Nyt menee HERMO!!!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ele84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ärr... Pakko vaan päästä TAAS purkamaan...
Mies oli menossa ulos ja yritti saada ulkohousujaan yläkaapista. No hänpä alkoi minulle raivoamaan kuinka on minun syy, kun olen niitä työntänyt kaapin perälle puuklapi kassin kanssa.
Kun kerroin etten sitä koskaan sinne laita, niin alkoi syyllistämään miten jätän sen aina sitten eteisen lattialle lojumaan, että sieltä sitten tippuu niitä puruja ja klapien kuorta lattialle (nojaa, kukahan täällä muutenkin siivoaa ja rihän ne leviä jos sitä kassia ei potkittaisi).
Sitten alkoi syyllistämään miten on minun vika, kuinka pojan uimalelu on siellä myös ja se tunkee niitä housuja pois.
Suuttui kahta kauheammin kun kerroin etten käy siellä kaapilla koskaan, kun en tarvitse sieltä mitään. Lisäksi klapikassi tiputtaisi roskat aina niskaan ja lattialle kun sen sinne laittaisi ja ottaisi pois.
Syyllistäminen jatkui, kuinka jätän tavarat levälleen ja että hänen pitää ne aina laittaa johonkin (pojan uimalelun kohdalla sovittiin, että mies katsoo sellaisen paikan, jossa se ei ole tiellä, mutta ei pääse myöskään menemään pilalle.).

No haki mopin, otti sillä housunsa ja heitti sen lattialle.
Huusin kyllä että opettelisi ottamaan vastuuta eikä syyttelisi aina kaikkia muita, kun hänen mielestä on itse aina oikeassa, eikä koskaan tee virheitä...
Kyllä tässä miettii, että mitä se kilahtelee tuolla tavalla ja mitä se täällä sitten vielä tekee jos minussa kerta on kaikki vialla...

Taitaa frozenflower sinun miehesi olla myötätunto raskaana. Kato kyllä hormonit silloin heittelee! :) yhteinen juttu. :)

ARGH just kirjotin pitkän tekstin tähän kännykällä kauheella vaivalla ja vahingossa hävitin sen :D mutta lyhyesti:

Ärsyttää kun ei jaksa kuunnella kännisiä kavereita niin on pakko syrjäytyä yksin ruotsinlaivan hyttiin.

Poikaystävä juoksee ympäri laivaa etsimässä bileitä eikä jaksa viettää mun kanssa aikaa kun en oo juonut (ihan ymmärrettävää).

Yön aikana ilmestyi hämmentävä (ruoka?)vauvamasu, minkä takia mitkään mukaan otetuista vaatteista eivät istu ja itsevarmuus on sen mukainen.

Pelottelin kavereita päivällisellä rupeamalla itkemään ilman syytä, näin ei ole käynyt vielä kertaakaan. Ikävää kun ei pysty kontrolloimaan omia tunteitaan :/

Mut anyways, luulen että nä eeppiset ryyppäysreissut on toistaiseksi mun osalta ohi, kun ei oikeen tunnu jaksavan tätä menoa enää :D

Simbahh, mä tiedän tuon tunteen! Olin kuskina parille kaverille lauantaina ja käytiin neljän ruusun keikalla. Keikka oli tosi hyvä ja ilta hauska, mutta vieläkin on sellainen olo, että olis ryypänny viikon! Väsyttää, turvottaa ja tympii! En ala!

frozenflower, kuulostaa niiiin tutulta! täällä kans kisutaan samanlaisista asioista! olen ite pikkuhiljaa yrittäny alkaa ajattelee et kai se mieskin yrittää tulevaan valmistautua.. vaikka meillä ainakaan ei puhuta oikeestaan juuri lainkaan raskaudesta ja tuntuu ettei miestä kiinnosta yhtään koko asia vaikka odottaakin vauvaa.. miehiä voi painaa tuleva vastuu perheen kasvamisesta johtuvasta tulojen kasvusta ja meillä ainakin kun on yrittäjä mies niin stressi on varmasti kova. ja kun niitä töitä täytyis olla enempi(?) sitten kun uusi perheenjäsen on täällä. asioillahan on tapana järjestyä mt niitä vaan aina miettii pienessä päässään..
Samoin ite ajattelen paljon sitä et miten jaksan kun on uusi perheenjäsen kun on edellisiäkin muksuja tms.

