NT-ultra

Ultra 19.11. ja tänään kävin verikokeissa. Meni samalla biopankkiin näytteet. Mistään virtsanäytteestä ei oo puhuttukaan, neuvolassa pitää aina käydessä tehdä joku liuskatesti vaan. :wideyed: Pitäsköhän soittaa neuvolaan ja kysyä noista? Labratätikään ei kyllä kyselly mitään näytteitä eikä lähetettä muuhun kun verikokeeseen ollut. :cool:
 
Muokattu viimeksi:
Ultra 19.11. ja tänään kävin verikokeissa. Meni samalla biopankkiin näytteet. Mistään virtsanäytteestä ei oo puhuttukaan, neuvolassa pitää aina käydessä tehdä joku liuskatesti vaan. :wideyed: Pitäsköhän soittaa neuvolaan ja kysyä noista? Labratätikään ei kyllä kyselly mitään näytteitä eikä lähetettä muuhun kun verikokeeseen ollut. :cool:
Varmaan edellinen tarkoitti juuri niitä liuskatestejä, jotka tehdään itse neuvolassa. :)
 
Varmaan edellinen tarkoitti juuri niitä liuskatestejä, jotka tehdään itse neuvolassa. :)

Kyllä ainakin mulla on ohjeistuksena viedä labraan pissanäyte ja vielä labrassa annettava toinen pissanäyte verikokeiden yhteydessä ennen Nt-ultraa.
 
Oukei, no kysäsenpä lääkäriltä varmuuden vuoksi, kun käyn huomenna juttelemassa siitä asa-lääkityksestä. :)
 
Nmg: saako kysyä, syötkö asaa kuinka suurella annoksella ja raskauden vuoksi vai jo ennestään? Täällä myös asa käytössä.
 
Kyllä ainakin mulla on ohjeistuksena viedä labraan pissanäyte ja vielä labrassa annettava toinen pissanäyte verikokeiden yhteydessä ennen Nt-ultraa.
Okei. Luin varmaan huonosti. Meillä siis joka neuvolakäynnin yhteydessä pissitään purkkiin ja tehdään itse se liuskatesti. Luulin että siitä oli kyse.
 
  • Tykkään
Reaktiot: AZ
Nmg: saako kysyä, syötkö asaa kuinka suurella annoksella ja raskauden vuoksi vai jo ennestään? Täällä myös asa käytössä.

En syö tällä hetkellä, mutta ilmeisesti aspiriinia tarvitsisi alkaa syömään raskausmyrkytyksen mahdollisuuden alentamiseksi. Olen vaan yliherkkä aspiriinille, niin pitää siksi käydä tuo käynti juttelemassa mitä tehdään.
 
Okei. Luin varmaan huonosti. Meillä siis joka neuvolakäynnin yhteydessä pissitään purkkiin ja tehdään itse se liuskatesti. Luulin että siitä oli kyse.

Täälläpäin ei tehdä ite liuskatestejä vaan jätetään pissanäyte neuvolassa aina vessassa olevaan luukkuun josta terveydenhoitaja saa sen toiseltapuolelta ja tekee liuskatestin.
 
Tänään tuli postissa Nt-ultraan aika mikä on 4.12 ja varasin labra-ajan 14.11. :)
 
27.11 ois ultra. Viikkoa ennen labrat. Meillä kans neuvolassa aina tehdään itse nuo liuskatestit ennen vastaanottoa mutta myös nyt ennen nt ultraa pyydettiin labraan pissanäytettä.
 
28.11 nt-ultra ja viikkoa ennen labrat. Pissanäyte katotaan aina neuvolakäynnin yhteydessä.
 
Tänään kävin verikokeessa ja vein ekan pissanäytteen sinne. Labraan en ollut tajunnut varata aikaa niin jonotin siellä tunnin :facepalm:
 
Tulipa mieleen kysymys. Kun eilen siellä ultrassa vastasi viikkoja 7+1, niin ehdinköhän varata aikaa niihin sikiöseulontoihin ajallaan. Kun ens viikolla vasta eka neuvola (8+1) ja siitä seuraavalla viikolla eka neuvolalääkäri (9+1) jonka yhteydessä puhutaan niistä seulonnoista ja pyydetään varaamaan aikoja sinne, tänne ja tonne. Ja ainakin yleensä labroihin ollu 2 viikon jonot. Kai tällä asialla edelle pääsee ehkä. Labrassakin vaan takaisinsoittopalvelu että ne ehkä soittaa parin päivän sisään. Panikoinko turhaan? Eli missä viikoilla piti olla verikokeet ja milloin se nt-ultra? Kun ekaa neuvola aikaa varatessa kyseltiin vaan tausta jutut puhelimessa ja annettiin eka aika neuvolaan. Meillä siis neuvolan keskitetty ajanvaraus eli puhelimen päässä ei neuvola terkkaa. Pohdiskelin että laskiko viikkoja väärin vaikka samoille viikoille se laskennoissaan pääsikin. Hirveä sepustus, jos nyt joku ymmärtäis :dead:
 
Meillä ainakin verikokeet otettiin terveyskeskuksessa tai sairaalassa, sai mennä ajavarauksella tai ilman. Toki ajanvarauksella oli homms oli ohi 5 minuutissa, kun muuten olisi joutunut jonottamaan niiden ilman ajqnvarausta tulleiden kanssa. Ja mä olin varhaisultrasaa 7+3 (neuvolan mukaan 7+1), eka neuvola 9+0 (8+5) ja maanantaina verikokeissa 10+5 (10+2). Eiköhän tuo järjesty, eivät ne sulle aikaa varaa niin, ettei onnistuisi.


Täällä tosiaan verikokeet ja pissanäyte käyty antamassa tiistaina, ensi viikolla NT-ultra, alkaa jo jännittämään, että näkee pikkuisen uudestaan ja sen, että onhan kasvanut niin kuin pitää:nailbiting:
 
Verikokeissa oon jo käynyt ja ultra 26.11. (kaippa tuo se nt-ultra on?) Millään ei meinaisi malttaa odottaa, toivottavasti kaikki on edelleen hyvin :Heartred
 
Uskoisin, että sikiöseulontoihin löytyy aina aika, koska ne pitää tehdä tiettyjen viikkojen aikana. Mulla on eka neuvola viikoilla 9+2 ja siellä vasta tehdään lähetteet.
 
Nt-ultra käyty ja edelleen niin epätodellinen olo, vaikka sikiöllä kaikki oikein hyvin, niskaturvotus 1.3, kaikki kromosomiluvut matalilla todennäkösyyksillä ja kaveri oli aika liikkuvaista sorttia :woot::Heartred

Uskallettiin vähän huoahtaa helpotuksesta, jännitti kyllä superpaljon!

Laskettuaika pysy paikallaan, sikiön koko vastasi 12+1 tai 12+0 :)
 
Hui huomenna NT-ultraan. Onko teillä, jotka ootte jo käyneet, niin onko ultrattu sisäkautta vai vatsan päältä?
 
Takaisin
Top