Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ainiin täällä loppu pillereiden syönti 2 pvä sitten nyt saa odotella normi menkkoja IHANAA :D eilen tuli vaan todistettua se että ei varmana pystytä olemaan kesään asti ehkäsyä käyttäen.. Ollaan nimittäin nyt miehen veljen luona käymässä ja no eilen yöllä hrrastettiin eikä tietenkään ollut ehkäsyä ..

961b06be51031b2e43efe06135582891
mun silmään tää ois jo ovisplussa:D mitä mieltä te ootte? :) ja julia tiijän niin tunteen meillä oli kans pitkään toi että käytetään sit kumia jne mutta eihän sitä läheskään joka kerta käytetty ja jos käytettiin niin ei välttämättä loppuun asti :D

Ainiin täällä loppu pillereiden syönti 2 pvä sitten nyt saa odotella normi menkkoja IHANAA :D eilen tuli vaan todistettua se että ei varmana pystytä olemaan kesään asti ehkäsyä käyttäen.. Ollaan nimittäin nyt miehen veljen luona käymässä ja no eilen yöllä hrrastettiin eikä tietenkään ollut ehkäsyä ..

Meinaatteko heti alkaa yrittämään vai vasta ekojen luomu menkkojen jälkeen? :)

Heippa! Mahtuuko mukaan? Meillä alkaa yrittäminen vasta alkusyksystä mutta nyt jo vauvakuume. Synnytin tammikuussa meidän esikoistytön todella komplikoituneessa synnytyksessä ja parantelen itseäni siitä edelleen. Toiset menkat jo menossa synnytyksen jälkeen joten kierrotkin on lähtenyt hyvin käyntiin. Olis kuitenkin kiva kuumeilla muiden kanssa niin aikakin taittuisi nopeammin :)

esikoisen vauvaryhmässä eka uudelleen raskaana ja la jälleen marraskuussa...pelkäänpä että vauvakuume tästä vaan pahenee, vaikka loppuvuoteen oisi tarkoitus jaksaa oottaa!

iinaalisa, haluan että esikoinen on yli vauva-ajan ennen toisen yritystä, päivät välillä rankkoja kun ei nuku päikkäreitä, masu vaivaa ja vaatii täyden huomion koko ajan kun ei viihdy itsekseen edes leikkimatolla eli en saa tehtyä kotitöitä ennen miehen tuloa töistä ja välillä ois kiva saada vähän omaa aikaa ilman että tarvii murehtii ruuan laitosta tai siivouksesta. Toki tiedän ettei ainakaan tuu helpottumaan toisen tultua mutta itselle ihanne oisi n.2v ikäero, heistä oisi kuitenkin paljon seuraa toisilleen :)

Ei et ole liian vanha, kysyin vaan että tiiän minkä iän laitan sun kohdalle :D Miten se sun synnytys siis menikään, mitä ongelmia siinä tuli? :o

Mun supistukset kesti 5 vrk, en saanu nukuttua, menin kaks vrk ennen synnytystä sairaalaan lopulta ku en pärjänny enää kotona. Sain tramalia ja oxynormia kipuihin mutta ne ei auttanut, 12.1. Illalla mulla meni vedet vihreinä, 13.1. Illalla Huomasivat et tulehdusarvot löi yli 70 ja jouduin samantien saliin tippaan ja käynnistykseen. Neiti syntyi vasta 14.1. Klo 10.38 kolmannella imukuppivedolla. Salissa kokeiltiin epiduraalia jäätäviin supistuksiin, mutta eivät saanu mulle sitä laitettua. 25krt yrittivät kunnes törkkäsivät spinaalin. Mä sain hermovaurion myöskin epiduraalipiikin kanssa sohimisesta. Tippaa eivät meinannu saada mulle, seki onnistu vasta kolmannella. Mua alko jo 6cm kohalla ponnistuttaa ja se oli ihan hirveetä ku kroppa yritti melkeen pakolla ponnistaa mut silti oli pakko pistää hanttiin. Synnytys mentiin ilokaasulla läpi kun kohdunkaulan puudute eikä välilihan puudute toiminut, kun neiti oli avotarjonnassa, ponnistusvaihe kesti 1h 53min kunnes stan laite hälytti vauvan ahdingosta. Silloin sit päätyivät imukuppiin, joka tosiaan kaksi kertaa irtos, repesin pahasti, väliliha kokonaan sulkijalihakseen asti. Menetin verta 500ml, hb laski 79. Ja olin tosiaan viisi vuorokautta valvonut. Mut tikattiin leikkaussalissa spinaalissa, mut se riitti siihen että mä olin nukahtanut niin syvään uneen et heräsin vasta muutaman tunnin päästä osastolla. Todellisuudessa mun verenhukka on ollut isompi kun epiduraaliyrityksissä mun selkä vuosi tosi paljon. Neiti sai pisteet 5/7/9. Napanuora kerran kaulan ja kerran vartalon ympäri.

Tossa musta btw esittely:
lauruskaah / 21 / Varsinais-Suomi / 1 tyttö ja kuumeilua 2016 helmikuusta. / yritystä vaikka elokuusta 2016 eteenpäin, eli ei hetkeen.

Herranjumala sanon minä :o Kyllä sulla on pitänyt olla tarmoa tossa tilanteessa, mutta onko kaikki nyt ihan ok ja miten tyttö voi? :o Ja aika hurjaa että vielä tuon jälkeen lisää haluat, mutta monelta kuullut että sen arvoista se on, tiedä sitten onko näin sunkin kodalla? :)

Lauruskaah, herranjestas mikä synnytys! :o mullakin tuli komplikaatioita, mutta ei läheskään yhtä paljon, ja mulla kesti vuosi, että halusin uudestaan. Hatunnostot sulle, oot aikamoinen :)

Lauruskaah, huh mikä synnytys... :nailbiting: Saat kyllä olla ylpeä itsestäs että selvisit kaikesta ja uskallat tehdä toisen! :) itsellä meni 24h ekasta supistuksesta kunnes poika oli maailmas, ponnistus vaihe oli 12min.. Kaikki meni kaikin puolin hyvin, mutta silti mua ens kerta pelottaa :eek: tosin nyt kun olen asiaa enemmän käsitellyt niin alkaa pelko muuttua pelkäksi jännitykseksi :rolleyes:

Mulla on kaikki siitä puoliin ok, mut välilihassa törröttää tälleen 10 vkoa synnytyksestä tikki edelleen ja se vuotaa verta. Jälkitarkastuksessa sanoivat et vasta toukokuun lopussa tekevät asialle jotain jossei sillonkaan oo tikki lähtenyt. Kauheeta se oli ja hullu mä olen jos vielä oon valmis sen uudelleen kokemaan, mutta kun katsoo tota pientä rakasta ja sen hymyä ja kehittymistä, on kaikki oikeesti sen arvosta! Siitä saa niin ihanan palkinnon että hirveydestä huolimatta pärjäsin ja selvisin siitä. Samalla mietin voiko toinen synnytys mennä yhtä pahasti penkin alle, mut mä selvisin tostakin ni enköhän mä mahollisesti toisestakin. :) tosin epiduraaliin en suostu enää ikinä ja tietysti pelkopolille mun on tällä kertaa päästävä. Ja sektiota mietin vahvasti :)

Takaisin