MUUtta eipä sitä kyllä tuota ajatusta jaksa aina käyttää :D eilen kilahdin ite kun mies oli lasten kanssa lähteny aamulla ja kävellu työkengillä ympärikämppää EIKÄ tietty siivonnu jälkiään. kiva tulla iltapäivällä hiekkasten muksujen kans kotia kun vastassa multaa pitkin lattioita :/ ja eikun imuroimaan! vaikka laitoin kyllä miehelle kuvaa et tuus siivoo..

mt tsemppiä! itse kullekkin..

Väsytyttää ja raivostuttaa, muuttoon neljä päivää ja pakkaaminen ihan alussa kun itse makaan sängyssä kaikki päivät väsymyksen ja pahoinvoinnin takia ja miehelle ei tuu mieleenkään kysyä että tarttisinko apua muuton tai siivoamisen kanssa. Ja vaikka oon sanonut että ois kiva kun auttaisit niin ei siltikään mitään -_-

Normaalisti ei haittaa olla yksin vastuussa kodinhoidosta, mutta nyt kun ei ite vaan jaksa niin alkaa kyllä nakertaa kun miestä ei kiinnosta edes yrittää auttaa. Ei oo yli kymmenen kuukauden suhteemme aikana esimerkiksi tiskannut kertaakaan. Mur. Noh mut eiköhän tästäkin vielä selvitä tavalla tai toisella.

Olenko oikeasti ainut joka vähän väliä kilahtelee miehelleen...?
Ilmoitin jo lauantaina ja sunnuntaina uudestaan, että tällä viikolla minun on saatava aikaa hevoseni kanssa. Useampana päivänä viikolla ja vähintään jokatoinen päivä.
Sunnuntaina ja eilen sain liikutettua, vaikkakin pimeällä. Maanantaina ja tänään mies olikin iltaa myöten menossa pitkin kyliä. Asia ok. Kunnes se sitten ilmoitti menevänsä taas huomenna ja ei ollut ok, että pääsisi tulemaan 2h töiden pääsystä kotiin, että saisin hevosen hoidettua..
Vertasi elävää eläintä AUTOOON ja hänen kavereidensa näkemiseen ja niiden muuton tekemiseen. Hän muutenkin siis valittaa miten tekee tiukkaa ja ei saa ajella yhtään ylimääräistä autoilla, kun ei ole ylimääräisiä varaa tankkailla. Ja sitten hän tekee kaverien muuttoja ilman edes bensakorvausta... Ristiriitaista!!!

Ihmetyttää vain, että mikäs siinä jos minä sanon edellisellä viikolla jo suunnitelmat elävän olennon hoitamisesta, niin ei niitä tarvitse kunnioittaa, kun mies haluaa viettää 6vrk/vko kavereiden muuttoja tehden ja minulle jää esikoisen hoito monta vrk putkeen täysin ja valvon klo 23 asti, että saan hevoset sisälle ja ruokittua ja ulos klo 5 ennen kuin lapsi herää...

Onneksi niillä on sentään vapaa heinä, niin ei tule laiminlyötyä niiden hyvinvointia, mutta pitäisi niiden liikuntaakin saada..
Sitten tuo vielä valittaa kun niillä ei voi kisoissa käydä, kun niitä ei ole saanut treenattua säännöllisesti.

Aika erikoista käytöstä minun mielestä mieheltäsi.

Meillä mies on aamun lasten kanssa kun teen aamutallin ja sama homma illalla. Jos ei jostain syystä onnistu niin järjestetään joku tänne siksi aikaa . Lisäksi päivällä töiden salliessa on lasten kanssa jotta saan karsinat yms siivottua. Meillä jaetaan heinät neljä krt/vrk ja käy tarvittaessa päiväheiniä viemässä tai sitten hoidan ne lasten kanssa. Isompi onneksi viihtyy tallissa poniaan harjaillen toisinaan niin että saan hommat tehtyä. Meillä on siis 14 hevosta niin aikaakin kuluu. Yhden oman annoin ylläpitoon tän raskauden takia kun haluan että on treenissä, toista omas oli ajatus laitella tässä talven mittaan mutta raskauden takia päätinkin astuttaa sen keväällä ja lasten poni liikkuu monta kertaa viikossa, meidän esikko 2v on jo aika taitava ja innokas ratsastaja:)

Ei raivostuta, mutta itkettää.. Sanoin miehelle, että kun alkaa jo nälkä vaivaamaan niin käytäisiinkö syömässä jossain. Minä maksan. Olimme siis kaupoilla n.100km päästä kotoa.

