Nt-ultra!

Aika saatu ja kivasti 20.12, eli ennen joulua päästiin. Sillon neuvolan mukaan 12+3 ja omien laskujen mukaan 11+4..

Saiks kukaan muu rakenneultra ajan samassa lappusessa?
 
Jes, ja ennen joulua pääsee siskakin! Ja eemu ! Eli kolmella täällä on nt ultra ennen joulua vai? Eikö muille osu ennen joulua? :sad001
 
Mulla on huomenna eka neuvola ja vasta sen jälkeen saan ultra-ajat. Toivoisin kyllä, että ehtis oleman ennen joulua. Siinä ja siinä. Jouluaattona on 13+0, mut neuvola laskee 28pv kierrolla ja sen mukaan jouluaattona vasta 12+5, joten huonolla mäihällä aika tulee vasta joulun jälkeen. En tajuu miksei ne voi jo neuvolassa laskea oikein. Viimeksikin sit nt-ultrassa korjattiin la sen oikean kierron mukaan.
 
Mä varasin tänää ekan neuvolan, aika annettiin 14.12 ja lääkäriin (ultra) on aika 18.12. Lääkärin aikaa viikkoja ehtii tulla 8+3. Kiva päästä ennen joulua katsomaan ja varmistamaan että kaikki on niinku pitääkin! :)
 
Mulla ei viimeks muutettu la vaikka vauvan koko heitti viikolla. Eli oli sillon neuvolan mukaan 21+2 ja ultran mukasn 22+2. Olin vähä pettyny ko sitte "annettiin" vauvan kasvaa niin isoks :/
 
Marinellahi, käsittääkseni laskettu aika korjataan nt-ultran yhteydessä, jos siihen on tarvetta. Rakenneultran aikaan kokoerot vauvoilla ovat jo sen verran suuria, että nopeasti kasvanut vauva voi olla sen viikonkin oikeita viikkoja isompi. Siksi käsitykseni mukaan laskettua aikaa ei siinä enää korjata. Millä viikoilla sulla vauva sitten lopulta syntyi?
 
Marinellahi, käsittääkseni laskettu aika korjataan nt-ultran yhteydessä, jos siihen on tarvetta. Rakenneultran aikaan kokoerot vauvoilla ovat jo sen verran suuria, että nopeasti kasvanut vauva voi olla sen viikonkin oikeita viikkoja isompi. Siksi käsitykseni mukaan laskettua aikaa ei siinä enää korjata. Millä viikoilla sulla vauva sitten lopulta syntyi?

Vauva muistaakseni oli isompi jo nt-ultrassa, viikkoja/päiviä en muista, ei kuitenkaan niin suuri heitto mitä rakenneultrassa.
Synnytys käynnisty melkeen spontaanisti 40+2, terkkari oli pari päivää aiemmin pyöräyttäny kalvoja. Ja terkkariki oli sitä mieltä ettei saa mennä yliajalle koska on iso vauva. Kävin kahella eri synnytyslääkärillä kaks viikkoa ennen la, ja toinen synnytyslääkäri oli sitä mieltä, että synnytys pitää käynnistää aikasemmin koska tulee iso vauva, mutta toinen taas sano ettei tartte ko tulee pieni vauva ja tätä lääkäriä sitte kuunneltiin.
 
Marinellahi, täällä Helsingissäkään ei korjata sikiön koon mukaan, mutta viimeksi korjattiin nt-ultrassa siis oikean kierron mukaan. Mulla se heitto lasketussa ajassa on 2 päivää. Neuvolan mukaan tänään on 9+0, mut oikean kierron ja luultavasti taas myös Naistenklinikan mukaan tänään on jo 9+2. Nt-ultrassa varmaan taas vaihtavat lasketun ajan niinkuin viimeksikin.

Nyt on eka neuvola takana ja nyt sit vaan odotellaan ultra-aikoja. Vaikka nyt laskettaiskin neuvolan mukaan, niin jouluaattona olis jo 12+5 ja th pisti lähetteen lisätietoihin, että ollaan joulun välipäivät reissussa, joten toivotaan että aika ehtii olla jouluviikolla. :)
 
Kesäkuisista huutelen. Minä olin ajoissa liikkeellä, mutta silti NT-ultraan Naistenklinikalle sain ajan vasta viikolle 13+. Eli kaipa siellä on ruuhkaa näin joulun alla, kun ajat menevät noin myöhäisille viikoille, eikä aikaisemmin ehditä meitä ottaa.
 
Sitä mäkin just pelkään, että joulun aika on ruuhkainen ja siinä mielessä tuo parinkin päivän heitto lasketussa ajassa voi olla kriittinen ja aika tulla vasta joulun jälkeen. :confused: Jännäks menee.
 
Se mua tässä vähän häiritteeki ku eka sanottiin että la muutetaan jos se heittää 3-7 päivällä, ja kuitenkaan missään vaiheessa sitä ei muutettu. Jopa ar-ultrassa koko oli isompi mitä menkkojen mukaan laskettuna oli viikkola. Tosin sillon ei tainnu olla kyse ku 2-3päivästä mutta silti.
Viimisimmän kokoarvion jälkeen lääkäri tuumas et "sullon levee lantio, helposto synnytät isonki lapsen".. mun mielestä aika tyhmä kommentti.

Mutta toisaalta, nyt tässä raskaudessa meen automaattisesti synnytystapa-arvioon ja kokoultraan (sekä pelkopolille) edellisen synnytyksen ongelmien vuoksi. En tiiä oisko kaikilta ongelmilta viimeks vältytty vai ei, vaikka ois käynnistetty aikasemmin, ei ainakaan lääkärit sitä myönnä. Ja toisaalta, mun äidin synnytykset, kaikki 5, on ollu hankalia joten tottapa oon periny hankaluudet sieltä.
 
Itellä on eka ultra ensi viikolla 5.12 silloin olen 9+3. Toivoin että saisin ajan ennen joulua ajan ekaan ultraan että saa sitten iloiset uutiset. Aattelin jouluaattoa. Mutta sainkin jo alkukuusta. 6.12 on meillä suvun kanssa juhlat joten siellä voi kertoa jo että kesällä on uusi sukulainen. Tästä saakin jo varmaan kuvat mukaan :) rakenneultraan varataan aika itse tämän jälkeen kun tiedetään miten pitkällä mahan asukki on nt-ultran jälkeen.
 
Näkyikö Jemina syke? Oliko hyvä valinta ajallisesti tuo 6+4?
Itsellä ihan samaan aikaan ar-ultra ja pohdituttaa otinko liian aikaisin..
 
Lulu, myös mulla näkyi varhaisultrassa syke vahvana ja mitaksi tuli 6+4.

Mutta jos on yhtään epäilystä, että olisi hieman nuorempi alkio, niin odottaisin jokusen päivän lisää. Sykkeen pitäisi käsittääkseni näkyä 7. viikon puolivälin tienoilla viimeistään.
 
Takaisin
Top