Nukkuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja suvitus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä viimeyö menikin ihan hyvin, syötiin kyllä "läpi yön" mutta ei riehuttu :happy:
Aamulla hampaat taas kipuili ja piti ottaa kantoliinaan unille, ruokaa, seurustelua ja pikku-unet taas vaunuissa n.30min, syömistä, leikkiä ja seuruselua, sitten alkoi huuto, väsytti ja kipuitkua joten turvauduin panadoliin. Nyt neiti taas uinuu rinnalla, jospa saisin siirrettyä jatkamaan vielä unia :rolleyes:

Etsijä, veikkaatko masuvaivoja vai hampomista? Jaksamista kiukkupäiviin!

Mä luin jostain vau.fin syövereistä vauvan päiväunirytmistä. Sen innottamana yritän keplotella päiväunet niin, että Emma lopulta tirsottelisi 2h pätkät klo 12-14 ja 16-18. Katotaan miten paljon tuohon rytmiin pystyy vaikuttamaan vai lopetanko rytmityksen heti alkuun. :D

Röyhtäytättekö vauvoja yöimetysten yhteydessä? Mä olen aina nostanut olkapäätä vasten ja kanniskellut hetken, kun refluksivaivaa on ollut. Nyt vaan tuntuu, että neitokainen on tullut sen verran herkkäunisemmaksi, että heräilee tuossa olkapäällä ja rupeaa itkemällä vaatimaan rintaa takaisin suuhun. Jos taas nostan suoraan rinnalta varovasti omaan sänkyyn, herää taatusti hetken päästä, kun kaasuja jumissa. En tiedä, pitäisikö yrittää taas markkinoida tutteja, jotka ovat pölyttyneet käyttämättöminä. Jos vaikka se kelpaisi puoliuniseen suuhun rinnan korvikkeeksi. Alkaa ottaa vähän voimille nämä yöt, kun heräilyt ovat lisääntyneet ja usein vauvan herättyä kestää tunnin, ennen kuin päästään takaisin unille.

En ole vissiin juhannuksen jälkeen röyhtäyttänyt enää öisin, tyttö herää liikaa jos niin tekisin, ja haluan mieluummin nukkua yöni. Tyttö ei heräile röyhtäytyksettömyyttä eikä ole suuremmin vatsavaivoja. Usein röyhtäisee itse jo kesken yösyönnin kyljellään.

Coriander, onko mahdollista että vaan nostat vauvaa itseäsi vasten koholleen (jos siis imetät pitkällään ja vauva vieressä)? Että ei tarvitsisi kanniskella ja väistämättä virkistää vauvaa. Vai eikö röyhtäys oikein irtoa muuten?

Huh mikä yö, ihan tälläistä ei ole viel ollu! Tyttö nukahtaa kympiltä ja herää yhden aikoihin hirveesti nieleskelee ja on hätäinen. Ilmeisesti maitoa nous suuhun ja sitä sit nieleskeli ja sai varmaan sitä nenäänsäkin :sad001 Säikähdin ja nostin tytön syliin ja yritin rauhotella. Lopulta rauhottu ja itki hirmu kovaa ja oikeesti kuulosti että se kaikki puklu oli siel nenässä:confused: No siitä kun selvittiin niin tyttöhän tietty virkisty ja alko höpöttelee. Seuraavaksi tuli kakka housuun, no pestiin sitten se ja vaihdettiin puhasta ylle. Annoin tissiä ja laskin sitten sänkyyn melkein nukkuvan tytön. Meni kaksi sekunttia ja uusi kakka oli vaipassa :facepalm: Taas sama juttu, pesulle. No sitten keinuttelin sylissä ja sain tutilla uneen ja laskettua sänkyyn niin ettei tyttö herää. Kolme minuuttia ja Vanessa aivastaa ja tottakai herää siihen :wideyed: Taas valvonta jatkui...nukahti kuitenkin lopulta ihan itekseen! Tähän kaikkeen meni vain 3 tuntia :shifty:
Minä kun olin säännöstelly päikkärit että tyttö nukkuis yön, kylläpä meni metsään, mutta ehkä ensi yönä nukutaan!
Tänään on vielä meidän koiran lopetuspäivä ja hautjaiset siis tiedossa :sad001

Muokattu viimeksi:
Hui, aikamoinen yö iltatähdellä! Meillä normi 4+3+1+1. Kuudelta ylös suloisten kiekaisujen säestämänä! Mies ei yleensä herää mihinkään vauvan ääniin, mutta tänä aamuna se heräsi ja totesi, että ai meille on tullu uus herätyskello. :D Aiemmin tyttö on ollut varsin hiljainen, mutta eilen illalla innostui höpöttelemään oikein urakalla ja sama meno jatkui vielä aamulla!