No mies vetäisikin ihan uuden kortin esiin..
'NO EI MENNÄ! Johan sä oot kitissy miten oot läskistyny nii ei todellakaan mennä. Onko mikään ihmekään jos sun paino NOUSEE jos kerta pitää kerran kuukaudessa käydä syömässä!!!' Lisäksi ei kuulemma ole rahaa siihen, mutta hänellä on rahaa ostattaa uusi peli itselleen...

Ihanaa miten tuo kuuntelee.. Olen sanonut kun painoni on laskenut ja neuvola siitä kitissyt. Muutkin huomanneet miten olen hoikistunut, mutta mies ilmeisesti ei...
Eikä kai yhdestä ulkona syömisestä kuukaudessa läskisty jos muuten syö terveellisesti?

Eipä noiden sanojen jälkeen tee mieli syödä enää ollenkaan ja kun mieskin tietää miten vaikea suhde minulla on ruokaan, että olen nuoruusvuosinani syönyt ihan 1-2 leipää/vrk kun minua haukuttiin läskiksi pomoni toimesta...

Ajellaan juuri kotiinpäin. Menee noin tunti ja ei. Ei haettu edes hedelmiä syömiseksi... Tekisi mieli itkeä, mutta yritän tässä nyt esittää taas vahvaa.
Anteeksi avautuminen oli vain pakko päästä purkamaan etten vollottaisi kuin pikkukakara...

Voi ei :( olipa ikävästi sanottu ja toimittu. Ei se ulkona syöminen todellakaan lihota jos sitä ei jatkuvasti tee. Ymmärrän hyvin miksi sinulle on tullut paha mieli. Voimia ❤
Lisäyksenä vielä, että mulle ainakin tulee tosi paha olo jos en syö säännöllisesti ja vaikka kiloja on ennestäänkin niin pakko se on siitäkin huolimatta syödä. Ihan jo vauvankin takia. Tyytyväinen olen ollut kun lähtöpainoon on tullut lisää vain noin 3kg enkä aio stressiä siitä ottaa myöskään loppuaikana kun syönti vaan pysyy terveellisissä rajoissa niin hyvä niin, tuli mitä on tullakseen :)

Siis lähtökohtaisesti ulkona syöminen ei lihota sen enempää kuin kotona syöminen - sehän riippuu ihan siitä mitä syö. Mutta noin muuten pakko sanoa, että olipa ikävästi sanottu. Itsellä jo ihan verensokereiden vuoksi pakko olla valppaana, että olisi aina jotain pientä varalla ja siis jos on nälkä tai huono olo, ei puhettakaan, että en voisi tai saisi syödä. Tuli tosi kurja olo sun puolesta. :/

Lisään vielä, että erityisesti syömishäiriötaustaan nähden mieheltä todella ajattelematon kommentti, jos toki muutenkin. Jatkossa varmaan parempi, että pidät laukussa mukana vaikka jotain hedelmää, proteiinipatukkaa tai muuta helposti syötävää, jos tulee samanlainen tilanne.

En halua sen kummemmin kommentoida kenenkään parisuhdekuvioita, koska usein tilanteet eivät ole kovin simppeleitä.

Muokattu viimeksi:
Kuulostaa helmeltä mieheltä mitä täältä on luettu mutta ehkä itse olisin tuollaisessa tilanteessa sitten käynyt yksin ilman miestä syömässä jos kerran nälkä on.

Helmi mikä helmi, mutta en minäkään mikään täydellinen ole todellakaan.. hänelle varmaan osuneet kaikki hormonit tässä raskaudessa ja kiukkuaa sen takia ihan kokoajan.

