Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ikäviä tommoset takapakit! Kyllä se siitä pian taas helpottaa! :)

Mun vauva täyttää ylihuomenna vuoden! Mihin tää aika on mennyt :'( Nauttikaa niistä pienistänne nyt, vauvavuosi menee tosi nopsaan ohi. Mä en edes enää muista kunnolla niitä alkuaikoja ja sitä miltä toi poju on näyttänyt vastasyntyneenä. Kannattaa ottaa paaaljon kuvia ja videoita!

Raastaa kun kaikki vaan plussailee. Eilen alkoi yk 5, vaikka tjottailtiin jo ennen kuin menkat taas alkoi. Taidan heittää ovistikut mäkeen ja mennä vaan fiiliksen mukaan. Ehkä se plussa tulee kun sen aika on :) Toisaalta nyt on paremmin aikaa keskittyä opiskeluun (jos edes pääsisin kouluun) ja muihin juttuihin, kun on vain yks pieni talossa. Vaikka kyllä se toinenkin lämmöllä otettaisiin vastaan ♡ Onhan täs aikaa!
 
Pilvikirsikka, tärppionnea! :) ja samaa mieltä, se vauva - aika menee niin hujauksessa ohi että huhhuh. :sad001 Meidän poika on 9,5kk ja on jo niiiiiin iso poika. :p
 
Oon samaa mieltä pilvikirsikan kanssa siitä, että vauvavuosi menee nopeasti ohi. Meillä tyttö täyttää 1,5 kk:n päästä vuoden ja vaikka on ihana seurata tytön kehitystä, niin kyllä mulle välillä iskee haikea olo. Tuntuu etten muista sitä aikaa, kun tyttö oli ihan pieni vauva tai siitä tuntuu kuluneen ikuisuus aikaa. Joten minä myös annan saman neuvon mitä pilvikirsikka, että kuvatkaa, kirjoittakaa asioita ylös ja ennenkaikkea nauttikaa vauva-ajasta. ❤
 
Voi, vauva aika tosiaan menee ihan liian nopeesti! Nyt mun pieni rakas on jo 7,5kk ja seisoo tukea vasten ja kiipeilee minkä kerkeää. :( vastahan tuo syntyi!

Mulla nyt ei onneksi ehdi varsinaista vauvakuumetta tulla, kun poika on vain 1v 1kk toisen syntyessä. :D voispa ajan pysäyttää. ❤
 
Kiitti Talvitintti :)

Se on ihmeellistä miten se aika vaan hurahtaa! Mä oon nyt viimesen viikon vaan parkunut milloin millekin asialle, joka muistuttaa siitä et mulla ei oo kohta enää vauvaa :rolleyes: :D Oisko pms:lla jotain tekemistä myös :D
 
Pakko hehkuttaa ko oon ylpiä itestä ja vauvasta! Meillä on imetys ollu mallia vauva syö vaan, jos se on tarpeeks uninen ja ei liian nälkänen ja raivarit saa liianki helposti mun suihkutissien takia. Siksi pelkään ja vältän imetystä muiden seurassa ja muualla ko kotona kaksin vauvan kanssa. Ollaan nyt neljättä tuntia isomummulla kylässä ja oon kahdesti jo onnistunut imettämään täälä oloaikana tosi hyvin. Pelkäsin tänne tuloa ja pakkasin korvikkeet mukaan vähä häpeällisin mielin et jos raivoamiset menee siihen ettei rintaa suostuta ottamaan ollenkaan.
 
Hyvä Riikkarii! :) Anna mennä vaan ylpeänä paikassa kuin paikassa! Vaikka tiedän ettei se aina niin helppoa oo, meilläkin vauva raivos aina välillä suihkutissien ja liiallisten häiriötekijöiden takia.. ootko kokeillu hillitä sitä suihkuamista jotenkin? :)
 
Lypsän yleensä enimmät suihkut alusta pois. Suihkuavat silti ja vaikka olis just syöttäny tissin löysäksi nii saattaa mennä viis min nii se alkaa iteksee ruikkia metrinki päähän :D hullua tää maijontuotanto.
 
