Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Apua... uskallankohan ite ees lähtee päksii synnyttämää ku on sen aika... kuulostaa tosi kurjilta noi teiän kokemukset :(

Hyvillä mielin vaan, suurinosa kätilöistä oli muuten tosi mukavia! :D ehkä kannattaa etukäteen ottaa vähän imetyksestä ja sen ongelmista selvää, jos todella haluaa onnistua imetyksessä.. :)
 
Toivon mukaan tänään jos kaikki tarkastuksessa ok. Tän yhen ja ainuan kätilön mielestä meijän vauva on keltanen. Kukaa muu ei oo sanonu mitään ja ekalla kerralla ko huomautti tästä nii pikatestaajalla hoitsu katto et iha normi arvoissa on lukemat. Kätilö tokas vaa et nii mut se on pikatesti ei siihe voi luottaa. Nyt kolmas aamu ku tehää verikoetta ja katotaa bilirubini arvoja. Mitää ei oo ollu häikkää tuloksissa mut joka aamu ne silti tän kätilön toimesta otetaa.
 
Riikkarii, onpa kurja homma :( kuulostaa kyllä oudolta toiminnalta... :wideyed: Ehdottomasti kannattaa palautetta pistää jos siltä tuntuu!

Mulla on Päksistä todella hyvät kokemukset! Koko henkilökunnasta jäi positiivinen kuva (kätilöt, lääkärit, osastonhoitajat), kaikki olivat ystävällisiä, mukavia ja kannustavia. :) Annettiin todella paljon äidin ja vastasyntyneen olla kahdestaan juurikin siksi, että äiti opettelee lapsen hoitoa ja käsittelyä, mutta tarpeen vaatiessa aina joku tuli auttamaan. Mulla kävi niin, että poika ei osannut tissillä olla ja mulla heikosti nousi maitoa, joten vähän turhan herkästi heti tuotiin tuttipullossa lisämaitoa. Olisin myös toivonut, että imetystä olisi enempi opastettu tai että olisin saanut edes pumpata, mutta ensi kertaa äitinä ja hormonihuuruissa ei itsellä tullut mieleen edes vaatia lisää opettamista. Mutta loppujen lopuksi todella positiivinen mieli henkilökunnasta ja hyvillä mielin menen uudestaan synnyttämään! :)
 
Multaki lääkäri kysyttiin et haluanko et otetaan sossuihin yhteyttä iän takia sillonku olin raskaana ja sitten ku synnyttänyt niin kysyttiin kanssa että haluanko että otetaan sossuihin yhteyttä... Sanoin kyllä tiukasti että ei tartte ja kätilökki oli sitä mieltä että hyvinhän mulla menee ja hoidan hyvin ja asia jätettiin siksee:)
 
Riikkarii, onpa kurja homma :( kuulostaa kyllä oudolta toiminnalta... :wideyed: Ehdottomasti kannattaa palautetta pistää jos siltä tuntuu!

Mulla on Päksistä todella hyvät kokemukset! Koko henkilökunnasta jäi positiivinen kuva (kätilöt, lääkärit, osastonhoitajat), kaikki olivat ystävällisiä, mukavia ja kannustavia. :) Annettiin todella paljon äidin ja vastasyntyneen olla kahdestaan juurikin siksi, että äiti opettelee lapsen hoitoa ja käsittelyä, mutta tarpeen vaatiessa aina joku tuli auttamaan. Mulla kävi niin, että poika ei osannut tissillä olla ja mulla heikosti nousi maitoa, joten vähän turhan herkästi heti tuotiin tuttipullossa lisämaitoa. Olisin myös toivonut, että imetystä olisi enempi opastettu tai että olisin saanut edes pumpata, mutta ensi kertaa äitinä ja hormonihuuruissa ei itsellä tullut mieleen edes vaatia lisää opettamista. Mutta loppujen lopuksi todella positiivinen mieli henkilökunnasta ja hyvillä mielin menen uudestaan synnyttämään! :)

