Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ne ei saanu (kumpikaa lääkäri mitkä mulla oli) sitä selville et paljon auki ku vauvan pää niin alhaalla et se häiritsee tai jotai(??) :D Mut kanavaa 1.5cm :D ja kai ne uskoo et pärjään kotona :D Nukkuessahan tää kotona olo nyt on menee mut ei mitää raaski kauheesti tehä :D

Ja häiritsee kans ne sydän äänet mut ne kovin vakuutteli et ei oo mitää syytä huolestua ?!? Ja ainahan sinne voi takas mennä jos alkaa liikaa huolettaa :)

No munkin mielestä outoa, että ne päästi jos sydänäänet ei ollut täydelliset.. Mulla ne piti käyrässä koko ajan, enkä saanut tehdä mitään. Vessaan kävivät vain aina päästämässä jos pyysin. Enkä saanut kivunlievityksiä, paitsi ilokaasua sen takia ennen loppua.. Ja ne otti verikokeita multa ja anto jotain pillereitä eikä antanut syödä, että sen verran vakavaa oli. :o

Ja mulla siis vauvan sydänäänet hävisivät kokonaan yhdessä vaiheessa, sen jälkeen olivat liian korkeat ja sen jälkeen niissä ei ollut sitä vaihtelua. Sanoivatko sulle mikä niissä sydänäänissä oli?

No loppu tulos ei ollut kovin ihanteellinen siitäkään huolimatta, että tarkkailivat koko ajan.

No munkin mielestä outoa, että ne päästi jos sydänäänet ei ollut täydelliset.. Mulla ne piti käyrässä koko ajan, enkä saanut tehdä mitään. Vessaan kävivät vain aina päästämässä jos pyysin. Enkä saanut kivunlievityksiä, paitsi ilokaasua sen takia ennen loppua.. Ja ne otti verikokeita multa ja anto jotain pillereitä eikä antanut syödä, että sen verran vakavaa oli. :o

Ja mulla siis vauvan sydänäänet hävisivät kokonaan yhdessä vaiheessa, sen jälkeen olivat liian korkeat ja sen jälkeen niissä ei ollut sitä vaihtelua. Sanoivatko sulle mikä niissä sydänäänissä oli?

No loppu tulos ei ollut kovin ihanteellinen siitäkään huolimatta, että tarkkailivat koko ajan.

Ne sydän äänet on ollu tähän asti aina siellä 140-150 ja ollu tosi priimaa, ja nyt sit oli 100 ja matalampiki välillä..
Sain ruokaa (ja hirveen närästyksen siitä ) eikä ottanu mitää verikokeita tms et käyrää vaa ja kysy et haluunko jotai unilääkkeitä et pystynkö nukkuu?? :o

Onks teil kellää ollu ongelmia verenpaineitte kans raskausaikana?
Mulla on ollu neuvola kerroilla iha normi paineet mut tänää oli ala paine 90 ja se terkkari alko suurinpiirtein vouhkoomaan et nyt pitää ottaa seurantaan ja suurinpiirtein pitäs kulkee mittari käessä koko aja et jos menee yli 90 nii soittoa äpolille. Menin sanomaa siin viel et on mulla ollu muutaman kerran ite mitattaessa lähemmäs sata se alapaine nii vouhkoontu se viel enemmän. Mitenkää ei selitelly ku kyselin et mitä tapahtuu jos on liian korkeet jne mut toisti vaa että heti soitan polille pikimmiten jos menee yli. Mulle jäi nii hassu fiilis tosta et en tiiä pitääkö täs olla tosi huolissaa heti ku mittari näyttää alapaineessa 91 tai enemmä. :D ja sitä kysy kans et millane vointi mulla ollu ku mitannu hurjia lukemia nii iha normi en oo huomannu olossa mitää erikosta ja taas se huokaili ja voivotteli et ei oo normaalia.
Pitkä viesti... mut siis joo pitääkö munki vouhkoontua niikö tuo terkka vai?

Vissiin yksi raskausmyrkytys oire voi olla se korkea verenpaine? Eikö siitä sanonut mitään. Oliko pissat normaalit ja onko ollut muita raskausmyrkytysoireita riikkarii?

Mulla oli aina normaalit, joskus saattoi korkeat olla ekalla mittauksella, mutta 5-10min odottelua niin oli normaalit paineet.

Mutta tuskin riikkarii mitään vakavaa, jos ei muita oireita ole. Kumma terkka sulla, kun vouhkoontuu eikä voi kertoa mitä se voi merkitä tai mikä siinä on pahaa.. ;o

Tietty sinuna ottaisin sinne ä-polille yhteyttä jos huolettaa ja jos liiaksi nousee. :) ne varmaan siellä osaa paremmin kertoa!

Joo äitin kaa keskusteltii tosta ja se sano kans tuon raskausnyrkytyksen. Mut mulla on pissat ollu aina puhtaat, pää ei oo ollu kipee eikä myöskää ylämaha taikka näköhäiriöitä ei oo ollu. Kyllähän mää ymmärrän et kaikki pitää ottaa tosissaan ja en määkää halua et tässä mitää ikävää käy, että aijon mää niitä seurailla mut tuo terkan reaktio oli nii älytön et jäi nii hassu fiilis niikö ois kuolema täs lähellä. :D

No aika jännä terkka :o mut jos se ei vastannu sun kysymyksii ni ens kerral ku on korkee ni soita äpolille ja kysy niiltä ja srlität et terkka ei vastannu sun kysymyksii? :)

Hei taas, oon ihan pihalla mitä täällä on tapahtunu mun netittömänä aikana mut ehkä mulle annettakoon anteeksi :) oli ihan sika tuskaisa muutto ja tää meidän uuden kodin netti toimii millon sattuu ja nyt ku sattuu toimimaan nii tulin "näyttää vähä naamaa" täälläki :)
Kävin mun tutulle gynelle juttelemassa siitä mun km epäilystä sillon viimekuussa ja se sano kans et saattoi aivan hyvin olla, mutta että ei tarvitse huolestua - just ku niin aikaisin tapahtui. Uutta yritystä taas ollu, ja jotenki toiveikkaana taas ollaan täällä.
Voi ku tärppäis jo :) Ei oikein riitä tuo 10vko vanha kummityttö! Pahentaa vaan, oikein sydämeen sattuu ku hoitaa sitä pikkusta ja miettii vaan että oispa jo oma <3
Mitäs teille kuuluu?