Meillä on sellanen kiljukaula et hohhoijaa. Herättää mut aina ilonkiljahduksillaan, sillai "jesoonhereilmitätehtäis!" :D Onneks oon myös aamuihminen. Muutenkin kiljahtelee menemään leluille ja välillä raivotaankin, en ois uskonut että vauva 3kk voi olla noin ilmeikäs kommunikoija. :p

kuukiurustakesään. Hampaita kun puskee huudon kanssa aina kädet suuhun :shy:

Tsemppiä iltatähti :Heartred meiltä lähti juuri hevonen taivaslaitumille :angel13

Tsemppiä! Eläimen menettäminen on kyllä kamalaa vaikka olisikin sille parhaaksi!

Meillä ei juuri nukuta kun jumpataan ilmaa pihalla ja härvätään. Otin eilen kaverin viereen kun oli rokotusten jälkeen kuumeinen, en tainnut nukkua itse yhtään kun heräsin pienimpiikin ääniin ja pojan ilmanpumppaus sessioihin o_O ensi yöksi takaisin omaan sänkyyn!

Meillä on aamut aikaistuneet kun yöt nukutaan yhdellä heräämisellä. Nyt muutamana päivänä nukkunut vaunupäikkyjä pihalla tuntitolkulla (joita en rajoita kyllä mitenkään, vauva tarvitsee leponsa) näin ihmisten aikaan, mutta iltapäivällä ja illalla vain tissitorkkuja. Illasta siksi sitten enemmän kitinää ja nukahtamisen vaikeutta. Mutta edelleen toimii meillä valveilla ollessa pinnikseen vienti ja yöpalalta jää kainaloon.

24h rytmiä haetaan, päivälevottomuuteen nyt vaikuttaa kääntyminen. Kunhan sitten alkaa seisomaan nousta, alkaa ehkä ne villit yötkin. Iiihhanaa! Julki-imetyksestä tullut haastavaa, kun vauva tikkana haluaisi seurata kaikkea muuta... Olen alkanut ymmärtää hoitohuoneita ja arvostaa kunnon nojatuoleja niissä.

Sivuraiteille, mut eipä meilläkään ole kovin helppoa julki-imetys tätä nykyä. Nälkään on aikaa reagoida noin puoli sekuntia, ja sen jälkeen huudetaan kurkku suorana, eikä meinaa rinnalle rauhoittua ollenkaan. Eipä siinä kovin diskreetisti imetetä kahvilapöydässä! Pääosin olen joutunut karkaamaan syrjemmälle ja imettää seisten koko ajan hyssyttäen. Huoh. Pitäisi vain muistaa katsoa kellosta, jos niin ehtisi vähän ennakoimaan!

Meillä tulee tuo nälkä myös aivan sekunnissa ja sitten onkin jo aivan maailmanlopun meininkiä; huudetaan ja kiemurrellaan ja tissi suussakin hieman vielä maristaan, että kun oli niin hidas palvelu...

Vaativia asiakkaita teidän maitobaareissa. :D Emmasta ei taas oikein tiedä, milloin sillä on nälkä. Välillä hoksaan, että en ole syöttänyt sitä pitkään aikaan ja hiljentänyt sen vaan muilla aktiviteeteilla, ja kun tyttö vihdoin saa tissin suuhun niin se imaistaan äkkiä jo monen sentin päästä ahnaaseen imuun. :D Sen olen kyllä huomannut, että tytön syöminen häiriintyy ympäristön virikkeistä todella paljon enemmän kuin ennen!

Oon pitkään ottanut minin ekasta tai tokasta syötöstä viereen enkä oo hirveesti kattellu kelloa. Nyt on lonkat ja selkä muussina ja viime yönä päätin et nukkuu koko yön omassa sängyssä - nukku joo mut tosiaan herättiin kahen tunnin välein syömään. Oon ollu tietonen että syömistahti on lisääntynyt mutta kaheb tunnin välein o_O ei ihme että äitiä vähän väsyttää.

Takaisin