Odottavat toukomammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Suurin osa noista turvotuksen "hälytyksistä" onkin vääriä eli kromosomit on normaalit :) 2,2 on mamsi iha normaali turvotus, ainaki mun mielestä :)

Täällä kans ryhmän nimi ihan sekasi, ollaan marraskuun 2015 mammoja (:
Mut hyvä että hyviä uutisia kuulunut kaikille kellä ollut ultra, aletaan pian kaikki olla kriittisimpien viikkojen ohi! Huh, sitästä ollaan ootettu.
Tänään tuli kotidoppleri, voi että se on loistava keksintö! Sydänäänet nii voi taas huokasta helpotuksesta sinne np-ultraan(lue:huomisiltaan asti:D ).
Onko täällä ketään joka ei ois käyny tuolla tutkimuksessa? Täällä kuulostaa olevan neuvolatädin mukaan yleistä ettei sitä haluta :o ja tällä palstalla tuntuu että kaikki sinne menee.

Täällä jyväskylässäkään ei saa lapset tulla mukaan ultraan, varmaan että kätilöllä on työrauha :)
Me ei olla osallistuttu noihin tutkimuksiin kenestäkään, eikä osallistuttu nytkään, ihan sillä että pian turhaan saa säikähtää ja jos menis siihen lapsivesipunktioon asti, niin siinähän on iso riski saada keskenmeno.
Kuitenkin rakenneultrassa aika hyvin selviää onko rakenteet ok ym...

Meillä esikoisella 4,7mm, mutta istukkabiopsiassa ei löytynyt mitään ja terveenä syntyi, joten ei se aina välttämättä onneksi tarkoita mitään vaikka noin roimasti turvotusta olikin. Seuraavan kohdalla oli 1,5 ja nyt eilen 1,4, joten so far, so good. Toki ikää löytyy jo jonkin verran, mutta toivotaan ettei veriarvoistakaan tupsahda mitään kummallista!

Tervetuloa Marikata! Ei tässä varmaan muutkaan tarkkaan tiedä, missä kuussa lapsi syntyy. Esim. itsellä laskettu aika on 8.5., mutta olisi aivan normaalin rajoissa, vaikka lapsi putkahtaisi maailmaan jo huhtikuussa.

Tervetuloa kaikki uudet :)!

Eilen illalla iski pieni kuume ja sen myötä paniikki. Muistelin joskus lukeneeni että kuume ei saisi 38 asteeseen asti nousta, ja että pitää ottaa heti yhteys lääkäriin, osaisiko joku valaista että onko näin :o? en siis soittanut yötä vasten lääkärille, vaan ajattelin odottaa aamuun ja silloin oli jo kuume poissa..

Mutta silloinhan tilanteesi koheni, Pingviini, ilman lääkäriä. :)

Tietty jos asia huolestuttaa, kandee kysyä neuvolasta. Meillä ainakin neuvolassa on tosi ystävällinen asiakaspalvelu. Helsingissä on käytössä kätevä sähköinen viestipalvelu. En sitten tiedä miten muualla Suomessa.

Mun käsittääkseni ihan tavallisessa kuumessa ei heti tarvi ottaa yhteyttä lääkäriin mutta jos meinaa nousta liian korkeelle ni pitää ottaa kuumetta alentavaa mikä sopii eli vaikka panadolia. Sitte varmaa jos kestäis tosi kauan ni sitte ehkä ite menisin lääkärii vatsa. Soita johonkin ja varmista jos mietityttää. :) paranemisia!

Ihanaa et on tullut enemmän porukkaa kellä on laskettu aika vasta toukokuun lopussa (mulla nyt 9+4, ultran mukaan 9+6) :D tuntuu et oon ihan jäljessä kaikista ku monet käyny jo nt-ultrassa tms, mäki haluun!! nyt, kaikki, heti, mulle! :D

