähnyt kyllä ultrassa kahdesti :) Tänään ois neuvola,josko se suostuis kuuntelemaan..

Mäkään en oo kuullut vielä, ultra vasta 14. Päivä. Neuvolassa ei kuunneltu 8+ viikolla, kun niin vanha laite. Ei millään malttais oottaa ultraa.. :)

Se sarvikuono jeesaa kyllä yllättävän paljon. Aika usein allergeenit jää sinne nenän sisään jumiin ja sitten aivastuttaa koko ajan. Tolla saa hyvin huuhdottua puhtaaksi. Esim. heinäaikaan on ollut kätevä huuhtaista, kun tulee ulkoa sisään. Voisin kuvitella, että eläinallergiassa auttaisi samalla idealla, eli ainakin silloin, kun tulee allergisoivasta paikasta pois. Ei toki korvaa muuta hoitoa, mutta voi vähentää lääkkeiden tarvetta ja lyhentää oireaikaa.

Täällä myös yksi joka ei oo vielä nähnyt tai kuullut sikiötä. Tasan viikko vielä ultraan, toivottavasti pikkunen löytyy ja oikeesta paikasta. En ekastakaan hankkinut mitään kotidoblereita, se on kuitenkin sen verran lyhyt aika mun mielestä ku siitä on hyötyä. Myöhemmin sitte tuntee ite liikkeet jo ja mies voi kuunnella sykkeitä :) .

Täällä ei suostuttu kokeilee sykkeitä neuvolassa (rv9+4) ja ultra ens viikon perjantaina. Vähän väliä tulee se epäuskonen olo, varsinkin kun lukee juttuja toisten menetyksistä :/ Tänään 11+3, olot on ollu aika inhimilliset koko ajan. Ei turvotusta, ei tissien paisumista...väsymystä ja nälkää senkin edestä :D

Mulla noi allergiaoireet siis on lähinnä et nenä alkaa vuotaa/aivastuttaa ja silmät kutisee et ehkä voisin sit pärjätä silmätipoilla ja sellasilla...tai istun koko joulun vaikka tamppoonit nenässä :grin

Varhaisultrassa kävin viikolla 6 ja sen jälkeen ei ookaan mitään todisteita et vielä ois matkassa, neuvolassa ei alkanu kuuntelemaan ku oli 8+6 ja nyt ootellaan np-ultra aikaa mikä tulee postissa. Kotidoppler on hommattuna mut en oo vielä sillä saanu sykkeitä kuulumaan, voi mennä kai aikaakin siihen kun on taaksepäin kallistunut kohtu. nyt vaan ootan et toi np-ultra tulis nopeeta ja siellä ois kaikki hyvin

Meil on torstaina ultra. Onneksi on koulusta etäpäivä ja ultra klo.10 aamulla. Vähän tullu semmost rusehtavaa vuotoa kun on pyyhkinyt. Tosin veikkaan et syyllinen löytyy ihan siitä, et oli vähän vilkasta petielämää perjantaina ja siitä saakka välillä pyyhkiessä tullu rusehtavaa vuotoa. Ei kuitenkaan oo alushousuihin asti tullu niin ei oo tullu pikkuhousunsuojaakaan käytettyä. Eikä oo mitään kipuja. Oon tullut tulokseen, et tää on aika normaalia kuitenkin. Ja jossei oo niin näkeehän sen torstaina sitten. Sehän siinä on, kun ei tässä vaiheessa voi tehdä mitään jos päättää kesken mennä.

Oireet alkaa helpottaa pikkuhiljaa, välillä tulee jäätäviä tissikipuja ja rintsikoiden poisottaminen on ihan jäätävää :D Mut sit taas toisinaan voi jopa hyvin nukkua mahallaan. On tätä kaikenlaista. Oksetus iskee aina välillä, mutta sekin menee aika nopsaan nykyään ohi. Väsymys ei oo ehkä ihan yhtä tappavaa kuin kaks viikkoa sitten, vaan olen siltikin valmis sänkyyn jo 21 aikoihin. Vois nyt tää pari päivää mennä nopeasti!

Mä en huomaa et tissit ois yhtään esim. turvoksissa tms mut toi rintsikoitten pois ottaminen! :D Tulee ihan sellanen fiilis ku laskis paineita ulos jostain...jostain :D ite voin sörkkiä tissejä mut jos mies vaikka vähän yllättäen kourasee niin yleensä vaan kiljasen auts :D

Mullaki eka neuvola 29.10 eli ylihuomenna. Ultra on vasta 11.11. Kauheen pitka aika viela siihen. Nyt on 10+0 omien laskujen mukaan. Toivottavasti kaikki on hyvin. Alkaa sita nakojaan itekki pikku hiljaa panikoimaan vaikka niin rauhallista olin viikko sitten. :D tammosessa epatietosuuden ja huolen sekamelskassa on kylla kamala kieria. Oletteko kertoneet miehillenne naista peloista?

