Nukkumisesta

milla3, meillä samanlaista väkkyrää vetää välillä, ja ne jalat on siel pinnojen välissä unipussista ja reunapehmusteista huolimati[:D] meil ei onneks viel käännytä pinnikses, oman navan ympäri kyllä pyöritään..

mua vähän "lohduttaa" toi että teillä Just_Pam menee yöt noin vaikka on rutiinit, siis ei se et menee huonosti yöt[:D] vaan se et vaik ois rutiinit ja puurot niin silti on levoton, ittelle tuli niin huono-äiti kompleksi päälle ku aloin miettiin et johtuuko huonot yöt vaan siitä että oon niin huono tekeen rutiinit[:o]

oon samaa mieltä LauraElinan kans et mieluummin tietenki tuttia kun sormea, se vierotus on mahdollista kun tuhoo vaan tutit, sormee ei voi viä pois[;)] ja tosiaan, uskon et nykyään on sen verta kehitelty kaikkea mahdollista että tutitkin on anatomisesti oikeenlaisia.. meilläkin tutti on vaan nukkumista ja hätää varten, joskus sillä saa ostettua viis minuuttia jos pojalla menee hermo ja on itellä jotain pahasti kesken. tosta vierottamisesta, mun äiti oli joutunu raasu siveleen nänninsä kynnelillä kun en ollu meinannu päästä ensin tissistä millään ja muistan sen kun tuteista leikattiin päät ja oli niin hirvee ahistus[8|] varmaan ensimmäinen traumani[:D][:D] oon muutenkin oraalisesti fiksaantunut ihminen, lempipuuhia kuitenki toi syöminen, juominen, tupakointi yms...[;)]

Tutista; minä kans mieluummin tyrkytän tuttia ja vierotan siitä kuin sormista! Hyvänä esimerkkinä mun oma pikkuveli, söi peukaloaan 6v asti, ei kans kynnelit eikä mitkään auttanu vierotuksessa. Sille tuli joku pattikin siihen peukaloon ja niin vinot hampaat, että joutui 5 vuotta pitämään kiskoja ylä- ja alahampaissa, niskavetoa öisin ja vaikka mitä ja nyt vasta vuoden ollu ilman (18v) [8|] Samaa en halua Ronille!

meillä likka lopetti tutin syömisen reilu kk sitten. En ala sitä takas tunkemaan vaikka nyt meneekin kädet suuhun koko ajan. Tässä iässä kun kaikki tungetaan suuhun muutenkin, ei se tarkoita et peukun imijäks alkais 

Meilläkin menis mielummin äidin sormet suuhun kun ne omat. Enemmän taitaa varpaat maistua [:D] Toki jos peukku alkaa menee suuhun, nii otetaan tutti takas käyttöön, mutta ei ainakaan tunnu olevan mitään sellasta varsinaista imemistarvetta.

Meillä poika ei ole koskaan huolinu tuttia. Oon siitä ollu ihan tyytyväinen.. Peukku ja muut sormet menee suuhun nyt vaan hampaiden teon takia, oikein näkee kun hän peukalolla hinkkaa ikeniä, välillä on rättikin välissä..Eli en usko et hänestä peukunimijä tulee..Isänsä söi peukkua, en kyllä tiedä miten pitkään, mut hampaat on hienossa rivissä suussa [:D] Aika näyttää..

Joo onhan se erinäköstäkin se peukunimemiminen ja tää "kaikki-mulle-suuhun-nyt-heti". Täällä yritetään välillä koko nyrkkiä suuhun[:D] ja iskän sormet on tosiaan ihan parhaat ikenien jyystämiseen[;)][:D]

Meilläkään ei alussa tutti kelvannu, mut tuossa kolmen kuukauden iässä kun tarjosin sormien tilalle tuttia nii sepä kelpaskii.. tyttö ei hirveesti päivisin tuttia syö, mut iltasin se pitää aina nukkumaan mennessä olla suussa ja samoin jos sattuu sisällä nukkumaan päivä unet nii sillon myös tutta kaivataan.

