Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pahoittelut pienitimantti :( varhaisultran taitaa saada keskenmenojen takia vasta kolmen peräkkäisen km jälkeen. Vaihtelee varmasti eri paikkakunnilla ja joissain neuvoloissakin on mahdollisuus ultraan.
 
Pahoittelut, pienitimantti <3 mutta mulla on sellanen kutina, että säkin pääset synnyttää viel 2017 ;) ja onnea nassutin ultra kuulumisista :)
 
Nyt kyl vähän huono omatunto tulla tänne hehkuttamaan mutta haluun tän teille kuitenkin jakaa. Ultrassa käyty ja tosi mukava oli kätilö sekä opiskelija. Siellä köllötteli 12+3 ikänen 6,3 cm pituinen vauveli ❤ niskaturvotus oli 1mm mikä oli lohduttava kuulla. Mikä helpotuksen aalto levisi mussa kun näin että siellä oli elämää!

Ihanaa että kaikki oli hyvin! ❤
 
Sori pakko purkautua johonki suuntaan. Mulla menee hermo täällä osastolla! Haluan että vauva oppii tissille ja haluan imettää ja ei oo ongelmaa etteikö mulla maitoa nousis, sitä riittäs tässä vaiheessa jo kolmosille. Nää muutama kätilö ja sairaanhoitaja täällä on sitä mieltä etten yritä tarpeeksi tai piän lasta nälässä. Ku jos se sattuu avaamaan suuta, pistämään nyrkkiä suuhun sillon ku ne sen näkee nii oon jättäny automaattisesti sen syöttämättä. Mää en tänäänkää oo mitää muuta tehny ko ollu ihokontaktissa ja tarjonnu rintaa ku viimestä päivää. Ruuan hakenu tänne huoneesee että voipi vauvan lähellä olla koko aika.
Yks ainut ihana täällä on joka on auttanu mua henk.koht ja jutellu mun kans asiasta mut eipä sekää voi 24/7 täällä olla. Vaa ei auta, huomenna päästään pois jos kaikki hyvin.
 
Sori pakko purkautua johonki suuntaan. Mulla menee hermo täällä osastolla! Haluan että vauva oppii tissille ja haluan imettää ja ei oo ongelmaa etteikö mulla maitoa nousis, sitä riittäs tässä vaiheessa jo kolmosille. Nää muutama kätilö ja sairaanhoitaja täällä on sitä mieltä etten yritä tarpeeksi tai piän lasta nälässä. Ku jos se sattuu avaamaan suuta, pistämään nyrkkiä suuhun sillon ku ne sen näkee nii oon jättäny automaattisesti sen syöttämättä. Mää en tänäänkää oo mitää muuta tehny ko ollu ihokontaktissa ja tarjonnu rintaa ku viimestä päivää. Ruuan hakenu tänne huoneesee että voipi vauvan lähellä olla koko aika.
Yks ainut ihana täällä on joka on auttanu mua henk.koht ja jutellu mun kans asiasta mut eipä sekää voi 24/7 täällä olla. Vaa ei auta, huomenna päästään pois jos kaikki hyvin.
Inhottavaa tommonen! >:( Kuka nyt pitäis lastaan nälässä, kannattais niidenkin keskustella asianomaisen kanssa ennen tuollaista inhottavaa spekulointia!!
 
Sori pakko purkautua johonki suuntaan. Mulla menee hermo täällä osastolla! Haluan että vauva oppii tissille ja haluan imettää ja ei oo ongelmaa etteikö mulla maitoa nousis, sitä riittäs tässä vaiheessa jo kolmosille. Nää muutama kätilö ja sairaanhoitaja täällä on sitä mieltä etten yritä tarpeeksi tai piän lasta nälässä. Ku jos se sattuu avaamaan suuta, pistämään nyrkkiä suuhun sillon ku ne sen näkee nii oon jättäny automaattisesti sen syöttämättä. Mää en tänäänkää oo mitää muuta tehny ko ollu ihokontaktissa ja tarjonnu rintaa ku viimestä päivää. Ruuan hakenu tänne huoneesee että voipi vauvan lähellä olla koko aika.
Yks ainut ihana täällä on joka on auttanu mua henk.koht ja jutellu mun kans asiasta mut eipä sekää voi 24/7 täällä olla. Vaa ei auta, huomenna päästään pois jos kaikki hyvin.


No mitä ihmettä? Kannattaa antaa palautetta sinne ennen ku kotii lähette ni noista henkilöistä! Onneksi pääsette pian kotiin elämään omaa arkea ilman kyttäystä. :)
 
Tän ja viime yön olin siis seurannassa, mut käytii herättämässä kolmen tunnin välein ja mun piti näyttää että kuinka herättelen vauvaa esim vaihtamalla vaipan ja sit tärkein vissii se mite tarjoan rintaa. Sitte ko ne oli todennu et vauva on rinnalla nii lähti pois ja mun piti laittaa vauva imemisen jälkeen nukkumaan ja pumpata lisäksi maitoa pulloon jotta on todistetta siitä et mulla maitoa tulee. Vähä meinaa väsyttää mut jospa sitä pääsee tänään kotiin nii saapi nukkua vauvan mukaan eikä henkilökunnan...
 
