Nurina ketju

Kui musta tuntuu että ny rantautuu järvisyyhy-epäilyjä jokapuolelta...

Tsemppiä kaikille jaksamiseen, ja pitää oppia pyytämään apua. Ja itelle kans vaikee pyytää apua, mutta lapsen myötä oon oppinu jo vähän pyytämäänkin. Tarvis vaa enemmän uskaltaa! Kun sitä apua harvemmin tarjotaan jos ei osaa pyytää <3

Mä kuulin elämäni ensimmäistä kertaa koko syyhystä:o arvaatte varmaan että alko samointein nahkaa kutkuttaa:/

Ei meilläkään oo mitään tullut ja ollaan siellä polskittu sitte maanatain ja olis vielä ens viikon uimakoulua... ja siis tää loppu viikko kans;) on muuten lämpöistä vettä!

Hei toi uimaranta olisi suht lähellä myös meitä! Onko vesi oikeasti lämmintä? Ja siellä ei ole ollut merkintää sinilevästä? Mä oon järviveden lämpötilan suhteen aika kermapersus enkä millään kykene menemään viileään veteen :hilarious:

Joo joo, on lämmintä! :) ainakin mua lantion asti;) lapsetkin sinne kirmaa innoissaan;) eikä ole mistään muusta merkintää kun syyhyepäilystä... meinasin että tänään ei polskita noiden pienempien kanssa, kattoo huomenna uudelleen:/ kuulun ymmärtäminen muutenkin haasteellista tänään ja jos siihen lisätään 3 pientä, uimataidotonta lasta ja vaan 1 aikuinen niin ei tuu tapahtumaan... liikaa riskejä! Korkeintaan kahlataan ranta vedessä:)
Miinuksena sanoisin ton pysäköinti maksun, 5€/krt:o onneksi uimakoululaiset saa pysäköidä uimakoulun maksulla...
ei kai tässä passaa vaipua hysteriaan ton syyhyn takia! Ällöttää kyl ihan pirusti...

Hei toi uimaranta olisi suht lähellä myös meitä! Onko vesi oikeasti lämmintä? Ja siellä ei ole ollut merkintää sinilevästä? Mä oon järviveden lämpötilan suhteen aika kermapersus enkä millään kykene menemään viileään veteen :hilarious:
Mä oon kans kermaperse enkä ikinä käy uimassa kun aina kylmä, mut tuolla kävin, oli joku 25 astetta lämmintä.

Juttelin uimaopen kaa ja 1 ihminen epäilee saaneensa pilvijärveltä sen syyhyn ja vesinäytteet laitettu Porvooseen... ei tule huomenna haittaamaan meidän pulikointia;)

Juttelin uimaopen kaa ja 1 ihminen epäilee saaneensa pilvijärveltä sen syyhyn ja vesinäytteet laitettu Porvooseen... ei tule huomenna haittaamaan meidän pulikointia:wink
Jahas, oisko ollu vaan joku herkkä ihoinen. Mä aattelin illalla mennä, just nyt mä oon paska mutsi kun en ees pihalle haluu mennä kun kuuma.

Joo, siis alkaa olla aivan liian kuuma, myös lapsille. Meillä koko perhe kiukkusena ku ampiaiset, jotka muuten alkaa myös ihan tosissaan olla kiukkusia. Kukaan ei enää nuku kunnolla, mökissä 32 astetta sisällä ja huomenna pitäis kestitä vieraita.

Hitsi noi ampparit on oikeasti kiukkuisia! Meillä parveilee amppareita ihan hulluna ja jatkuvasti saa pelätä, milloin ampiainen pistää. Itseäni on pistänyt ampiainen kaksi kertaa ja esikoista kerran. Kohta ostan 1000 raid-pulloa ja laitan tontin päälle jättikelmun jonka sisälle lasetan kaikkien pullojen sisällöt.

Noi ampparit on ihan pölöjä kyl! Ei tajua mitään. Ylellä oli kuulemma Aamu-tv:ssä ollut vinkkinä et sellainen läpinäkyvä minigrip pussi tai vastaava vettä täyteen ja terassin reunaan roikkumaan/ pöydälle vaan. Ni ampparit pysyy pois! Mä laitoin eilen eikä oo tänää ollu ongelmaa amppareista. Tiedä sitten onko sattumaa vai toimiiko oikeasti. Mut aika pieni vaiva laittaa vesipussi pöydälle jos sillä pysyy ampparit pois! :D ilmeisesti Espanjassa tätä kikkaa käyttävät...

Mutta eikö se vesipussi saata muodostaa ns. suurennuslasin? Kuperaam (vai koveraan) pintaan kun paistaa aurinko niin entä jos se osuu johonkin puuhun tai nurmikkoon, niin syttyykö se tuleen? :eek: en siis asiasta todellakaan mitään tiedä, tää tuli vaan ekana mieleen :hilarious:

Imme, no empä usko et sillä saa tulipaloa aikaiseksi:grin mut siis tosiaan, tavalliseen kirkkaaseen pakastuspussiin vettä ja vaikka terassin pöydälle. Lehdessä oli tää vinkki, en tiiä toimiiko.

Takaisin