Minä olen pienenä syöny peukaloo. Minun peukalon imeminen loppu siihen kun peukaloon tuli pipi ja äiti laitto laastarin peukalon päähän, niin eihän sitä voinu enää syyä ku sellane tumpelo siinä oli. [:D]
Sisarukset on kaikki syönä tuttia... Siskon tutit annettiin oraville. [:D] ja veljen tutit vei joulupukki pienille tontuille. [:D] Toisen siskon tuteista vaan leikattiin päät pois nii ne ei enää sitten kelvanneetkaan...

Nuita tutin vierotus konsteja on varmaan yhtä monta kun tutin imijääkin.. Hauska kuulla aina kuinka toiset on saaneet sen tutin jäämään pois. [:)]

mohomaha ja katusutariina kiitos vastauksistanne [:)].

Meillä yöt vähän rauhoittuneet ja flunssakin melkein jo selätetty. Ehkä se tästä taas lähtee tilanne kohenemaan, ainakin toivossa on hyvä elää [:D]. Tosin edelleen meillä kaivetaan suuta, vaikka alas on jo kaksi hammasta tehty - ei kait se nyt heti tarttis ylöskin niitä tehdä [:-].

Meillä on yleensä nukuttu tosi hyvin. 3 kk:n iässä nukuttiin 23-07 ilman heräämisiä, ja siitäkin jatkettiin syömisen jälkeen ysiin tai kymppiin. Mut ei enää. Muutama viikko on ollu sellasta kerran kaks yössä heräämistä, siis melko normaalia. Nyt on kaks yötä heränny neljä kertaa syömään, eikä meinaa oikeen nukahtaa uudestaan. Viime yönä ekan kerran heräs 00.30 ja neljännen kerran 6.30, niistä muista ajoista en oo niin varma... Nyt väsyttää [&:].
Toivottavasti tää on kans joku vaihe. Ja ihan hirmusesti jaksamisia niille joiden vauvat ei nuku kunnolla. Ei sitä edes muistanu miten voi väsyttää...

Tutista, Roni ei oo missään vaiheessa syöny tuttia. Peukut meni yhessä vaiheessa jatkuvasti suuhun. No minäpä ostelin tutteja (6 eri mallia), Tommee Tippeetkin kokeiltiin. Hetken ne tommeet kelpas... Sitten se peukujen syönti jäi, nyt suussa nyrkit (kuten monella muullakin). Yhtenä iltana koitin nukkumaan mentäessä, et mitäs tutista oltais mieltä. Sinne nukahti tutti suussa, eikä ees heränny ku nappasin tutin pois. Seuraavana iltana tutti ei sit enää kelvannukaan...

Meillä nukkumiset on taas parantunu [:)] Ihanaa! Teki toi ulkomaan matka ja sairaalareissu hyvää, kun poika on taas oppinu nukahtamaan itekseen sänkyyn eikä oo enää heränny itkemään kesken unien! Eilenkin syötin pojan siinä 21 aikaan ja vein omaan sänkyyn, siellä aikansa jokelteli ja sit puolen kymmenen jälkeen menin kattomaan ja hän oli umpi unessa [:D] Toivotaan et pysyy tällaisena!!

Yöllä kyllä herää syömään 2-3 kertaa, mut sen kestän kun nukahtaminen ei ole enää sellasta taistelua.. Kiinteitä ei oikein syöty ulkomailla kun ei maistunu pojalle ja maidolla kakka pysy löysänä, oli helpompi kakata paiseen kanssa. Nyt on taas pikku hiljaa päästy niitä syömään ja aion kyllä aloittaa puuron ens viikolla jos sit yösyöminen vähenis [;)]

