Nurina ketju

Jep, ihanat ampparit. Söin tänään aamupalaksi sellaisen. Oli mennyt pirtelöön, enkä sitä huomannut vasta kun tunsin piston ja suuta alkoi poltteleen. Sylkäisin suun tyhjäksi, niin ampparihan se siellä oli. Heinixi onneksi rauhoitti tuota poltetta..

Katastrofipelkoinen mamma löytää tulipalovaaran jopa täytetystä vesipussista :hilarious::hilarious::hilarious::hilarious:

Oho äityli! Kuulostaapa tosi hurjalta :eek:

Mihinkä mahtaa perustua tämä vesipussi? Outoa...
Imme oot hassu:) mut kyllä sitä pitää olla varovainen tulen kanssa, maa on niin kuiva kun vettä sada ikinä ja ulkona on kuuma kun helvetissä... eikä muuten näytä loppua tulevan! Huoh! :(

Äityli, Ai kamalaa:o
Nyt on kyl paljon ampiaisia ja tosi kumma käytöksisiä lisäksi :o kaikki on sekasin tästä kuumuudesta... ihmiset,ötökät ja eläimet...

Kaikki sanoo, et kauhee määrä amppareita ja ne on ihan pölhöjä. Mä näin tänää yhden. Kimalaisia on paljon kyl ja paarmoja. Mut en siis valita :grin:grin oon viä vähä allerginen amppareille niin hyvä vaan jos pysyy kaukana musta :rolleyes:

Se perustuu ihan vaan siihen et ku aurinko osuu siihen pussiin niin se on niin kirkas ja ampparit ei tykkää.

Mä oon kans allerginen amppareille. Keväällä tein niitä valepesiä ja ripustelin ympäri terassia. Eipä oo juurikaan näkyny, naapureilla sitäkin enemmän! Hah :smug:

Itse en onneksi ole nyt pahemmin ampiaisiin törmännyt ja hyvä niin, kun en tiedä, kuinka pistoon reagoisin nykyään. Viimeksi jouduin ensiapuun hengenahdistuksen vuoksi, tästä tosin on jo 13 vuotta, sen jälkeen olen onnistunut pistoja välttämään

Hengenahdistus on aina hyvä syy lähteä lekuriin...
Mut jos ei tosiaan oo allerginen niin sit ei tarvii lekuriin mennä piston takia;) kerran tämän vuoden aikana pistänyt... toista ei tarvii, kirveli aika pirukseen o.O lapsena pistänyt vaan kerran kun oli menny mun kenkään...

Mä näin viime yön painajaisia amppareista... johtukohan tästä ketjusta :grin normisti en kyl tuollasia unia nää. Niitä oli tuhansia ja lisäänty koko ajan ja yrittivät jajdata mua :sad001

Yks vinkki oli lehdessä kans et suodatinpussista väkertää valepesän roikkumaan terassille niin ampparit pysyy pois. Ovat kuulemma reviiritietoisia. Ihan teipillä lankaan roikkuun pallero. En tosin tiedä toimiiko. Kokeilen kyllä jos tulevat pyöriin..

Epipenit on loppu kaikkialta Suomen apteekeista ja korvaavatuote vaikea saada (yli 30e kalliimpikin!). Meillä vain kortisontab akuuttiin.. onneksi sairaala vieressä jos tuikkaa. Allerginen kun oon hyönteistenpuremille hyttysistä kaikkeen.. :/

Mä oon tehny noita suodatinpussi valepesiä ja on nyt ainaki kaks kesää toiminut :) ei siis oo pesää ollu tänäkesänä täs terassilla mut jostain niitä alko silti tulemaan. nyt ei oo kyl pariin päivään pörränny amppareita, mut en tiiä johtuuko oikeesti tosta vesipussista vai onko sattumaa. Hyvä niin kuitenkin :D eikä oo muuten edes ollu ihan auringonpaisteessa vaan varjossa... Silti toiminut?

Pakko nurista taas kun tuntuu, että ihan kaikki menee suoraan sanottuna päin vittua. Tosiaan kuunnellut sen pari viikkoa äitin kiukuttelua niin lopulta tultiin kotiin, kun ei mun pinna enää kestänyt ja mies vissiin alko pelkään mun mielenterveyden puolesta. No kotona on kuumempi kun varmaan helvetissä ja nukkumisesta ei oo tullu mitään. Lisäks kela päätti lakkauttaa mun kotihoidontuen(saan sen kai kuitenkin takautuvasti,niin ainakin täti sanoi kun soitin)ja hylätä asumistuen eli rahaa ei tuu. Sen lisäks vakuutusyhtiö muisti minua järkyttävällä laskupinolla, joista taas oli osa väärin.. huoh. Niin ja auto on rikki. Ilmastointi ei toimi ja moottorivalo palaa(no, pakko sillä on silti ajaa). Niin ja jääkaappipakastin päätti mennä rikki(vaan hyllyt eli pysyy sentään vielä kylmänä!!). Ja kirsikkana kakun päällä meidän toinen kissa päätti karata eikä löydetä sitä mistään :sad001 ja tytsyllä ollu kans niin huono päivä tänään, mun pää halkee kohta tohon jatkuvaan kiljumiseen kun mikään ei oo hyvin eikä mikään kelpaa. Mä oon niin kypsä. Siis niin kypsä I H A N kaikkeen.

