Nyt menee HERMO!!!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ele84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Valitusta vaan isännöitsijälle, niin saavat ensimmäisen varoituksen, jos eivät ole jo saaneet. :) Itse olen kiinteistöalalla töissä ja kyllä näitä valituksia tuntuu tulevan isännöitsijöille joka viikko useita. :)

Kiitos kysymästä. :) Joo, puhuivat kyllä aika pitkään (nukahdin ehkä kahdelta), mutta onneks pienemmällä volyymillä, että kuului puhetta, muttei saanut selvää mistään ja EI musaa. :hello2

En vielä viitsis valittaa isännöitsijälle, koska haluaisin ensin laittaa viestiä heille (jos tää siis on esim jatkuvaa ts. jokapäiväistä tai jokaviikonloppuista). Tämä asunto on käsittääkseni ollut tyhjillään nyt pari kk, eli voi olla, etteivät ole ennen eilistä tajunneet, että tänne on jo muuttanut joku uusi. Tai että jos ei kukaan ole aiemmin sanonut mitään, eivät tule ajatelleeksi bilevaihde päällä, että äänet voivat kuulua jonnekin.

Mutta ehdin kyllä jo pelästyä, että jos täällä on näin huonot äänieristeet, niin kun meilläkään ei oo vielä hirveästi mattoja, verhoja tmv tekstiilejä, jotka imisivät ääntä, niin kuuluukohan meidän puhe alas tai ylös tosi selvästi, siis vaikkei mitenkään huudeta...

Musan suhteen voi olla joskus niin, että kaiuttimet/vahvistimet on lattiassa tai seinässä kiinni, että ääni siirtyy sitä kautta. Tolle pystyy tekemään jotain, kun pistää vaikka huopaeristeet tai irrottaa systeemit suorasta pintakosketuksesta, mutta jos kuuluu muuten vaan, niin sille sit ei voi tehdä oikein mitään. Ja aika monessa kerrostalossa on vissiin tosi huonot eristykset, että ihan normaalit äänet (tyyliin kännykän herätyspiippaus tai veden päästö keittiössä lavuaariin) kuuluu. :(

Mutta kiitos, että sain avautua, seurailen tilannetta...

Ai niin se vielä, että toki ehdin pohtia sitäkin, että jos täältä kuuluu kaikki, niin toukokuun jälkeen varmaan kiitollisia naapureita... :sad001

Odette, hyvä että nyt ei melut kuuluneet ja saitte nukkua! Kuinka vanha talo on? Oon huomannu että mitä vanhempi talo, sitä selkeemmin kuuluu äänet. Eli varmaan äänieristykset ovat huonommat vanhemmissa taloissa. :| toivottovasti auttaa tilannetta, kun saatte sisustettua asunnon! :) ja toivotaan ettei vauva pidä hereillä koko rappua. :D

Odette, hyvä että nyt ei melut kuuluneet ja saitte nukkua! Kuinka vanha talo on? Oon huomannu että mitä vanhempi talo, sitä selkeemmin kuuluu äänet. Eli varmaan äänieristykset ovat huonommat vanhemmissa taloissa. :| toivottovasti auttaa tilannetta, kun saatte sisustettua asunnon! :) ja toivotaan ettei vauva pidä hereillä koko rappua. :D

Tää on rakennettu muistaakseni -59 tai -60, meidän edellinen (se huopatossutehdas) oli jostain 20-luvulta, et superpaksut kiviseinät. Huomaan, että itse olen nyt aika varovainen ts. rappukäytävässä kulkiessa tekee mieli kuiskia ja äsken kun imuroin jotain pikaisesti (meillä sellanen ultrahiljainen imuri, josta ei oikeasti kuulu juurikaan ääntä) oli heti sellanen olo, että kääk, tuleekohan joku soittamaan ovikelloa. :D Kun usein siis imuroinnista kuuluu se lattian "raapiminen", vaikkei itse imurin ääntä kuuluiskaan. No, ehkä tässä vähitellen tottuu ja oppii, että mikä kuuluu ja mikä ei. :)

...no niin, nythän siellä vissiin lauletaan karaokea! Klo 21.50 su-iltana. No, syödään tässä vielä iltapalaa ja jos jatkuu 22.30 jälkeen, niin sit saavat ovelle taas vieraan. :)

Eikä! Todella inhottavaa. Valittamaan vaan ovelle ja jos ei auta ni isännöitsijälle vaa ilmotusta. :/ ei tollasta kestä kukaan - varsinkaa raskaana oleva!

