Nukkuminen (äidin, vauvan ja koko perheen)

Kuulostaa kyllä suht rankalta nuo yöt, en ees osaa ite kuvitella miten väsyny olisin jos meillä menis noin :/
 
En mä usko et on tiheää imua, koska tällasta tää on ollu koko ajan. Välillä joku yö on vähän parempi ja nukkuu niitä kahden tunnin pätkiä, mut sit taas välillä on tällasta ettei nuku ollenkaan. Vähän kyllä kieltämättä väsyttää. Meillä on huomenna 3kk neuvola, josko sieltä sais jotain apuja tilanteeseen. Ite en oikeen keksi muuta kun että lähtisin johki yöks pois ja mies koittais miten sujuu kun en oo maitoineni vieressä haisemassa. Tuntuu et poika alkaa aina heti pyöriskellä kun jo tuun huoneeseen kun se nukkuu.
 
No ei tossa liene mitään järkeä? Tankkaako maitoa vai läheisyyttä? Et jos on nälkä noin usein, ni pitäskö sit kysyä ihan niistä kiinteistä?
 
meillä on kyllä niin helppo vauva... pääsen varmaan liian helpolla. :grin

illalla vauva rupeaa nukkumaan itsekseen omaan sänkyyn 8-9 maissa ja herää ensimmäisen kerran aikasintaan aamulla 6:lta. eli yleensä tulee 9-10 tuntia unta putkeen ennen syömään heräämistä. :) vaihdan vaipan ja nostan viereen sänkyyn ja lyön tissin suuhun. ylös noustaan 7-8 välillä aamulla.

yleensä sitten keskimmäinen poika on pissinyt yöllä housuihin, tai vanhin poika näkee painajaisia yöllä, että harvoin saan nukkua kuitenkaan siihen aamu kuuteen ylös nousematta...
 
Ei se nälkää voi olla koska puklailee hirmusia määriä joskus syötön jälkeen sänkyynsäkin yöllä. Eikä sillä varmaan aamulla vartin välein nälkä voi olla? Joskus nukkuu syötön jälkeen 5min ja herää taas itkien. Joku sitä siis kiusaa, mut en tie mikä. Läheisyyttä ja lohtua kaipaa, mun käsittääkseni, ei osaa jatkaa uniaan ilman tissiä. Oon meinannu et mentäis lääkäriin tutkimaan josko ois allergiaa/refluksia/muuta vaivaa, mut mies on sitä mieltä et tää nyt vaan on tällanen huonosti nukkuva vauva eikä kannata lääkäriin menoa. Otan puheeks huomenna neuvolassa kiinteet ja muutkin ehdotukset. Harmillisesti vaan meidän oma neukkutäti on lomalla vielä.
 
no ootteko, sipuli, koittanut miten vauva nukkuis, jos sä nukkuisit eri huoneessa kuin vauva? Jos se maidon haju tosiaan valvottaa vauvaa..
 
Pitkän nukutuksen jälkeen vauva nukkui sitten 19.30-01. Sitten olikin vahingossa jäänyt viereen, kun ite nukahdin. Aloin 2.30 nostaa sänkyynsä, ni kivasti oli sitten kahen päivän kakat tullut ja läpihän ne ja tietty meidän sänkyyn. Valtaisa kakkaonnettomuus sitten tietty herätti tytön, kun meni vaatteetkin vaihtoon. Eli jouduin viereen nukuttaa yöllä. Aamulla halus herätä sitten 6.15. Kuumetta oli tytölle vissiin rokotukset vähän nostanut, päälle 38 näytti aamulämpö.
 
Vauvat ne osaa yllättää, niinkun täällä on jo moneen kertaan todettu :)

Eilen nukahti tissille 22:00, heräs syömään 00:30, 02:30, 04:30, 07:00. Kasilta heräs hymyilemään ni otin viereen, ja siellä nukkuu edelleen! Kaikki välit nukku täysin levollisesti. Ite heräsin nyt kympiltä enkä enää saanu unta kun on niin levänny olo, huh! Kaikki yöt kun olis tällasia niin ei ois mitään hätää! Söi siis normaalin n. 8:n kerran sijasta vaan neljä.

Meillä ei oo mahista siirtää vauvaa toiseen huoneeseen, kun on vaan yks makkari. Muuten varmaan siirrettäiskin, kun tuntuu olevan niin herkkä kaikille äänille. Joka kerta kun käänsin yöllä kylkeä, kuului vauvankin sängystä kahinaa. Mietinkin siis, et onks se kuitenkin mies joka levottomana nukkujana pitää vauvaakin hereillä. Mies meinaan kääntyilee ja ääntelee unissaan paljon, ja viime yön oli pois kun vauva nukkui hyvin, Tai sit oli vaan tuuria.
 