Hei kiinnostais tietää kuinka isoissa kämpissä (m2, h?) porukka asuu. Ja kuinka moni henkinen perhe olette :)

Tässä mietiskelen että kumpi meille ois parempi, kaksio vai kolmio kun vauva on syntynyt.

Vähä myöhässä tähänki mutta nyt ku mainittin tuosta muutosta niin ennemmin asuttiin 42neliöisessä pikkukaksiossa, ja nyt meilä on neliöitä 54, saunalla ja isolla partsilla :) olkkari on vaan tosi pieni... seuraava asunto johon muutetaan on kyllä ehottomasti joku pari/rivitalo tai ehkä saadaan lainaa silleesti että voijaan alkaa maksaa omasta :) Meitä siis vaan minä ja ukko.

Voi että tuntuu et tuo poika kasvaa niin vauhdilla. Nyt 3vkoa ja kovasti jo katselee ja seurailee. Vaippakokoki piti vaihtaa isompaan.

Mites Oona ? Joko on tullut lähtö ?

Moikka, mahtuisiko vielä yksi nuori äiti mukaan? :)

Olen ihanan 8kk ikäisen pojan äiti, esikoinen saatiin kun olin 20v, nyt ikää on 21v. Mies on 25v. Pientä vauvakuumetta on (miehellä isompi vauvakuume kuin mulla, ollut jo pojan syntymästä lähtien), mutta tällä hetkellä haluan keskittyä sata prosenttisesti poikaamme ja antaa hänelle tarvitsemansa huomion. :) Ehkäisyä ei käytetä, luotetaan "varmoihin päiviin" tiedostaen, että raskaaksi siitä huolimatta voi tulla. Mulle ei meinaa mikään ehkäisy muoto sopia ja kondomin käyttöä vihataan kumpikin! :hungover:

Olen lukenut teidän viestejä ihan ensimmäiseltä sivulta lähtien, ja aion lukea kaikki viestit kokonaan ajan kanssa niin olen perillä teidän höpinöistä alusta alkaen. :) Onnea kaikille raskaana oleville ja plussa tuulia yrittäville!

Tervetuloa mukaan vaan talvitintti! :) ihana pieni poika teillä :) Osaako jo minkälaisia asioita tehdä? Ne pienet kehittyy kyllä niin nopeeta ja kasvaa nopeaa! Missä päin suomea asutte? :)

Kiitos! :)

Poika osaa jo vaikka ja mitä; kääntyilee molemmin puolin, ryömii, konttaa, osaa mennä istumaan, nousee seisomaan tukea vasten, sormiruokailee hyvin ym. Nyt yrittää kovasti sanoa "loppu" ja "oho" :) jotkut taidot opittiin jo ennen 4kk ikää. :p

Lahdessa asutaan. :) kiva että on meille nuorille perustettu tää ryhmä, mun lasketun ajan ryhmässä mä taidan olla sieltä nuorimmasta päästä, niin kiva höpistä suht samanikäisten kanssa. :)

Minttukarkki, mikäs tilanne sulla on, ootko raskaana vai lapsen saanu..? Olen nyt sivulla 45 lukemassa teidän juttuja niin en oo vielä ihan perillä missä elämäntilanteessa kukin on. :p

Tervetuloa!! :) Vitsi meitä on paljon tästä lahden/päijät-hämeen alueelta tässä ryhmässä!! :D tai sit vaa tuntuu siltä? :D

Tervetuloo Talvitintti. :)

No on kyllä ihan luonnottoman paljon tässä ketjussa päijät-hämeläisiä verrattuna foorumiin yleisesti! :)

Esikoispoikaa ootan :) kovin toivottu uutinen oli raskaus ja hui kamala kun aika onkin nopeesti mennyt nyt viikkoja kasassa jo 23+0 vaikka ihan vasta mä sen testin tein :p tai sen nipun testejä kun ei todeksi meinannu uskoa ensin :'D on nuo pienen potkut ja liikkeet vaan niin ihania <3

Mulla ei oo hirveenä ollu taikka en oo noteerannu mitää mielihaluja/tekoja ja oon niitä ootellu ku raskaana olleet on varotellu et kohta sulla tekee mieli suolakurkkua ja suklaata yhessä yms yms. No ei mulla nytkää iha nui erikoisuuksia mieli tehny mut heräsin tunti sitte yö unilta siihe et pakko saaha teetä ja näkkäriä. :D en koskaan oo tykkänny teestä ja oon inhonnu kaikkien teitten hajuja ja makuja aina nii olipa muute iha sika hyvää tällai yöllä näkkärin kans :D
Mites teillä oliko yhtäkkisiä outoja mielitekoja raskausaikana tai mikä on semmone pakko saaja just nyt juttu? :)

Mulla ei myöskään oo ollut mitään erikoisia tai pakko saada himoja. :) itsekkin niitä odottelin!

Takaisin