Meillä huolet ja pelot olivat yhteisiä, itse asiassa miestä taisi ennen viime viikon ultraa huolettaa enemmän kuin minua. Jonkin verran puhuttiin huolista, välillä sitten taas yritettiin puhua kaikesta muusta, ettei vaan pelättäis koko aikaa :D Meillä siis keskeytynyt keskenmeno taustalla, jota kumpikaan ei siinä ensimmäisessä raskaudessa hoksannut edes ajatella vaihtoehtona, täysin naiveina mentiin, ja pudotus nt-ultrassa olikin sen mukainen. Siksi tästä raskaudesta on iloittu vasta viiveellä.. Kevään keskenmeno oli oikeastaan ehkä rankempi miehelle kuin minulle, koska kaikkien komplikaatioiden seurauksena hän joutui myös viikkotolkulla huolehtimaan minusta, eikä ehtinyt käsitellä omaa suruaan.

Meillä onneks mies ei stressaa ku mä ite oon niin kova stressaamaan kaikesta :D hyvä et toinen ees osaa ottaa asiat rauhallisesti :) oon kyl sille puhunut et pelottaa jos menis kesken mut mun viime viikkoinen vr-ultra rauhoitti mua kummasti. Mies sinne kannustikin menemään, koska huomasi kuinka mä pohdin asioita :) siellä siis kaikki oli hyvin ja nyt olis 3-4 viikkoa nt-ultraan, riippuen milloin saan ajan.

• Tykkään
Reaktiot: JMT
Mun mies hehkutti eilen etta kohta paasee synnarille vetaa taas ilokaasua. xD Ei turhan aikasta ei, haha. Yrita siina sitten kertoa etta vaha alkanu kuumottaa. Mahotonta touhua taalla meilla. Toisaalta erittain hyva etta edes toinen ajattelee positiivisesti eika murehi. :P

• Tykkään
Reaktiot: JMT
Meil kans taustalla se kevään-13 keskeytynyt keskenmeno, joka tosiaan havaittiin siellä nt-ultrassa. Olihan se kova paikka. Tietenkin nyt kun se nt-ultra taas lähestyy niin alkaa ne pelot tulemaan esiin taas. Vaikka ollaan tosiaan kerran nähty jo et on oikees paikas ja sydän sykkii, niin eihän se noita mielen peikkoja poista. Ja sit viel toi roskea limavuoto mitä mulla tulee välillä (josta en oo viel miehelle maininnut) pistää omaa päätä vähän enempi solmuun. Koitan nyt vaan ottaa rauhallisesti tän pari päivää sinne ultraan ja katsotaan sitten mitä se tuo tullessaan.

Tässä menny jokunen päivä ko viimeksi käyny tällä ja aivan älyttömästi tullu uusia sivuja luettavaksi :)

Ensinnäkin voimia keskenmenon kohdanneille :Heartred

Nyt on np- ultrassa käyty ja tosiaan koko perheen voimin ja hyvin meni, kaikki kunnossa :)
Ei täällä päin vain kysellä puhelimessa muista lapsista ja useasti on ollut ultrissa mukana eikä kukaan ole pahalla katsonut tai sanonut päin vastoin nyt viime ultrassa mittausten jälkeen katseltiin vauvaa kunnolla ja kätilö esitteli vauvaa lapsille ja kuinka tämä pikku toukka sattui juurikin nostamaan kättään niinkuin olisi vilkuttanu meille kaikille :) Toki ymmärrän semmosen käytännön, että lapset ei ole tervetulleita, jos sairaaloissa on samasssa käytävässä keskola niin infektio riskit suuret, mutta tässä meidän sairaalassa äitipoli on ihan eri paikassa kuin synnyttäjät ja vastasyntyneet että keskola.
Ja mitä nyt itse haluan tehdä niin ottaa ehdottomasti lapset mukaan tähän odotukseen niin ovat jo näin tutustumassa uuteen sisarukseen, meille tämä on koko perheen odotus :)
Seuraavaksi onkin toinen neuvola ja rakenneultra- aikakin saatiin aatonaatoksi.
Nyt täällä on kinaa siitä että kysytäänkö sukukupuolta :grin Itse en sitä haluaisi tietää, mutta mies haluaakin, vaikka oli alussa sitä mieltä että mennään yllätyksenä... ehkä pitää tehdä sitten niin että äiti pistää korvat lukkoon ja isi saapi kuulla lapsosen sukupuolen, jos hän haluaa näyttäytyä kumpaa hän on :)

Takaisin