Toi on varmaan vauvan "valmistelutapa", et heräilenpä nyt 8 kertaa, ni äiti saa levätä, kun on vaan 4 kertaa syöttöä. Meillä on nyt tänään ollut paljon itkusuutta ja aamun ekat päiväunetkin oli ihan oudon mittaiset. Eikai ne rokutusoireet kestä ku viikon, se on lyhyt aika! Just laskin, et varmaan 300 kertaa nukuttanut tytön...kohta on 100 päivää ikää ja ainakin kahet päiväunet + yöunet...eikä vieläkää mitään hajua, miten se nukahtaa...(kirjotinkohan tästä tänne vai yhelle kaverille...hmmm...ei pää toimi)
 
Sipuli; kantsii kysyä apua neuvolasta ja jos ei sieltä saa niin voihan sitä lääkäriltäkin kysyä. Mä en kyllä raaskis siirtää pientä toiseen huoneeseen nukkumaan kun sua äitinä tarvitsee (näköjään aika tiheästikin). Mutta on toi rankkaa toi yöheräily noin lyhyillä väleillä. Onneksi nyt oli viime yö parempi!!!

Meillä tyttö ottaa jotkut mega-aamupäiväunet. Nukahti 9.30 ja kello on melkein 12 ja nukkuu edelleen ihan paikallaan. Kävin vaunulenkilläkin tässä välissä ja ehdin laittamaan mansikat pakastimeen ja tein pienen hillon. Näitä aamupäiviä lisää!
 
Nukutus tänään miehen hoidossa...itkuahan sieltä kuuluu. Pitänee ite mennä pihahommiin, käy rassukan itku niin sääliksi. :sad001 Itkee vaikka mä nukuttaisin, mies saa hoitaa tavallaan.
 
Meillä kans se ilta ku mies nukutti ni heti ku sain talon toisella laidalla imuroitua lähdin kauppaan. Suihku ois ollu seuraava mut eipä kuulunutkaan enää kuin uninen "huu" kun tulin takas :) Pitää antaa miehen nukuttaa nyt useammin. Aiemmin hoidettiin vähän fifty sixty mut ku tuli uus iltarutiini ni mä oon hoitanu. Silti hyvä et mieskin välillä niin tottuvat jos joutuvat kahdestaan joskus olemaan.

Meil oli eilen eka ilta ilman iltahuutoja. Tai siis ainoat väsyhuudot tuli neljältä ku heräs vikoilta päikkäreiltä, silloin itki muutaman minuutin, ja sit pari minuuttia ku kuivasin ja laitoin talkkia kylvyn jälkeen just ennen nukkumaanmenoa (tää ku haluais punkea istumaan ja nähdä kaiken ni ei millään päästäis päätä rennoksi et saa kaulan pestyä, kuivattua ja tarkistettua).
 
Muokattu viimeksi:
Meillä on kans hirveet taistelut aina kun pitäis toi kaula ja niska putsata/kuivata :rolleyes: Ja kun tuota poimua on :grin Sillain onnistuu parhaiten kun laitan hoitopöydälle masulleen ni samalla kun päätä nostaa ni saa kaulan hyvin putsattua/kuivattua... ja sitten vaan ympäri ja niskan vuoro :) Ja kainaloitakaan ei näyttäis millään mulle :grin
 
Ai et kun taas raivostuttaa :mad: Poika pelästyi tänään isin kelloradiota kun pärähti herättämään... no, minä tietysti kaappasin pojan syliin ja sitten otin viereen syömään. Mies sitten torkutti kolme kertaa ja joka kerta poika pelästy ja maidot meni ypäri meidän sänkyä ja väärään kurkkuun :smiley-angry019 Ja sitten sen radion pitää olla täysillä ja soimassa tuntia liian aikaisin, että varmasti herää... teki mieli jo viimeisellä kerralla heittää se vekotin ikkunasta ulos.. ja olisin heittänytkin jollei olisi tarvinnut lohduttaa paniikissa huutavaa poikaa..!!! Eilen aamulla oli sama juttu ja otin asian puheeksi niin mies tuumas vaan et "kyllä se poika siihen tottuu" :smiley-angry002
 
No ompas raivostuttavaa, minäki olisin suuttunu! Meillä kans vauva herää miehen herätyskelloon ja alkaa itkeä. Mut meillä sentään mies yrittää laittaa kellon kiinni nopeaan ja olla torkuttamatta. Kovaäänisestä herätyskellostaan luopui heti ekalla kerralla kun vauva säikähti sitä,
 
No mitä hittoa?? Jos vaikka ens kerralla mies ite rauhoittelee vauvan samalla, kun haluaa nauttia torkutuksistaan.
 
Jos siinä kelloradiossa on pian vasara... Yh. Nousis sitten. Tavallinen herätyskellokin herättää lapsen mut ei nyt sentään tuolla lailla.
 
Oon jo ihan unohtanu koko kapistukset, semmoset herätyskellot! Vauva kun toimii siinä tarkoituksessa ihan hyvin, ja miehen työt ei ikinä ala ennen puolta päivää :grin Puhelimel tarvittaessa herätys ja se on semmonen suht pehmee ääni, ja vaikkei oliskaan niin tuskin tuo tyty heräis kun toisessa huoneessa nukkuu.
 
Ah mikä yö, kahen tunnin välein sai huomioida tyttöä...Alkoi jo 5.30 inistä taas ylös, mut pidin vieressä ja vielä nukahti (JES!) kerrankin...no klo 7 oli jo sit noustava. Eilen olin kotoa poissa klo 16-22.30 eli mies hoiti iltaleikit ja nukutukset. En sitten tarkalleen tiedä, miten meni, mut hengissä näyttäs molemmat kyl olevan ja tyttökin hymyillen aamunsa aloitti :)
 
Takaisin
Top