NT-ultra

Pulla-ulla

Satasella mukana keskusteluissa
Millon teillä on NT-ultra ? :)

Itse odotan lähetettä. Jos ei olisi ollut tätä erityistilannetta, niin olisi saanut itsekkin varata ajan.
 
Meillä 21.11. Ja verikokeisiin pääsee 11.11. eteenpäin.
 
22.11. ja meen myös tällä viikolla verikokeeseen! Onpa meitä monella ihan lähekkäin ajat!
 
22.11 ja mulla myös verikokeet tällä viikolla edessä! Mulla myös pissanäyte pitäs viedä, mutta en kuollaksenikaan muista että mitä ne siitä tutkii, niin en tiedä onko se nyt alku- vai keskivirtsasta ja pesuilla vai ilman.. Ja pitääkö sen olla rakossa se pari tuntia ennen kun ottaa näytteen vai mitä :grin Pitää huomenna soittaa ja kysellä että mites tää nyt menikään.
 
Mulla ainakin ohje pissaan oli että kunnon pesu, aamuvirtsasta mutta ei ekoista liruista vaan keskeltä. Taitaa aina kuulua virtsa ja verinäyte, ainakin myös esikoisen aikana oli mutta en muista mitä ne niistä katsoi
 
Täälläpäin ohje on, että seulontaverinäytteiden yhteydessä tehtävä virtsanäyte otetaan labrassa heidän ohjeiden mukaisesti. Virtsanäyte viedään sitten vähän myöhemmin (oliko rv 15 alkaen labraan), johon sai purkit neuvolasta matkaan. Tässä seulontaverinäytteiden yhteydessä virtsasta otetaan ainakin sukup. tauti testit. Ohjeistavat varmasti, kun kysyt samalla kun purkin saat.
 
22.11 ja mulla myös verikokeet tällä viikolla edessä! Mulla myös pissanäyte pitäs viedä, mutta en kuollaksenikaan muista että mitä ne siitä tutkii, niin en tiedä onko se nyt alku- vai keskivirtsasta ja pesuilla vai ilman.. Ja pitääkö sen olla rakossa se pari tuntia ennen kun ottaa näytteen vai mitä :grin Pitää huomenna soittaa ja kysellä että mites tää nyt menikään.

Mie ainakin jouduin viime viikolla viemään labraan. Rakossa ollut vähintään sen 4h ja mielellään aamuvirtsa. Kunnon alapesut sit eka lorottaa pyttyyn ja siitä keskivirtsasta kerää astiaan ja loput taas pyttyyn.
 
Nyt siis raskausaivot teki täällä tepposet. Rv 15 alkaen tosiaan viedään virtsanäyte labraan mutta täällä otetaan myös tässä seulontakokeiden yhteydessä joku virtsanäyte. Ehkä bakteeri? Sukupuolitautitestit tosiaan verestä.
 
Niin siis mulla on purkki ja putket täällä kotona jo ja sain ihan muistutuslapun että käy labrassa ja vie pissaputket mieluiten aamusta viikolla 45 :D
Mutta ehkä soitan huomenna ja varmistan asian!

On se jännä, että vaikka kuinka itse oon hoitaja niin silti kun omasta hoidosta on kyse, niin meen ihan avuttomaksi :laughing002
 
Minä sain kans tänään neuvolasta purkin ja putket johon otetaan virtsanäyte aamuvirtsasta kunnon alapääpesun jälkeen sinä päivänä kun menen labraan verikokeisiin. Siellä myös otetaan toinen virtsanäyte ja välissä täytys olla 2h pidätystä ja tässä toisessa ei saa tehdä pesua ennen näytteenottoa. Ymmärsin että ekasta pissasta (mikä siis viedään putkissa) katsotaan bakteerit virtsatietulehdusta ym varten ja toisesta pissasta otetaan klamydiatesti ja siksi ei pesuja. Verestä taas katsotaan hiv, hepatiitti ym
 
Mulla neuvolan varaama nt-ultra on 5.12. Tänään tosin tuli kutsu myös äitiyspoliklinikalle 25.11, en vaan nyt yhtään tiedä onko se joku ultra vai joku muu käynti, ku ei lapussa mitään muuta lukenu :eek:

Itse olin tänään juuri neuvolassa ja annettiin se virtsaputki mukaan, aamuvirtsa oli suositeltavin ja keskivirtsasta piti näyte olla. Ja toimittaa piti silloin kun menee verikokeisiin.
 
Tänään käyty verikokeissa ja viety 3 putkiloa pissaa, sit aletaan panikoimaan ultraa :wideyed: ei esikoisen aikana pelottanut näin paljoa, miksi nyt pelottaa :sad001
 
Meilläkin pitää verokokeelle viedä virtsanäyte. Ohjeistettiin kyllä kunnon pesuun ennen näytteen antoa, mutta siitä ei ollut puhetta onko keskivirtsasta vai mistä :facepalm: Täytyy varmaan laittaa viestiä ja kysyä, vaikka hassulta tuntuu tuollaisen pesemisen jälkeen antaa näyte alkuvirtasta..
 
Tänään kävin labrassa. Keskivirtsasta pesujen jälkeen annetaan raskausajan virtsanäytteet. Täälläpäin klamydia labrassa seulontaverinäytteiden yhteydessä ja H12 alkaen voi viedä virtsanäytteen, josta tehdään bakteeriviljely.
 
Etelä-Karjalassa heti ekan neuvolan jälkeen viedään pissa näyte josta seulotaan oireetonta tulehdusta, soitin tänään niin kaikki ok paitsi juoda pitäisi kuulema enemmän.

Parin vk päästä eka ultra ja täällä pitääpi labrassa käydä samalla reissulla heti ultran perään. Soitin neuvolaan tuota pissakokeen vastausta ja samalla kyselin voisinko etukäteen käydä labrat otattaa mut kuulema heijän protokollan mukaan nt ultran jälkeen suoriltaan sairaalan labraan ilman ajanvarausta :angelic:

Ja jatkossa kuulema joka neuvolakäynnillä pien liru pissanäytettä annettava. Ei tarvi olla paasto tai mtn.
 
Takaisin
Top