Nukkuminen (äidin, vauvan ja koko perheen)

Mä oon nukkunu vauvan kanssa välillä päiväunia sohvalla niin et se nukahtaa miun rinnan päälle. Sit jos alkaa hamuilla siirrän sen tissille mahan päälle. Siitä sit käännetään kylkeä sitä mukaan ku miulla paikat puutuu, nukkuu jommalla kummalla sivulla miun käsivarrella tai molemmat kädet ympärillä mahan päällä. Kuulostaa kauheen vaaralliselta mut tosi tukevasti se tyttö on siinä vaikka mie nukunkin :) Jahka tyttö on isompi ei varmaa tuollai voi tehdä enää. Nytkin harvemmin jo.
 
Tyttö vetänyt tänään päiväunia 8.30-11.30 (3h) ja nyt sitten on jo yli 2h nukkunut toisia uniaan...vissiin pientä mittarimatoa alkoi väsyttää :)
 
Vauva otti päikkärit 10.45-13.15 ja sitten valvoikin 4 h putkeen, yleensä nukahtaa parin tunnin valveilla olon jälkeen.Illalla vaan tunnin torkut ja sit kylvyn kautta nukkumaan. Taas ennätys, nyt yöunilla jo klo 22 ja katsotaan kuinka pitkät unet neiti ottaa!
 
Mikähän tossa on, et muilla vauvat nukahtaa sen 2h valvomisen jälkeen. Tää vaan väsyy ja kitisee, eikä kyllä nukahda sänkyynsä, vaan vaunuihin pitää hytkyttää...Ja toimittava sen verran ajoissa, ettei ehi ihan suuttua kovaa...
 
Meillä nukuttiin viime yönä 21.45- 4.50!:eek: Siitä sitten vielä 7.15 asti ja neuvolassa käytiin ja taas nukkuu :) Hurjaa.. hitsi kun ois itekkin tajunnu mennä illalla aikasin nukkumaan.. oisin saanu hyvät unet :)
 
Eikä! Siis mäkin haluun meille tollaset unipätkät! Mies nukutti meillä eilen, nukahti 20.15, heräs syömään 23.45 ja 3. Sit klo 6.10 alko jo älämölö ja syötin/torkuin klo 7 asti. Tankkaa kyl mun mielestä ihan ruokaa eikä läheisyyttä, kun syötön jälkeen kiltisti jatkaa omassa sängyssä uniaan.
 
Kyllä se sitten helpottaa kun kiinteet alkaa, luulisin :) Näin ainakin meillä...
 
Sitä pitää toivoa! :) Kohtahan ne saakin jo aloittaa. Koitin kaupoista ettiä niitä jääpalamuotteja, mut ilmeisesti niitä ei myydä missään! (ei ollut edes Robinhoodissa)
 
Meillä ollaan menty ihan hassusti nyt nukkumaan :D yks päivä tyttö nukahti yöunille jo 18.30!! Heräs sitte 2.30 ja seuraavan kerran 8.00, ja eilen ja toissapäivänä mentiin 21.00 nukkuu, heräs 4.00. Eilen heräs jo kuudelta kokonaan, siinä sit leikittiin aamutuimaan :grin Tänään onneks vasta tossa vähän ennen kahdeksaa.
 
Oon aatellut et tarjoustalo ja robinhood on vähän sama asia, kun ovat siinä samassa mainosbiisissäkin :)

Mut joo toi aamuherätys klo 6 on mahtia! Onneks tyttö jaksaa olla max 1,5h hereillä ja sit menee päikkäreille. Ite kyl mieluusti nukkusin pitempään...
 
Neiti meni nukkumaan klo 22 ja heräsi syötölle klo 4.30. Putkeen 6,5 h unta, wohou!!!! Ja sitten jatkoi vielä 8.30 saakka unta. Ihan mieletöntä. Tosin itse olin hereillä neljästä kuuteen selkäkipujen ja kaikenmaailman mietintöjen vuoksi.
 
Jos soseita laitatte ni kattokaa että on muovia tai silikonia, ei (synteettistä) kumia. Kumisissa muoteissa (kuten ikean) saa pakastaa vain vettä. :)

Meil on nyt pari yötä oltu koko ajan tissillä. Neljältä herätty juttelemaan, saatu tuttipullo tissin päälle ja käyty nukkumaan. Herätty kuudelta ja taas nukahdettu seitsemän jälkeen. Tiheän imun kausi ja uudet taidot pitää hereillä? Mie oon vähän väsyny mut ei tuolle kovin äksynä voi olla kun niin innoissaan juttelee.
 
MammaMaria, oon miettiny ihan sitä samaa et miten muiden vauvat vaan nukahtelee päiväunille kun niitä väsyttää. Meillä kitistään, sit huudetaan ja lopulta nukahdetaan piiiiitkän nukuttamisen jälkeen. Ja nukutaan sen puol tuntia. Vauva-lehdestä joskus luin et "vauva saattaa ottaa kesällä nokoset viltin päällä". Jeah right. Yöllä edelleen herätään tunnin välein ja huudetaan jos ei saa tissiä heti suuhun. Luulen et ne on ne vatsavaivat mitkä herättää, koska piereskelee paljon aina herätessään/syödessään, ja heräämiset tihenee aamua kohden samalla kun ilma masussa lisääntyy.
 
Nii ja yöllä puklaa sitten syötyään sänkyyn välillä ihan megapukluja. Mut minkäs teet kun poika huutaa ja huutaa, jos ei saa tissiä.
 
Nyt on sekin ihme nähty viime viikolla, nukahti kaverin mökillä viltin päälle harso kasvoilla. Toivon mukaan te muutkin näette sen ihmeen tämän kesän aikana!!
 
Meil nukutaan useinkin viltin päällä lattialla mut tissille siihen nukahdetaan :) Kerran on nukahtanu itellään sitteriin ku leluja mätki.
 
Ihan mahoton oli taas tää yö. Aattelin koittaa päästä siitä eroon et vauva nukahtaa tissille illalla, koska sillä jää aina röyhyt kiertämään mahassa, ni saatiin nyt poika nukkumaan sit vast 23.30. Heräs 00:20, 01:30, 02:30, 03:15 ja siitä eteenpäin nukkuki sit vaan vartin, max. puolen tunnin pätkiä. Seiskalta otin viereen nukkuu ettei tarvis mun koko ajan nousta laittaa tuttii tai pitämään kädestä kii, ja 11:00 asti torkkui siinä sit välillä tissitellen, välillä muuten vaan möhnäillen ja itkeskellen kun tutti tipahti. Voi voi näitä öitä. Helpottais varmaan jos siirryttäis pulloon mut sitäkään en halua ku maitoa kerran tulee yli äyräiden.
 
Takaisin
Top