Musta ne siellä ketkä oli synnytys salissa ni ne kätilöt oli ihan huippuja ja otti huomioo sen synnytyspelon ja se lääkäriki oli ihan tosi mukava kuka teki niit sisätutkimuksii ja lopulta leikkauksen! Ja sielt osastolt 64 oli mun mielest vaa pari mukavaa et ne ei sit osunu nii nappii :D et on sieltä hyvääki sanottavaa mut tosiaa muuten vähä kökkö maku jäi :D
 
Toivon mukaan tänään jos kaikki tarkastuksessa ok. Tän yhen ja ainuan kätilön mielestä meijän vauva on keltanen. Kukaa muu ei oo sanonu mitään ja ekalla kerralla ko huomautti tästä nii pikatestaajalla hoitsu katto et iha normi arvoissa on lukemat. Kätilö tokas vaa et nii mut se on pikatesti ei siihe voi luottaa. Nyt kolmas aamu ku tehää verikoetta ja katotaa bilirubini arvoja. Mitää ei oo ollu häikkää tuloksissa mut joka aamu ne silti tän kätilön toimesta otetaa.


Onkoha se kätilö ihan ajantasalla et mitä tekee ? :o kuulostaa tosi oudolta kyllä toi sen toiminta.. :|
 
Se on tosi harmillista jos sattuu olemaan "ei" niin ihania hoitajia ... Itse tulin esikoisen aikaan kaikkien kanssa hyvin toimeen jopa myös silloin kun tyttö oli syntynyt, mutta yksi nainen oli sellainen joka aina töksäytteli ilkeästi.. yhden kerran itkinkin huoneessa illalla tämän takia, mutta onneks yövuoroon tuli mun lempi hoitaja ja lohdutti <3 ja itse imetin tyttö 3 h välein kun syntymäpaino oli alle kolme kiloa niin, että yölläkin oli herätyskello soimassa ja sitten herättelin tyttöä syömään :) mutta kotona mentiin sitten tytön tahtiin !
 
Siis voi hyväjeesus oikeesti miten itsekeskeisiä jotkui ihmiset osaa olla?? Mun biologinen isä, joka ottaa muhun yleensä sillon yhteyttä ku on uus tyttöystävä ja pitää esittää hyvää isää, laitto mulle viestiä että "ai vauva synty jo. Et muistanu mulle sit ilmottaa. Äitinsä tyttö." Siis niiku........ en ole hänelle ilmoittanu koska hän oli mun mummolla sillon kun mun äiti ilmoitti mummolle että tyttö tuli.. Se vaan on ollut niin kännissä että ei muista sitä. Ihan ku mä jostain leikkauspöydältä sille soittaisin ensimmäisenä et "hei sust tuli pappa, ootko tytön elämässä yhtä usein ku mun?" (Hän lupas tulla toukokuun lopussa käymään meillä mutta eipä ole vieläkään näkynyt.) Oon ihan sika kiukkunen. Anteeksi pakko purkaa jonnekkin tätä raivoa :|
 
Ompa ikävää oonaa_ :(

Täällä kärsitään. Veikkaan et se että piti antaa ensin vauvan imeä rintaa ja sen jälkeen pumpata todisteet sai rinnat tuottamaan miljoona kertasen määrän maitoa ja nyt on molemmat rinnat kivikovat ja niin pinkeät että vauva ei pysty niistä imemään ellei pumppaa puolia pois. Ja tää kipu on jotai nii järkyttävää. Oon siitä lähtien vaa pitäny lämpöpusseja rinnoilla ja hieronu niitä ku kotiin tultiin. Aivan paska olo varsinki ku itkut herkässä ja hormoonit jyllää.
 
Oonaa_, tuntuu kurjalta puolestasi. :sad001 Ei kovin lämpimiltä teidän välit kuulosta, joten anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos!

Riikkarii, voi hemmetti että noin nyt kävi. :sad001 Toivottavasti kipuilu alkaisi hellittämään! Tästä edespäin pidä puolesi, vaikka hoitajat sanoisi mitä!
 