0db0dcd028d7fd8d6d839239cda0f002


No kyllä sitä nyt huomaa kun vertaa, kyllähän se maha aika jätti on! Muiden mahakuvia? :)
 
Mie vaan toivon että synnytyksen jälkeen Lahtis tää löllö pois:D:D

Mäki!! Tää röllykkä on ihan kauhee ja arpinen :D tuli synnytyksen jälkee noi arvet ja yhyy. Mut sain ginan Alex-farkut jo jalkaa ja kiinni vaik vähä krinnas haavaa ku istu :D mut ai että mikä fiilis mahtua vanhoihi housuihin!! Maha vaa tursus siit kyl yli mut löysä paita pelastaa :D
 
Pakko purkaa jonnekki D: mies palas armeijaa ja on heti kiinni viikonlopun, on myös päivystäjä ens viikon viikonloppuna kun meillä olis tytön ristiäiset..... Mua niin kismittää tekis mieli perua juhlat kokonaa :(

Käytiin tänään neuvolassa 3990g ja 51.8cm <3 Tyttö jaksaa myös kannatella päätään jo minuutin ajan kun on mahaltaa ollut pieniä aikoja <3 Saatiin eilen myös ensimmäinen oikee nauru <3

Ja kun hehkutin et omat housut mahtuu jalkaan ni eikös ne revennyt :D

Miten teillä muilla menee? :)
 
Eikö miehes saa vapaata edes ristiäisten takia? :o
Meillä kiukutellaa mahavaivoja, luulen et johtuu mun antibioottikuureista.
Mun yöunet on niiiiiiin vähäsiä ja huonoja ko en saa nukutuksi! Ja koko aja joku pelko persiisä et hengittäähä vauva ja onko se elossa ja mikä tuo inahus oli. Milloha tää ylihuolehtiminen ja ressaaminen helpottaa!?
 
No onpa outoa ettei saa ristiäisiin edes vapaata...

Täällä menee ihan kivasti. Poika nukkuu hyvin yöt niin saa itsekin jotenkin levättyä. Miehellä käsi murtunut niin pitää itse tehä kaikki niin ärsyttää kun misään kohtaa ei meinaa olla vapaita käsiä.
 
Voi höh, onko miehes edes yrittänyt saada vapaata Oonaa? :( sattupa ikävästi just olee kiinni!

Luulis, et tota päivystysvuoroakin vois vaihtaa tommosen takia... Kuitenkin jokaiselle varmasti tosi tärkeetä nähdä, kun oma lapsi kastetaan!
 
Mitenkäs täällä menee... Mulla on ihan älytön raskausväsymys, ettei mitään jaksais. Tuntuu kaikki vähän masentavan ja toi esikoinen nukkuu nyt niin huonosti, että päivät on ihan tuskaa mulle.. Onneksi enää reilu kaksi kuukautta, että saan miehen kotiin sieltä intistä!

Mainittakoon, että viime yö oli ensimmäinen hyvä yö kolmeen kuukauteen mun kanssa, poika heräsi vaan kerran 19-7.30 välillä. Huh oispa tää aina tämmöstä! :D
 
Oonaa_, peukutin siis teidän pienen kehitykselle! :) Onpa ikävää ja outoa jos miehesi ei edes oman lapsensa ristiäisiin pääse! :eek: Jaksamista!

Riikkarii, voin kertoa että huolehtiminen ja stressaaminen omaa lastaan kohtaan ei lopu ikinä, ainakaan mulla. :p Toivottavasti sun yöunet alkaisi paranemaan, tsemppiä! ❤️

Tänään olisi varhaisultra, rv 8 + 2 ja jännittää ihan pirusti, toivottavasti masussa on kaikki hyvin! Väsymys on vähän alkanut hellittämään, mutta energiat on ihan nollissa ja laiskottaa... Mutta esikoinen pitää kyllä huolen ettei äiti saa levättyä ja makoilla! :grin
 
Nyt nukuin hiukan levollisemmin kun otin vauvan viereen yöksi. Pysty koko aja tarkistelee sen elintoimintoja nii oli helpompi itelläki hengittää :D hulluksi kai täs tullee tän huolen kans.
 
Takaisin
Top