Tosi hyvä, että neuvolasta tarjotaan apua. Mun itse on tosi vaikea sitä pyytää. Huomaan sanovani aina, että ihan hyvin menee ja kaikki on ok, vähän väsyttää, mutta kyllä se tästä jne. Nyt meillä onkin helppo vauva, tosin syö ympäri vuorokauden vähintään kahden tunnin välein, mutta öisin nukahtaa helposti siinä syödessä, niin yö on kuitenkin sellaista lepoa. Tällä kertaa neuvolan tätikin on kyllä sen oloinen, ettei juuri tartu mihinkään asiaan ja kaikki hoidetaan vähän liukuhihnalta.
Esikoisen kanssa olin jossain vaiheessa tosi loppu, kun herätyksiä tuli välillä yössä ainakin kymmenkunta kertaa. 8kk neuvola sattui just tosi huonon yön jälkeen, eikä tarvinnut yhtään liioitella väsymystä, se näkyi kyllä naamasta. Perhetyöntekijä soitteli muutamaan kertaan ja tarjoutui tulemaan avuksi. Oli mukavaa, että tuntui, että joku työnsä puolesta oikeasti tarjoutui auttamaan. En kuitenkaan osannut/halunnut sen enempää apua. Mulle nukahtaminen on tosi vaikeaa, ja jos vielä joku vieras ihminen tulisi sovittuna aikana kotiin, sitä varten että "nyt äiti saa nukkua", en taatusti saisi unta jännitykseltäni. Toisaalta en myöskään ymmärtänyt, mitä hyötyä siitä olisi, että joku muu tulisi meille neuvomaan miten lapsi nukahtaa. Olin vakuuttunut, että ongelma katoaa, kunhan lapsi kasvaa, ns. kaikki keinot oli meillä kokeiltu. No, niin siinä suurinpiirtein kävi, mutta näin jälkikäteen ajateltuna, eipä siitä haittaakaan ehkä olisi ollut jos joku olisi käynyt jakamassa vinkkejä. Niitähän voi noudattaa tai jättää noudattamatta, miten itsestä tuntuu perheeseen sopivan.