Julia97, mulla oli myös osastolla lempi hoitaja, vähän vanhempi rouva. :) oli todella mukava, kiltti ja ystävällinen, välillä kun kerkesi tuli muuten vain moikkaamaan mua sekä poikaa ja ihastelemaan. Pari kertaa hän toi mulle (siis ilman että edes pyysin/tiesin) ns. "salaa" pienen Pepsi Maxin, muille ei siis vienyt. :p
 
Voi ei oonaa! Tosi ikävää tommonen :(

Riikkarii auts! Yritä pumpata mahdollisimman vähän, voit myös käsin koittaa lypsää pahimmat pinkeydet pois esim lämpimässä suihkussa. Kylmä hillitsee turvotusta, esim jääkaappikylmät kaalinlehdet, joiden pintaa hieman rikottu esim haarukalla liiveihin yöksi! Auttaa!! Mulla oli samaa ja meni onneks kaalinlehdillä ohi. Lämpöä kannattaa laittaa vasta just ennen imetystä/pumppausta. Buranaa tms voit myös ottaa, jos on kovin kipeät. Tsemppiä, kyllä se siitä!! ♡
 
Kiitos neuvoista pilvikirsikka! Täytyy huomenna hakea kaalia.
Meinas mennä neitillä hermo ku tämmöstä tiiliskiveä yritti imiä tossa äsken mut saatii onneks yöpala syötyä. Nyt taas tuhisee tyytyväisenä pinnasängyssä.
 
Oon ylpiä et jaksoin yrittää viimeyön. Mielessä kävi korvike joka kaapin perällä varuiks seisoo mutta sitkeesti me yritettii ja saatii onnistuu taistelun jälkee imetys. Aamun lämmin suihku ja hierominen sai ylimääräset kovettumat pois ja imetys onnitui tosi hienosti sen jälkeen. Vaikiaksi enää tekee vaan imetysasennon löytäminen kun alapää nii kipeä tikeistä ja repeytymisistä. Mutta eiköhän se tästä.
Huomaa kyllä et mieli iha hiton herkillä ja itku tulee ihan kaikesta pienestä vastoinkäymisestä ja ne tuntuu muka nii isoilta ongelmilta. :D
 
Todellakin saat olla ylpeä! :) Kyllä se sinnikkyys lopulta palkitaan!

Se hormonimyrsky alussa oli ihan kamala :D Helpotti kyllä vähitellen, mut ne ekat viikot menee ihan sumussa :D
 
Ää en kestä tätä maidon tuloa sattuu rintoihin tai enemmänkin nänneihin niin paljon :D ja kauheet venymis arvetkin tullu kun rinnat tyyliin nyt vastaa samaa kun esikoista imetin xD tuleekohan näistä minkälaiset melonit :D

Sit hassuu jotenkin kun taas näkee ja tuntee vauvan liikkeitä masussa kun eihän siitä pitkä aika ole kun esikoinen oli siellä jumppailemassa:)<3
 
No mä olen kyllä samaa mieltä, vastahan 7,5kk sitten toi esikoinen heitti kärrynpyörää tuolla ja nyt jo toinen pikkuinen hipsuttelee vatsaa. <3 ihan hullua!

Mun harmikseni maidontulo ei ole vieläkään lähtenyt lisääntymään... Eipä tietenkään, nyt kun saisi! :D
 
Mulla esikoisen odotuksessa rupes tulee 23 viikolta lähtien, mutta tässä kaksosten aikaan n.21 viikolta lähtien.. Toisaalta hyvä tietää jo, että alussa maitoa tulevat saamaan !
 
Voi ne masuvauvan liikkeet oli kyllä ihania! :)

Mullakin alkoi tihkumaan maitoa joskus puolivälistä lähtien :D vieläkö sulla leipälapio sujuu imetys hyvin? Vai ootko joutunu antaan lisämaitoa? Esikoinen on onneks kohta vuoden niin sinäänsä alkais pärjään jo muillakin ruoilla, jos vaan suostuis syömään :rolleyes: Jos tässä joskus raskaudutaan niin aion kyllä jatkaa imetystä jos kaikki on ok ja sitä maitoa vaan tulee :)

Onks kukaan muu testailemassa? Täällä dpo 7 kai, eikä oikein mitään oireita.. Vähän ehkä jotain nippailuja tuntunu tänään.
 
Takaisin
Top