Pakko hämmästellä tännekin viime yötä [:-]: meillä nukuttiin 20:00-07:00 ja syötiin vaan 23:30 ja 6:00. Siis paljon vähemmän kuin ennen. Voikohan tuo kiinteiden lisääminen ja puuron alkaminen tehdä noin paljon, vai olikohan vaan tähdet oikeassa asennossa [:D]. Mutta ainakin mä sain nukkua, oli aamulla jo ylinukkunut olo [:)]

Meillä viimeyö aika samanlainen kuin teillä Poppi81. Likka nukkui 19.30-7.30 heräämällä kerran 12 aikaan syömään. Aika luksusta [:)] Ja ite kyllä uskon, että ainakin meillä nämä yöunet on puuron ansiota [;)] Puuroa menee illalla joku 1,5dl ja siihen tilkka maitoa päälle.

Täälläkin nukuttiin toissa yönä ihan mukavasti 8 tuntia putkeen... [:)] mutta minä en taas osannu nukkua. Annoin tytölle pitkästä aikaa illalla korviketta nii oiskohan se sit nukuttanna paremmin, tosin eilen illalla annoin myös nii eipä se enää vaikuttanakaa uniin. [8|]
Saa nähä ku meillä alotellaa puuron syönti muutaman viikon päästä vaikuttaskohan se yö uniinkin, toivossa on ainakin hyvä elää...
Oon muuten huomannu et jos jotai kehuu tai hehkuttaa et meilläpä neiti nukkuu hyvin yöt tai muuta vastaavaa nii se kostautuu ja eipä sitten olekaan nii hyvin nukuttuja öitä... [8|] [:D] Olenkin nyt vähän vältellu tuota liikaa hehkutusta. [:D]

Huoh.. [:(]

Meillä on tuo nukkumaan meneminen ruvennut olemaan aika moisen raskasta puuhaa. En ymmärrä mikä on vikana...
Iltatoimet tehdään täysin samalla kaavalla kuin ennenkin, mutta heti kun sänkyyn laitetaan niin alkaa palosireeni huuto. Ihan hysteerinen itku [:(]. Kovasti on yritetty, että neitiä ei nostettaisi sängystä pois, mut...mut... Se huuto on ihan hirvee. Ihan kuin johonkin sattuis, mutta heti kun nostaa sängystä pois niin kaikki onkin hyvin. Ja huuto alkaa heti kun yritetään vaikka sylissä sitten nukuttaa... Monena iltana on nyt tapeltu pitkästi toista tuntia neidin kanssa... Sitten kun nukahtaa niin on nukkunut kyllä koko yön hienosti. Melkein joka yö heräämättä. Eilenkin tehtiin tavalliseen tapaan iltatoimet 19.00-19.30 sitten sänkyyn. Aikaisemmin on sinne nukahtanut itsekseen... Ei enää. Eilen sitten nukahti loppujen lopuksi 22.30... [:(] Oltiin kyllä ihan finaalissa miehen kans siihen mennessä...

Kauhee miettiminen mistä moinen nyt johtuu... Puuro (mitkä aloitettiin viime viikolla), hampaat, korvat???? Mutta kun ihmettelen kun muuten päivä menee tosi hyvin. Päiväunille mennessä myös on ruvennut tulemaan enemmän tappelua...

Meillä oli ihan samanlaista aiemmin kun teillä Gibsoni, mut nyt on helpottanu. Ikäkin voi siis tehdä?! Kyllä se siitä..

En kyl osaa sanoa mikä autto meillä, normaalista poikkeaminen ehkä? Oltiin ulkomailla ja sairaalassa, sinne jäi uni-itkut ja muut nukahtamisvaikeudet, ainakin suurimmaksi osaksi. Eilen poika vähän itkeskeli ennen nukahtamista omaan sänkyyn, mut muuten on nukahtanu sinne ihan itekseen [:)] Ja yöllä ei ole tarvinnu syöttää ku kerran, ihan luksusta! Poika nukkuu nyt siis noin 10h yössä, yhdellä syötöllä. Sit päivisin 3h pitkät unet ja vielä noin 1h illemmalla.Enkä minäkään uskalla hehkuttaa tän enempää, tuntuu tosiaan, et kun mainitsee kaiken menevän hyvin, niin sit ei enää menekään [;)][:D]