Mitä hittoo ihan sairasta, pumpata vielä maitoa!!!!!! :mad: tsemppiä sinne, pidä pää kylmänä niitten kanssa! Millon sun pitäisi päästä kotiin?

Mäkään en mitään apua saanut imetyksen suhteen saanut sairaalassa ja jotkut kätilöt syötti väkisin vauvalle lisämaitoa, eikä antanut mun imettää vaikka maitoa tuli niin että sänky ui.. :/ onneksi saatiin imetys toimimaan keskenään!
 
Voi ei Riikkarii! Ihan pimeetä touhua :O Ihmeessä laita palautetta menemään! Ensinkään se maidon pumppaaminen ei kerro mitään siitä maidon määrästä, koska kaikki ei heru pumpulle ja vauva on aina paras heruttamaan. Eli siis vaikka pumpulle ei irtoa paljoa maitoa, saa vauva sitä varmasti. Lisäksi noin pienen vauvan vatsalaukku on about mansikan kokoinen, niin ei hän tarttekaan vielä pullokaupalla maitoa. Hienoa et vietät ihokontaktissa vauvan kans aikaa! :)

Onpa kurja et leipälapiollakin ikäviä kokemuksia imetysohjauksesta tai lähinnä sen puutteesta :( Mä olen itse kohta imetystukiäiti ja suosittelen oman seudun imetystukiryhmää tai imetyksen tuen fb-ryhmää, jos tulee mieltä askarruttavaa asiaa ja haluaa apua :)
 
Pää kylmänä vaan Riikkarii, kohta pääsette kotiin :) Mulle aikanaan kun esikoisen sain, 19-vuotiaana ja olin yksinhuoltaja. Silti vaikka lapsi ei ollut suunniteltu, niin hyvin odotettu ja olin asennoitunut siihen että musta tulee äiti. Kun olin synnyttänyt, niin vielä pariin otteeseen tuli kätilöt ja muut kysymään, että haluanko nyt varmasti lapsen pitää ja ihan oikein jonkun psykologin lähettivät paikalle. Oli vissiin adoptiolapsista pulaa silloin :D Ja kyllä pidin, tuolla tuo kohta 14-v vielä nukkuu :) Välillä vaan nuo alan ammattilaiset osaavat olla hiemaan... :/
 
Mäkään en mitään apua saanut imetyksen suhteen saanut sairaalassa ja jotkut kätilöt syötti väkisin vauvalle lisämaitoa, eikä antanut mun imettää vaikka maitoa tuli niin että sänky ui.. :/ onneksi saatiin imetys toimimaan keskenään!

Mul oli ihan päinvastoin tuol päksis, maito nous huonosti sektion takia ja tuo ahmatti vaan huus nälkäänsä siellä... Pyysin useesti lisämaitoa vauvalle mut eivät antaneet montaa kertaa. Olin vähä raivona et miks hemmetissä ne ei ruoki lasta ku en ite saa maitoo nousee niin, että täyttäis tuon lapsen tarpeet. Kotii ku päästii ni onneks nous mut alkanu jo maito hiipuu et joudutaa antaa kotona lisämaitoa :|
 
Mul oli ihan päinvastoin tuol päksis, maito nous huonosti sektion takia ja tuo ahmatti vaan huus nälkäänsä siellä... Pyysin useesti lisämaitoa vauvalle mut eivät antaneet montaa kertaa. Olin vähä raivona et miks hemmetissä ne ei ruoki lasta ku en ite saa maitoo nousee niin, että täyttäis tuon lapsen tarpeet. Kotii ku päästii ni onneks nous mut alkanu jo maito hiipuu et joudutaa antaa kotona lisämaitoa :|

Molemmilla vissiin ollut ihan erilaiset kätilöt! :D mutta mua ei neuvottu mitenkään oikein, vaikka apua pyysin monesti.. Sit mul tuli suihkutissit, meinas imetys tyssätä kymmeniä kertoja siihen, ku enhän nyt semmosesta ollut kuullutkaan koskaan, eikä neuvolasta oikein apua saanut..

No onneksi täysimetys onnistui ja edelleen imetän kiinteiden ohella, poika reilu 7kk. ❤ raskaus vaan vaikuttaa vähän tohon maidontuloon. :D

E: ja kyllä onkin tän asian eteen taisteltu ja valvottu, vielä tänäkin päivänä!
 
Takaisin
Top