voi mä olen niin kade noista "täysistä öistä" :) meillä ei vielä mitään näkyvissä sen suhteen. tyttö nukahtaa jo nykyään hieman paremmin omaan sänkyyn, mutta sillai vain, että mä annan tissiä ensin siihen asti, että hän on vähän unisempi, otan tissin pois suusta ja nostan pinnikseen, jolloin hän tietty herää. tossa kohtaa laitan peiton, yövalon ja lähden olkkariin. jätän oven raolleen ja käyn n. 10-15min välein kurkkaamassa ovelta, mitä tyttö touhuaa. tyttö alkaa itkeä "väsymysitkua", mutta en voi mennä huoneeseen, koska muuten itku yltyy jne. en voi myöskään jäädä viereen makaamaan, koska muuten hän alkaa jokellella mulle tai kitisee ja vaatii tissiä. aikansa kitistyään tyttö alkaa "laulaa unilaulua", minkä jälkeen nukahtaa ja nukkuu omassa sängyssä n. 3-4h, jolloin herää yösyötölle. ekan syötön jälkeen herää sit 2h välein aamukuuteen saakka, jolloin sitten saattaa tunninkin välein haluta tissiä.
tänään kokeilin sit päikkäreillä samaa taktiikkaa. tyttö heräsi aamulla klo 6.30 ja oli niin kiukkuinen ja väsynyt, että syömiset meni päin jotakisensuroitua, jolloin lopetin päiväruoan antamisen kesken ja kiikutin tytön pinnasänkyyn ja jätin sit sinne. taktiikka toimi ja tyttö nukkui tunnin päikkärit ja heräsi iloisempana. yritettiin sitten uudelleen syödä, mutta eipä meinannut maistua, joten syy lienee ollut lihasoseen maussa, hampaiden tulossa tai väsymyksessä. oon nuo lihasoseet tarjonnut vähän kerrallaan tutun vihannessoseen seassa.
palatakseni tuohon nukkumiseen, terkkari arveli neuvolassa, että tytöllä on pitkälti läheisyyden tankkausta tuo yöheräily ja tissin vaatiminen. varmaan joudun muuttamaan tilapäisesti eri huoneeseen, kunhan lopetan yöimettämiset, jottei tyttö haista mua ja vaadi tissiä.