Emppuli johan on kamala tuuri:( saanko udella miks kela päätti lakkauttaa sun tuet?
Kaikki tommoset ylimääräiset on kyl persestä... jaksamista<3

Emppuli, voi ei :sad001 kuulostaa harvinaisen huonolta onnelta. Toivottavasti onni kohta kääntyisi ja saisitte korjattavat asiat korjaukseen ja Kelan tuet kondikseen.

Joo tuntuu, että ihan kaikki mikä vaan voi menee nyt pieleen. Muutenkin olo niin väsynyt ja surullinen, että alkaa nää kaikki hommat tuntua ihan ylitsepääsemättömiltä.

Asumistuki hylättiin kun saan "niin paljon" äitiysrahaa tulevaisuudessa(ei siis väliä et toukokuulta me saatiin käteen yht 600€, asumuskulutkin paljon isommat)eli ottavat siinä huomioon koko vuoden tulot kummaltakin puolisolta. Eli kattokaa sit, jos teilläkin sairaus tms yllättää, että on monen kuun tulot säästössä, voipi olla, että mistään ei moneen aikaan tuu rahaa, ainakaan jos ootte normisti normaali/hyvätuloisia. Ja juu, kyllä oli meilläkin säästöjä, paljonkin, mut tässä nyt 1,5v ollut kotona lapsen kaa ja nyt tää ylläri kakkonen ja vielä miljoona muuta yllätystä, mihin ne säästöt sit upposkin. Ja kotihoidon tuen lopetusta en itekään ihan käsittäny. On niin kuuma,mul on varmaa aivot sulanut. Sen nyt kuitenkin saan(toivottavasti)takautuvasti.

Nyt kun avaudutaan, niin sitä ihmetellään miks syntyvyys laskee. Mut oikeesti, jos kela tekee elämästä näin vaikeeta niin en ihmettele, että ihmiset jättää mm. köyhyyden pelossa lapset tekemättä. Me oltas ainaki oltu miehen kaa ihan kusessa, jos ei oltas monta vuotta säästetty juuri tätä varten. Ja voishan sitä mennä takas töihin kun se lapsi on 9kk mut on ne niin pieniä viä sillon. Täysi ymmärrys kuitenkin äideille, joiden on pakko näin tehdä.

Ja tosiaan, nää rahahommat kasvattaa ketutuskäyrää huolella, mut kyllä ne on noi muut asiat(esim se kissan häviäminen)mikä eniten korpee ja huolettaa. Kisu kuitenkin vanha, pieni ja arka. Oon ihan sata varma, ettei voi tuossa helteessä hengissä selvitä, tuossa vieressä on iso tie ja junaratakin.

Emppuli jaksu hali! Kotihoidontuki varmaankin lakkautettiin sulta kun nyt jäät äitiys/vanhempain vapaalle ja saat sitä normaalista sit taas kun vanhempainvapaa kausi loppuu... mulla äippä vapaat alkaa enskuun lopussa ja sillon loppuu kotihoidon tuki!
Mut tosiaan alkaa olla aivot muussia että tavallisen ajatuksen muodostuskin tuottaa tuskaa... saati sit jos joutuu miettimään raha/kela asioita!
Ei vaan pysty, ei kykene...
Toivotaan että kisulainen löytää tiensä takas kotiin!
Meillä mies tekee hirveästi töitä että mä voin olla kotona lasten kanssa ja säästöön yritetään pistää mahdollisimman paljon mutta tälleen duunari perheessä se ei aina oo niin itsestään selvyys...alkaa olla hyvinvointi yhteiskunta historiaa kiitos päättäjät urpilainen ja sipilä kumppaneineen...

Siis mä sain nyt heinäkuussa 64€, muutaman päivän kotihoidontuen, koska mä jäin äitiysvapaalle heinäkuun 7. päivä. Silloin ei makseta enää kotihoidontukea koska äitiysraha alkaa kerääntymään ja se maksetaan kuukausi jäljessä.

Voi Emppuli johan siellä on ollut huonoa onnea.

Tuo Kelan kotihoidontuki on kyllä ihan käsittämätön, tulki mihin ei tulot vaikuta, mutta sitten siihen kuitenkin tulot vaikuttaa. Itsellä myös jäi niin että kun nyt olen töistä lomalla pari viikkoa saan kotihoidontukea ja kun jään äitiyslomalle tuki loppuu, koska saan niin isoa tuloa (eli samaa palkkaa kuin kesälomalla ollessa)

En myöskään todellakaan ihmettele miksi syntyvyys laskee, ei näillä tuki järjestelmillä kukaan pysty kasvattamaan lasta. Itsekin kotona ollut sen 1,5v ja kyllä tähän on palanut kaikki perheen säästöt tähän mennessä.

Siis mä sain nyt heinäkuussa 64€, muutaman päivän kotihoidontuen, koska mä jäin äitiysvapaalle heinäkuun 7. päivä. Silloin ei makseta enää kotihoidontukea koska äitiysraha alkaa kerääntymään ja se maksetaan kuukausi jäljessä.
Täällä sama :wideyed:

Takaisin