Kiinteitä oon lisänny niin et nyt syö 3 x päivässä, aamulla hedelmäsosetta, päivällä ennen päikkäreitä kasviksia ja illalla taas hedelmäsosetta. muuten mennään maidolla. Tänään ekaa kertaa poika maisto kaurapuuroa, ei kyllä tykänny yhtään, eli totutteluun menee aikaa [;)] Puuro siirretään sit iltaan kunhan maistuu sen verran hyvin et sillä jaksaa yön nukkua.

Gibsoni: Meillä menee just noin kuin teillä! Eilen ihan hirveä huuta taas ja tunnin huusi... Mikään ai auta, tuntee itsensä niin avuttomaksi. Tsemppiä! Kysyn asiasta huomanna neuvolassa.

Meilläkin oli tollasta vielä jokin aika sitten mut onneks se loppu. Alettiin tekemään tunnin lenkki tossa 5-6 aikaan vaunujen kanssa, jollon likka ottaa sellaset 15-30 min lyhyet unet. Jaksaa sitten valvoa tonne vähän myöhempää. Nykyään meillä mennään 20-21 välillä nukkumaan, ilman sen kauheampia huutamisia. Aikasemmin nukkumaan menoa hirveetä kiukuttelua ja huutoa viimeisen tunnin ajan, vähintään.

Gibson, en ny muista et oliko täälläkin jo puhetta vai ystävänikö mulle mainitsi, että kun on hampaita tuloillaan, niin makuuasento on kiusallinen lapselle, syystä että kun siihen joutuu niin veri menee "päähän"eli ikeniin jolloin alkaa kutisemaan ja se voi olla tosi kiusallista... [:-] Tiedä sitte, toivottavasti teillä menis huudot ohi!

Viime yönä poju meni 22 nukkumaan, 5.30 kuului huoneest mölinää jolloin kävin tuikkasemas tutin turpaan ja uni jatkuikin viel 9 asti, hain viereen syömään ja pötköttelemään ja sit 10 noustiin ylös [:)]

Huh, kello on puol kakstoista ja meidän neiti ei vieläkään suostu menemään nukkumaan. Huutaa sängyssä, ja kun sieltä tuo olkkarin puolelle, alkaa vaan hymyillä ja hihkua ja on intoa pullollaan... laitoin ihan normaalisti "yöunille" joskus puoli yhdeksän, mutta kas kummaa, neiti heräsi jo ennen puolta kymmentä. Siitä asti on sitten keikkunut hereillä, pari kertaa on yritetty laittaa sänkyynsä. Luulen, että meillä ei vain malteta mennä nukkumaan. Nyt on niin paljon uusia juttuja toisen mielessä, kieli on selvästi löytynyt, kun koko ajan sitä esittelee ja yrittää sillä päristää. Jalat on koko ajan suussa, tai lähinnä oikean jalan varpaat. Ja ääntä lähtee jos jonkinmoista. Että ehkä siinä tarpeeksi asioita, jotka valvottaa. Varmaan kuuluu kehitysvaiheeseen nää levottomuudet.

Kun vaan nyt sitten nukkuisi edes kunnon pätkän, sitten kun viimein pääsee uneen asti... sen verran katkonaista on taas ollut!! No, ei auta kun jatkaa tätä rupeamaa. Tsemppiä vaan muillekin jotka kärsii näistä levottomista illoista ja öistä!

[:D] Heti kun täällä vähän avautu niin eilen onnistu nukuttamien vähän paremmin [:D]
Mutta yö menikin levottomasti. Nousin varmaan sen 20 kertaa laittaa tuttia suuhun....

Niin ja pakko vielä sanoo, että onneks on tää foorumi. Jotenkin lohduttaa se, että muilla on myös ollut samoja ongelmia (vaikka en sitä kenellekkään toivo). Mut siis ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan.

Takaisin