• Tykkään
Reaktiot: JMT
Ihanaa et on tullut enemmän porukkaa kellä on laskettu aika vasta toukokuun lopussa (mulla nyt 9+4, ultran mukaan 9+6) :D tuntuu et oon ihan jäljessä kaikista ku monet käyny jo nt-ultrassa tms, mäki haluun!! nyt, kaikki, heti, mulle! :D

koska sulla on nt-ultra? Itsellä vasta 20.11.2014. Melkein kuukausi vielä. Mietimme kyllä miehen kanssa, josko kävisimme tässä välissä yksityisellä ultraamassa. varhaisultra ollut viikolla 7. Ja kyllä sitä vaan jänskättäis kurkata mitä sieltä massusta löytyy. :)

Marikata, mulla ei ole vielä nt-ultra aikaa kun lähettävät kirjeitse ajan ultraan.. eli sitä kirjettä odotellessa ensin :D mut pitäis olla (viikkojen mukaan) noin 3 viikon päästä ellei he pistä vk:lle 13.. Itse kävin varhaisultrassa viikko sitten tarkistamassa onko masussa mitään ja siellä oli onneksi kaikki kunnossa <3

Marikata, mulla ei ole vielä nt-ultra aikaa kun lähettävät kirjeitse ajan ultraan.. eli sitä kirjettä odotellessa ensin :D mut pitäis olla (viikkojen mukaan) noin 3 viikon päästä ellei he pistä vk:lle 13.. Itse kävin varhaisultrassa viikko sitten tarkistamassa onko masussa mitään ja siellä oli onneksi kaikki kunnossa <3

Mulla oli np-ultra viikolla 13 (eilen), tarkalleen viikkoja ja päiviä 12+4. Ehti vielä ihan hyvin, kun pitää käsittääkseni tehdä ennen kuin on 13+6.

Heippa minäkin uskaltaudun mukaan, tässä teitä jo tovin seuranneena. :) Hieman jännittää nt-ultra olisi 3.11. Olen kylläkin käynyt jo 4 kertaa ultrassa, että kyllä siellä elämää pitäisi olla, mutta se että onko kaikki hyvin ei ole ollenkaan niin varmaa.

22.5.2015/Noora69/23/3/EKKS

Noora69 tykätään et mennyt kuitenkin hyvin! Kaikkia meitä varmasti jännittää vaikka jos jonkin moista "varmuutta" ennen nt-ultraa on saatu. Itteki oon käyny eka ultrassa 6+5 jossa kaikki hyvin ja eilen löyty syke kotona, mutta ittellä nt-ultra vasta 17.11 niin kyllä kerkee tässä vielä monta kertaa paniikki iskeä vaikka just tällä hetkellä suht luottavainen mieli onkin

Hei vaan uusille :)

Mä näin koko viime yön kamalia keskenmenounia. Luultavasti siihen vaikutti se, et maanantaina tuli hiukan veristä vuotoa taas ku pyyhin ja sit ruskeeta. Tiistain makasinkin kotona reporankana koko päivän ja jätin menemättä kouluun. Koska vuoto ei jatkunut millään tasolla selvisin kuitenkin tänään taas reippaasti opinahjoon. Lisäksi niihin uniin varmaan vaikuttaa se, et meil on huomenna aamulla klo10 nt-ultra ja viimeksi siellä tuli niitä huonoja uutisia niin nyt jännitän ihan tolkuttomasti. En ehkä nuku koko yönä.

Hoh just tulin neuvolasta eika neuvola tati saanu sydanaania kuulumaan. :( nyt on 10+2 kuukautisista laskettuna. Varhaisultrassa oli kylla kaikki kunnossa. Iski sievonen paniikki! Neuvola tati kylla sano etta on normaalia ettei kuulu viela. Sinne perhanan ultraanki se kaks viikkoa aikaa. Mitahan tassa nyt tekis. Pitasko se doppleri hommata ja ite tutkia tai jotain. :E

Tsemiä nennaemilia ultraan ja tulevaan yöhön. Mä oon nähnyt kanssa niin outoja ja sekopäisiä unia koko alkuraskauden ajan että hohhoijaa :D

Katsoin muuten esikoisen seulontatulokset, ja eipäs ollutkaan 21-trisomia mikään pieni riski! 1:3161 oli riskiarvo, ja minusta se oli verrattaen suuri, kun muilla näyttää olleen jopa 1:55000! :eek:
18-tri olikin sitten 1:100000.

Noh, nyt jännätään huomista ultraa vielä enempi sydän kurkussa.

Takaisin