Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

Me päästiin jo maanantaina kotiin, mut mulla alkoi heti olemaan tosi nuutunut ja huono olo. Monta päivää kärvistelin ja pistin olot, jäätävät hikoilut ja kylmän horkat hormoonien ja väsymyksen piikkiin,kunnes tajusin mitata kuumeen joka olikin pahimmillaan 39. Lähdettiin sit takas synnärille perjantaina tarkistaan tilannetta ja mulla tulehdusarvot olikin sit aika hyvin koholla ja aloin saada antibiootteja suoneen samantien. Eilen crp oli 270 ja tänään enää 150, eli paljon jo laskenut :happy:

Mulla oli kyllä kotona koko viikon niin sellainen huono äiti olo, kun en jaksanut kunnolla omasta vauvasta huolehtia, vaan mies joutui paljon katsomaan kun en jaksanut kantaa ja nukahtelin vaan kokoajan, ja pidin itseäni ihan laiskana sit tietenkin.. Vaikka tää nyt ei ollut ihan toivottu juttu, niin ihana et tälle mun vetämättömyydelle oli joku muu syy,kun että olisin vaan jotenkin laiskempi ja huonompi kun muut..
 
Hyvä että syy selvisi ja oot paranemaan päin. Tsemppiä sinne:Heartred
Jos sulla on kiinnostusta ja vaan jaksat kirjotella, ni ois tosi kiva kuulla sun synnytyskertomus kokonaisuudessaan. :rolleyes:
 
Mitäs tänne kuuluu? Jemulilla laskettu aika ihan kohta?

Täällä mennään rv32 ja nukkuminen alkaa olemaan muisto vain :D Saikku jatkuu äitiysloman alkuun ja nyt on kasattu pinnasänky valmiiksi. Enää pitää odotella uutta pesukonetta ja pestä vaatteet, lakanat sun muut. Sit alkais olla valmista :love017
 
Meidän sairaalakierre loppui viimein lauantaina! Me kotiuduttiin ton ekan tulehduksen jälkeen,mut aloin taas voimaan tosi huonosti. En pysynyt millään hereillä,olin ihan voimaton,ruokahalua ei ollut ja oksentelin. Kävin synnärillä,josta mut lähetettiin kotiin,koska eivät löytäneet syytä. Sit kävin eri sairaalan päivystyksessä, mut sielläkään ei otettu kun perus verikokeet ja todettiin että oon vaan väsynyt synnytyksestä ja aijemmasta tulehduksesta yms. Viime viikon keskiviikkona mun olo kuitenkin romahti ihan täysin,enkä enää päässyt ylös sängystä yms. Soitin sit synnärille taas, et mä en oikeesti pysty syömään enkä pysy hereillä. Sit vihdoin sain mennä takaisin. Pari päivää tutkittiin taas ja ei mitään. Sit itse kysyin et jos ottais pissatestit,ja niinhän se oli että mulla oli virtsatientulehdus :bored: Antibiootit aloitettiin ja mun vointi lähti TOSI nopeasti kohoamaan.. Kätilö sit kertoi et esim vanhuksilla virtsis voi aiheuttaa just noita oireita mitä mulla oli. Mun keho oli ilmeisesti raskauden, synnytyksen ja tulehduksen jälkeen niin heikkona, et virtsatientulehduskin oli liikaa, ja oireili tosi vahvasti.

Joo uni oli jo raskauden aikana kaukainen muisto,mut nyt se on enemmänkin jo urbaanilegenda :joyful: Meidän herra masuvaiva/sylimyyry on antanut ihan uuden käsitteen väsymykselle. Hän on kuitenkin maailman ihanin :Heartred
 
Kattokaa mikä pörröpää:Heartred
 

Liitteet

  • IMG-20190918-WA0022.jpeg
    IMG-20190918-WA0022.jpeg
    22 KB · Katsottu: 262
Ihana :love017:Heartblue Teilläpä meni oikein vaikeen kautta tuo kotiutuminen mutta hyvä että nyt kaikki ok. Naistenklinikallako tää oli? Syntyi samana päivänä kun mun mies:joyful: Jospa tää meidän syntyy sun miehen syntymäpäivänä :grin Eiks se ollu marraskuussa?
 