Ei kelvannut miehelle edes se vaihtoehto, koska hän ajoi. Minulle olisi kelvannut edes se että olisin pari hedelmää kaupasta ostanut.
Noh.. Mies ei nyt muista ollenkaan mitä lateli ja anteeksipyyntöä ei tullut joten totesin meneväni neuvolaan yksin huomenna. Katsotaan saanko pidettyä pääni vai lepynkö taas.
Menin itse aikaisemmin taas nukkumaan kuin hän, kun viettää mykkäkoulua (suuttui kotiin ajaessa kun huomasi miten ne kommentit loukkasi minua ja tuijottelin ikkunasta ulos)

Huh...aikanai kun odotin esikoista silloinen ex mies nykyään ei edes elossa..tuumas ettei voi koskaan olla lihavan naisen kanssa joten mieti ettet raskausaikana liho... entiselle anorektikolle kova pala. Nykyään hyvä ja hieno avioliitto. Kunnioitus puolin ja toisin. Kaksosia odotetaan. Puistattaa miehet jotka käyttäytyy huonosti.

Uneton yö takana.. Miehelle on niin tolkuttoman vaikeeta, että jos on viihteellä ja yöpyy muualla niin haluaisin viestin, että on majapaikassaan ehjänä ja menossa nukkumaan eikä makaa pakkasessa paleltumassa kuoliaaksi tai ole huumattuna ja hakattuna jossain baarin nurkassa. Joka kerta tätä pyydän ja muistutan, lähes joka kerta unohtuu ja valvon taas kauhuissani ja huolesta sekaisin. Nyt suututtaa erityisesti, kun kyllähän minä ja minun hyvinvointini sen valvomisen kestää, mutta nyt tuo törttöily vahingoittaa myös syntymätöntä lasta. En pelkää että mies pettäis, en oo reissuista mustis ja aina ihan aidosti oon sitä mieltä, että "mee ihmeessä, pidä hauskaa". Kyllä sieppaa kun tuota yhtä pientä asiaa ei voi hoitaa. Eikä mun järki sano viideltä aamuyöstä, että nooh, se unohti taas vaan pelkään aina pahinta.

Mulla menee hermo kaikkeen turhaan ja pieneen. Tänä aamuna oon ollu iha hermoraunionpartaalla, kun mies häslää (kotiin lähtö mun vanhemmilta) ja sählää tavaroiden kanssa, hoppuaa, ei pysy paikallaan ja itse istun hirveen huonossa olossa keittiönplydän ääressä. Joo, eilen just hehkutin ku on hyvä olla, mut tänä aamuna oli sit jotenki tosi raskas olo. Maha taas poksui ja paukkui joka suuntaan. :S mies sit juos ku päätön kana joka paikkaan eikä kuitenkaan TEHNYT MITÄÄN. En ymmärrä tota päätöntä säntäilyä.....
Huusin lopulta et nyt istu siihen, en kestä kattoo ku juokset ympäriinsä ja oot levoton, pahensi vaan omaa oloa..

Toinen mikä ärsytti aivan suunnattomasti oli se, kun aloin sitten itse keräillä loppuja tavaroita (mies alko lastaa autoo sil sekunnil ku nostin takapuolen ylös penkistä.....) ja idiootti käveli keittiössä lumiset kengät jalassa ja minä kastelin sit sukkani ja jalkani sulaneeseen lumeen! Kyllä muute voi pieni ja mitätön asia hermostuttaa. :D huusin et nyt mene ulos, en jaksa sua. Siellä raukka sit pakkasessa autoa laitteli, kun ei uskaltanut sisälle tulla.

Luulen et mulla nyt tää hermostuminen johtuu jatkuvasta päänsärystä, tai siitä kun eilen uskaltauduin panadolin ottaa ja sain sen ansiosta kunnon unet, edelleen tosi hyvä olla pään puolesta. Purkautuu nyt sit vähän helpommin äksyilynä. Pitänee yrittää olla vähän ystävällisempi ja rauhallisempi..

Asiaa ei tänään oo helpottanu sekään, kun miehellä on vakava kuulovamma. Laitteilla kuulee siis ihan normaalin puheen ja äänet, mut joitain asioita joutuu toistelemaan. Tän kanssa oon ollut aina todella kärsivällinen, eikä oo haitannu yhtään vaikka joutuu viisikin kertaa joskus jotain sanomaan uudestaan. Eilisestä asti kuitenki palanu käpy jos joutunu useemmin ku kahesti sanoo, ja oon sit lopulta huutanu asiani hänelle.. Ai ku tunnen itteni kamalaks. :D
Tänään oli kyllä hänen oma vikansa, kun sähläsi eikä keskittynyt ollenkaan. Kuuli ihan mitä sattui tai sit ei kuullut ollenkaan. Ja se muute ärsyttää normaalistikkin! Mun mielestä vähän pitäs keskittyä kuuntelemaan toista, jos itse kerta kysyy jotain!

