Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä uskon, että vaikka lapsia tulisi meidän elämään niin me pärjätään, vaikka rahaa ei oo muille jakaa. Organisointi kysymys ja säästämistä kaikesta mistä voi. Meillä ei onneks oo autoa joka veis rahaa. Toki kelalta saa vähän lisäapua tuilla, mutta uskon että kaikki järjestyy. Meillä ainakin sukulaiset auttavat jos on ihan pulassa :)

Mulla välillä sama tunne että miten sitte pärjää taloudellisesti ku vauva tulee.. Nimimerk. menetän yöunet maksamattomista laskuista vaikka eräpäivää viikko tolkulla jäljellä :D mutta onhan sitä tähän astikin pärjänny vaikka on lemmikki "lapsia" 2 koiraa ja 2kania :) meillä kans sukulaiset auttaa aina ku on tiukkaa :) omistan tosiaan hösöttäjä hyysääjä mummon onneksi <3

Niin noh meillä on auto, omakotitalo. Mutta eiköhän tässä pärjäillä. Me ei tällä hetkellä hirveen säästäväisiä olla. Mut pakon edessä varmaan kaikki sutviutuu. Tarvii varmaan tehdä myös "vauva tili" :D

Hei vaan en oo ite kirjotellu nyt vähään aikaan, mutta lukenut oon. Meillä tyttö 5 ja puolen kuukauden ikänen ja oppi kääntyy kunnol kuukaus sitten ja nyt yrittää kovasti eteenpäin:) ens kuun lopussahan meillä pillerit loppuu ja sit mennään kumilla vähän kyl jännittää jos sattuukin sil ajal tärppää ennen kun ois tarkotus:S ja nyt on stressannu hirveesti kirjotuksista tuntuu että osaa mitään ja ens viikol ois eka koutos jo ..

Täällä ootellaan neuvolaa, ei mitään ihmeellistä muuten, mahaa nipistelee, pissatta kauheesti ja nälättää. Rakastin ennen raejuustoo, nyt en voi edes koskee siihen! :o Rv 5+3

Nyt on tukka värjätty ja testi tehty. Eipä oo himmentynyt minnekkään :shifty: (vasen eka on uusin)

12665709_958212864227866_422122612_n.jpg

Sit oon jo haaveillu, että ois ihanaa ens jouluna jos ois jo jonkunlainen masu jos sattus kesäl tärppää niin ihana ois viettää joulua perheen ja uuden maha asukin kanssa vitsi et oisin onnellinen <3 entiiä saiko tästä mitään selkoa:D

Itellä menossa ny kp13/28 . Tosi säännöillinen kierto muutenkin on. Ny ollu 2 päivää jomotusta alamahassa.

No meillä ainaki oli ensin vaan vitsailua että mies haluais konepojan,mutta sitte se meniki jo ihan vakavaan vauvan haluamiseen ja mies sano mulle sillon että koulun käyt ensin loppuun niin sitten,mutta sainki etuajassa puhuttua sen ympäri ^^ toki kerkiän käyvä koulun loppuun nyt keväällä pitäis jo valmistua :) että aika kauvan jo haaveiltu konepojasta tai tytöstä niinku minä sanon,koska uskon että sieltä tyttö ensin tulee ;)

Meillä ensimmäisen kohalla, heti alussa kun ruvettiin seurustelemaan puhuttiin asia halki et lapsi pitää hankkia. Ny on sitte kerinny vuodet vieriä ja ruvettiin vaan yks ilta ennen uutta vuotta puhumaan asiasta ja isäntä oli heti valmis☺ itekkin valmistun 6 vkon päästä kolmanteen ammattiin ☺

Meillä ei koskaan vitsailtu asiasta, mutta seurustelun aikaan puhuttiin kyllä että sitten joskus hankitaan lapsia. Sitten tuossa lokakuun lopussa minä itse ajattelin että voisi jättää ehkäisyn pois ja hankkia vauvan. Ensin mies oli sitä hieman vastaan, koska pelkäsi että rahat ei tule riittämään, varmaan toki myös jotain jännitystä ilmassa tuolloin, mutta kun pillerit lopetin marraskuussa hän olikin oikein iloinen asiasta. Toki samalla tuli puhuttua lasten määrästäkin :)

Nyt kkm jälkeen uutta yritystä ei lykätä ollenkaan. Jonkun kuukautis/ovulaatiokalenterinkin latasin puhelimeen, minne voi merkkailla oloja sun muita ja seurailla kiertoja.

Mulla on tuon koulun kanssa nyt vähän ongelmia, miten jatkan opiskelua...

Me ollaa puhuttu miehen kanssa yhdessäolon alusta asti lapsista,kuinka monta haluttais,koska jne. mutta konkreettiseksi asia tuli vasta häiden alla,jolloin sovittiin että lapsi saa tulla jos on tullakseen häiden jälkeen. Yhden kierron verran ehdittiin olla ilman ehkäisyä kunnes päätettiin alkaa rakentamaan okt jolloin siirrettiin yritystä seuraavan vuoden alkuun. Onneksi meillä kummallakin on aika samanlaiset ajatukset ollut perheestä ja perheen perustamisesta alusta alkaen.

Meillä poika täyttää ensi viikolla 3kk. Ihana hurmuri, hymypoika. On hetki sitten löytänyt kädet ja nyrkit ja niitä nyt kovasti tutkitaan ja maistellaan, myös jokeltelemaan on alkanut enemmän, ihanaa herätä kun kehdosta löytää aurinkoisen ja kovasti juttutuulella olevan poitsun :)

Mä taisin aloittaa puheet vitsailuna kun oltiin menty kihloihin mut yritys aloitettiin sit kuitenki vasta häitten jälkeen koska en halunnut olla raskaana häissä :) mies taisi alkuun olla enemmän vauvakuumeessa kuin minä ja kun oltiin kihloissa ( lopetin pillerit silloin ja siirryttiin kumiin) niin joskus sattui niitä tilanteita että kumi jäi käyttämättä niin panikoin aina kuukautisiin asti että mitä jos oonki nyt raskaana ja sit häissä isolla mahalla yms.. mies aina vaan sanoi aina että hänellä kyllä kelpaisi raskaana oleva vaimo ja että olisi vaan ihanaa :) no niin ei sit käyny ja häistä nyt jo kohta 1,5 vuotta enkä vieläkään ole raskaana :( :P

Ite en meinannu lähtee synnyttämään mut anoppi pakotti soittelemaan sinne synnärille,
mahan asukin tuntemuksia. No loppuen lopuksi sinne piti sit lähtee kun ne sieltä sanovat että tulla. Isäntä oli hättää kärsimässä siinä ja oli just ny lähettävä. Sanoin siinä vaihessa että istu alas käyn vielä suihkussa. Koko homma kesti 7h ja siitä 15minsaa ponnistus vaihe. ☺
Raskausviikkoja oli peräti jo mulla 41+4
Kaikki meni hyvin mitä ne ny sielä töskäsi nuitten tippojen ja epiduraali homminen kans. Sit ku kuulin jälkikäteen mikä riski siinä oli ollu, itekkin vasta sillon 18.v

Muokattu viimeksi:
Milemile : pakko herätä joka aamu kuudelta että kerkiää herättää tytön kouluun. Mut ens viikolla herätys joka aamu puol viis alkaa viimmenen työharjottelu. Mut sit viikkonloput saa nukkua 9 asti

Milemile musta on jostain syystä tullu aamuvirkku ja en enää saa unta kun miehen herätys soi vaikka saisin nukkua vielä melkein kolme tuntia :P

Takaisin