Joo, siis karaoke jatkuu vieläkin. Yritän kaivaa nyt järjestyssäännöt jostain esiin, että onko hiljaisuus 22 vai 23, painelen sit ovelle. En oo vielä menossa nukkumaan, mutta tää on periaate - su-iltana tähän aikaan ei todellakaan lauleta kerrostalossa karaokea täysillä isommalla porukalla.

Kannattaa oikeesti käydä sanomassa suoraan niille, tai jos sattuis vaikka näkee pihalla/rapussa, nimittäin mulla on kokemusta muutaman vuoden takaa niin päin, että mä lauleskelin ja kuuntelin musiikkia myöhään iltasin, eikä tullu mieleenkään että se kuuluis naapurille, koska mun naapureista ei kuulunu ikinä yhtään mitään ääntä. No sit soittivat vuokrayhtiöstä, että naapuri oli sinne soittanut, jos olisin hiljempaa :D ei siis ollu valitusta tehny, mut saivat viestin perille ja hyvä niin, kun ei mun oikeesti ollu tarkotus häiritä ketään :D

Kannattaa oikeesti käydä sanomassa suoraan niille, tai jos sattuis vaikka näkee pihalla/rapussa, nimittäin mulla on kokemusta muutaman vuoden takaa niin päin, että mä lauleskelin ja kuuntelin musiikkia myöhään iltasin, eikä tullu mieleenkään että se kuuluis naapurille, koska mun naapureista ei kuulunu ikinä yhtään mitään ääntä. No sit soittivat vuokrayhtiöstä, että naapuri oli sinne soittanut, jos olisin hiljempaa :D ei siis ollu valitusta tehny, mut saivat viestin perille ja hyvä niin, kun ei mun oikeesti ollu tarkotus häiritä ketään :D

Juu, siis ehdottomasti sanomme ensin heille. :) Olis painajaismaista, jos meistä joku valittais, eikä yhtään tiedettäis odottaa valitusta.

Taidan tosin tarkemmin ajateltuna lähettää miehen asialle, koska kyseessä on nuorehkot naishenkilöt (ehkä kimppakämppä?) ja luulen, että menis sen kautta paremmin perille kuin jos mä meen (taas - kävin siis jo kerran ovella, muttei kukaan avannut). Luulen nimittäin, että mä vaikutan tahtomattani jotenkin nipottavalta kukkahattutädiltä, joka tulee sormi ojossa valittamaan, enkä keksi mitään aidosti "rentoa ja kivaa" tapaa ilmaista asia, vaan väistämättä kuulostan joltain valittajamummolta. :rulez :smiley-angry007 ja että "olen minäkin ollut joskus nuori, mutta silloin ajateltiin naapureita". :D En ole näet yhtään varma, että aina nuorempana ollaan kavereiden kanssa ajateltu naapureita, ei oo varmaan käynyt mielessäkään...

Mies taas osaisi varmasti ilmaista asian silleen, että ottaisivat sen ihan vakavasti, erityisesti jos eivät hoksaa, että kuuluu. :)

Muokattu viimeksi:
Odette mulla kävis kanssa samoin et kuulostaisin ihan kyttäävältä ja katkeralta naapurin mummolta varsinkin ku raskaana ollessa ja myöskin sit pienten lasten kanssa se leijonaemo-rooli sieltä vielä puskee läpi ja tulee töksäytettyä mitä sattuu :P mies on niin monesti nauranu ku oon kertonu miten oon joillekkin koltiaisille kommentoinu jostai epäsopivasta käyttäytymisestä et kyllä sitä vois vähä asiallisemmin niille mainita :D

mt tsemppiä :) itse laitoin yläkerran naapurista meteli-ilmoituksen suoraan isännöintitoimistoon kun oli usein la iltasin musiikki tosi kovalla hiljaisuuden jälkeen eikä tää meän talo ole kuin vajaa 2vuotta vanha. Päivisin ei paljoa ääniä kuulu ellei oo ihan hiljasta omassa asunnossa. Siksi suoraan isännöitsijälle ilmotin kun en tohtinu mennä ovelle sanomaan, ovat vanhempiakin kuin me. mt on sen jälkeen hiljentynyt elämä 22 alkaen.

Mä oon normaalisti tosi sävyisä, siis sellasissa työtehtävissäkin et pitää olla aika hyvät sosiaaliset ja neuvottelutaidot ym. Mut meni kyllä hermo silloin yks yö ja suuntasin rappukäytävään. :D Mies oli ihan hölmistynyt, että oho... ei ehtinyt vissiin ees tajuta, et mitä tapahtui. B-)

Takaisin