Sori pieni avautuminen maailman turhimmista aiheista hermostua. :D

Hyvä rosmarinaa! :D kuulostaa tutulta! Voin kuulla tänne saakka sun hormonien huudon.. :D Noille ärtymisille ei vaan voi mitään. Ei siinä kenellekään mitään pahaa haluta. Täytyy saada itsensäkin päästellä välillä höyryjä, muuten räjähtää.

Miehesi kuulostaa ihanalta, kun antaa sinun kiehua rauhassa! Hän selvästi välittää kovasti! <3

Hei vaan! Mulla pännii niin pieni ja silti yliärsyttävä juttu joka toistuu joka päivä...mieheni nikotiinipurkan mässytys! Eikö sitä hitto vie voi purra suu kiini ja hiljaa?!? Pakkoko on aina jauhaa suu auki niin että ääni kuuluu? Siis olen todella onnellinen siitä ettei enää polta, haise pahalle (tupakalle) jne , mutta se louskutus....!:angry4

Täälläkö on lupa valittaa? Ah, sopii mulle!
Mua ärsyttää joka toinen viikko tai jopa joka viikko, joka päivä, joka tunti, minuutti ja sekunti. Miehelläni on kaksi lasta entuudestaan..onhan se ihan kiva juttu ja silleen. Lapsissa ei sinänsä mitään vikaa oo ja tulen kyllä heijjän kanssaan toimeen. Asuvat meillä joka toinen viikko.
Oikeastaan minua ärsyttää heidän äitinsä, mieheni eksä, heidän ÄITINSÄ. Hän on ainaan jotain vailla..millon mitäkin wc-paperista, pyykkipoikiin tai auton lainaamiseen jne. Ja mitä mieheni tekee..no tekee tietenkin juuri niinkuin se ämmä haluaa. (Anteeksi kielenkäyttöni) minun sanomisilla ei oo mittää merkitystä tässä sodassa.
Se ämmä myös haukkuu minut joka kerta lyttyyn jos joku asia ei menekkään hänen mielikseen. Ja voivoi kun hän on niiiin raskaana ja hän on niiiiin rakastunut hänen aviomieheen jonka kanssa tuntenut/ollut naimisissa vuoden. Voivoi..voisin jatkaa tätä loputtomiin!
Sitten neuvola käynteihin! Miehelläni kun on nämä kaksi lasta jo niin mitä tekee neuvolatäti...no puhuu ja kyselee heistä tietenkin mun mieheltä ja mää saan olla tuppisuuna koko reissun ajan. Eli mulla ja MUN raskaudella ei oo näköjään merkitystä eikä sillä että tämä on minulle ihan kokonaan uutta. Ei mun miehelle tässä mitään uutta ole. Ja sekinkös se ärsyttää suunnattomasti nykyään!! Eli olen yksin itseni ja ajatuksieni kanssa!! Hänellä on lapsensa ja heidän äitinsä jonka kansa hoitaa lastensa asioita..mää vaan oon joku joka asun samassa talossa, siivoon, pesen kaikkien pyykit ja teen ruoat.
Mää oon niin kyllästynyt yähän kaikkeen että oon ihan raivona koko ajan ja me tapellaan mieheni kanssa koko ajan tai sitte ei vaan puhuta.
Epäselvä avautuminen.

MaikHi meillä myös sama ongelma. Tai sen olen saanut menemään jakeluun et kotio tullaan jos ei ennalta sovita mt sapettaa niin maan Prkleesti kun saan viestin et tuun kohta ja se kohta kestää jonku 2h!! varsinki kun eilen laitoin et en ole tuntenut vauvan liikkeitä niinkuin normaalisti vaan on liikkunut paljon vähemmän (oli tosi itku/ahdistus päivä) niin toinen laittoi että älä hätäile tulen kohta. Valvoin hetken vielä ja nukahdin onneksi. Aamulla toinen kertoi että oli tullut siitä 2 tuntia myöhemmin!! Muutoin siis huomaavainen mies käskee lepäämään kun yritän kotihommia tehä kaksin kerroin kävellen yms

Takaisin