Ihana :love017:Heartblue Teilläpä meni oikein vaikeen kautta tuo kotiutuminen mutta hyvä että nyt kaikki ok. Naistenklinikallako tää oli? Syntyi samana päivänä kun mun mies:joyful: Jospa tää meidän syntyy sun miehen syntymäpäivänä :grin Eiks se ollu marraskuussa?

Espoon synnytyssairaalaan päädyin, kun yliaikaiskontrolli oli siellä, ja päätettiin siellä samalla käynnistää :happy: Joo 16.11 on miehen synttärit, niin jos siihen sit tähtäät :hilarious:
 
Me ajateltiin kanssa mennä sinne synnyttää! Hmm no menee vähän suunnitelmien kanssa ristiin kun sovittiin vauvan kanssa (eli minä sovin itseni kanssa) että tulis lokakuun vikoina tai marraskuun ekoina päivinä :grin Mutta ehkä hän ei ole samaa mieltä mun kanssa :D Olis kyllä hauska, mun äidillä kans 16.pv synttärit joten hän toivoo sitä päivää tietenkin :rolleyes: 19.11 on siis laskettu aika että hyvin vois syntyäkin sillon. Kunhan ei joulukuulle menisi :bag:
 
Joo mekin muka sovittiin vauvan kanssa että syntyy joskus rv 38+ tai 39+ mut sit 41+5 kuitenkin päätti ilmestyä, ja vielä hieman pakotettuna :joyful:

Suositukset synnärille! Oikein ihana paikka, ihanat kätilöt yms. Olin siellä vielä niin monta pv yhteensä, että näin MONTA kätilöä, eikä ollut yhtäkään josta en olisi pitänyt :happy: Ei kyllä toki yhtään huvittais nyt mennä takas enää ainakaan vuosiin, mistään syystä :hilarious: Tuun hulluksi kun mietinkin niitä puhuvia hissejä jotka ilmoittavat meneekö hissi ylös vai alas. Ja sen "ruokakellon" ääni kun sai hakea ateriansa sieltä :inpain: Ja muutenkin kaikki ne käytävät yms puistuttavat nyt... :angelic:
 
Niin tota vähän pelkäänkin :grin Että viihtyy vähän liian hyvin tuolla masussa.

Kävin siellä pelkopolilla kaks käyntiä ja oli aivan ihana kätilö. Muutkin vaikuttivat ohi mennen mukavilta ja se oli hyvä käydä ihan paikan päällä näkemässä että ihmisiä nekin on :rolleyes: Tulipa vaan mieleen että saatettiin olla samaan aikaan siellä :grin Oli nimittäin elokuun lopulla yks aika, ja toinen syyskuun alussa.
 
Putkilo hyvä että olet kunnossa nyt itse ja aivan ihana pörröpää sinulla siellä! :Heartred

Joo mullakin la lähestyy kokoajan nyt 38+3. Välillä tuntuu että vauva sais jo tulla ku olo alkaa olla aika iso ja unet ei tosiaan ole enää parhaat. :laughing002
Öiset nivuskivut on inhottavimmat ja se närästys. :sad010

Dadapls vaatteitten pesu olikin ihan mukavaa kun sai hypistellä niitä pikkuisia vaatteita. :love017
 
Tsemppiä vikoihin viikkoihin jemuli! Mä olin tossa vaiheessa jo aika kypsä mun kipuihin :grin

Joo vauvan vaatteiden pesu ja hypistely oli kyl raskausaikana ihanaa. Nyt tätä pyykkiä sit riittääkin ja nyt niitä ei ehkä oo enää niin ihanaa hypistellä. Nimimerkillä tänään jo kertaalleen vaatteet vauvalta vaihtanut,kun oli yltäpäältä kakassa kaikki :hilarious:
 
Tää 40 viikkoa on kyllä ihan liian pitkä aika mun mielestä. Taas meni yö 15min pätkissä ja aamulla herätessä ihan kamala olo :wtf: Eipä päästy pesemään vaatteita kun selvis että meidän avaimet ei käy tohon naapuritalon pesulaan.. Toivotaan että nopeasti selvittävät että pääsee ajoissa laittamaan kaiken valmiiksi. Eipä tässä enää puutu kun peseminen, rattaatkin haettiin eilen :love017
 
Takaisin
Top