Mun supistukset kesti 5 vrk, en saanu nukuttua, menin kaks vrk ennen synnytystä sairaalaan lopulta ku en pärjänny enää kotona. Sain tramalia ja oxynormia kipuihin mutta ne ei auttanut, 12.1. Illalla mulla meni vedet vihreinä, 13.1. Illalla Huomasivat et tulehdusarvot löi yli 70 ja jouduin samantien saliin tippaan ja käynnistykseen. Neiti syntyi vasta 14.1. Klo 10.38 kolmannella imukuppivedolla. Salissa kokeiltiin epiduraalia jäätäviin supistuksiin, mutta eivät saanu mulle sitä laitettua. 25krt yrittivät kunnes törkkäsivät spinaalin. Mä sain hermovaurion myöskin epiduraalipiikin kanssa sohimisesta. Tippaa eivät meinannu saada mulle, seki onnistu vasta kolmannella. Mua alko jo 6cm kohalla ponnistuttaa ja se oli ihan hirveetä ku kroppa yritti melkeen pakolla ponnistaa mut silti oli pakko pistää hanttiin. Synnytys mentiin ilokaasulla läpi kun kohdunkaulan puudute eikä välilihan puudute toiminut, kun neiti oli avotarjonnassa, ponnistusvaihe kesti 1h 53min kunnes stan laite hälytti vauvan ahdingosta. Silloin sit päätyivät imukuppiin, joka tosiaan kaksi kertaa irtos, repesin pahasti, väliliha kokonaan sulkijalihakseen asti. Menetin verta 500ml, hb laski 79. Ja olin tosiaan viisi vuorokautta valvonut. Mut tikattiin leikkaussalissa spinaalissa, mut se riitti siihen että mä olin nukahtanut niin syvään uneen et heräsin vasta muutaman tunnin päästä osastolla. Todellisuudessa mun verenhukka on ollut isompi kun epiduraaliyrityksissä mun selkä vuosi tosi paljon. Neiti sai pisteet 5/7/9. Napanuora kerran kaulan ja kerran vartalon ympäri.
Tossa musta btw esittely:
lauruskaah / 21 / Varsinais-Suomi / 1 tyttö ja kuumeilua 2016 helmikuusta. / yritystä vaikka elokuusta 2016 eteenpäin, eli ei hetkeen.