Nt-ultra

Mä en mene edes katsomaan omasta kannasta niitä tuloksia. Odottelen seuraavaan neuvolaan, missä sitten kertoo.

Oon aina käynyt sukupuolitautitesteissä kun uusi vakavampi suhde alkaa. Vaikka olen tosi tarkkana, niin aina sitä alkaa elätellä kaikkia kauhukuvia että mitäs jos.... nyt vielä kun ollaan miehen kanssa oltu parisuhteessa sitten esikoisesta tehtyjen testien, mutta silti jännittää että oonko saanut tyyliin yleisestä vessasta kupan ja hivin :rolleyes:
 
En ois ittekkää halunnu nähä niitä tuloksia, mutta ku neuvolatäti laitto ne kännykkään tulemaan, ja viesti pittää sit näyttää ultraavalle henkilölle..
 
En ois ittekkää halunnu nähä niitä tuloksia, mutta ku neuvolatäti laitto ne kännykkään tulemaan, ja viesti pittää sit näyttää ultraavalle henkilölle..

Aika jännää o_O kai noi käytännöt vaan vaihtrlee paikkakunnittain.

Mulla ainakin viimeks kätilö kommentoi vaan sitä ultraääntä ja lääkärin toteamus niistä arvoista+ultrasta tuli sit vaan perästä. Tykkäsin kun mulle ei missään vaiheessa kerrottu niitä lukuja ja vaan se todennäköisyysluku oli siinä kirjeessa ja sen mukaan todenäköisyys oli tooosi pieni :)
 
Edellisessä raskaudessa en saanut nuita arvoja tietää ollenkaan,kun nt ultra oli samalla paikkakunnalla kun neuvolakin,mutta nyt pitää mennä nt ja rakenne ultraan eri paikkakunnalle,niin sen takia tuli viestillä nuo tulokset :sad001 paljon parempi ois ollu ku olisivat laittaneet ne vaikka sähköisesti menemään ultraajalle :sad001
 
Kannattaa antaa palautetta neuvolaan ettei ole kivaa.... ei se kirje tai puhelinsoitto niin kauheesti maksais etteikö voisi olla sinne suoraan yhteydessä:shifty:
 
Meillä pitää katsoa itse tulokset kanta.fistä ja kirjata ne neuvolakortin taakse ja ne pitää olla mukana kun menee Ultraan terveystalolle. Ilmeisesti ne tekes terveystalolla sitten ne kaikki tarvittavat toimenpiteet ja neuvola ei niitä sen enempää käsittele ellei jotakin ole sitten pielessä. Typerää vaan sinänsä miksei niitä tuloksia voi sähkösesti laittaa suoraan sinne terveystalolle.. mä kun en haluais ees tietää omia lukuja koska sitten alkaa vaan turhaan panikoida (ja väkisin vertaa kahden aiemman lapsen "tuloksiin")
 
Mä aattelin että pyydän neuvolahoitajaa lähettään ne tulokset mulle postissa ja otan sitten vaan avaamattoman kirjeen mukaan nt ultraan. :D sillä tavalla voisin välttyä näkemästä niitä lukuja...
 
Miks mä muistan et viimeeks ei ultrassa otettu niihin tuloksiin kantaa vaan kotiin tuli kirje sitten siitä riski prosentista.?
 
Siis pitääkö mulla olla noita labratuloksia mukana nt-ultrassa? :wideyed: Mulle ole mitään sanottu tuollaisista!
Toisaalta, oli unohtunut neuvolasta kertoa että tiettyihin labroihin mun pitää olla syömättä ja juomatta x tuntia. Onneks olin varmuuden varaks juomatta ja syömättä niin sai kaikki labrat tänään toimitettua. Ens ma olis jo nt-ultra, Rv 11+0, toivottavasti tänään annetut näytteet ennättää tulla ens maanantaiksi sit jos niitä siellä tarvii.
 
Kuutio, mulla ainakin ultraaja on aina ollut kätilö joten en usko kätilöiden ottavan labratuloksiin kantaa, se on lääkärin tehtävä yleensä
 
Miks mä muistan et viimeeks ei ultrassa otettu niihin tuloksiin kantaa vaan kotiin tuli kirje sitten siitä riski prosentista.?
Mulla meni viimeksi ihan samalla tavalla :)

Ja jos neuvolasta ei ole sanottu, että ne luvut pitää olla mukana, niin sitten ei tarvitse :) Esim mun tiedot on myös siellä sairaalassa nähtävillä sähköisesti, joten mun ei tarvii muuta kuin käydä veritestissä ja sit ultrassa. Kirje tulee kotiin, sitten että mitä tuloksia on tullut. Ultraava kätilö vaan sanoo yleiseti näyttääkö hyvältä vai ei, mutta ei itse riskilukua vielä anna :)
 
Mulle ei viimeksi tullut mitään kirjettä tai näytetty mitään lukuja, vaan neuvolassa seuraavalla käynnillä vaan sanottiin että kaikki ok. Ja hyvä niin :) nytkin varmasti samallalailla jos kaikki on ok.
 
Mulle ei oo tullu vieläkään ja lauantaina ois jo 11+0 siis varhais ultran mukaan, neuvolan mukaan tänään ois 11+0
 
Ylihuomenna on jo ultra! :nailbiting: Mies on jo nyt onnistunut hommaamaan esikolle hoitajan. Yleensä menee viimeiseen iltaan kun hänen vuoro hommata hoitaja :p:rolleyes:
 
Apua, en kestä! Oon sinnikkäästi joka ilta kuunnellu dopplerilla jos vaikka sydänäänet kuuluis ja nyt ne kuului! :Heartred :Heartred on tämä kyllä semmosta tunteiden vuoristorataa, että huh huh! Nyt 11+4.
Itku ehkä pikkuisen pääsi just..
 
Jos ei kuulu kutsua nt-ultraan niin kannattaa heti soittaa neuvolaan! Itelläni kävi tämän neiti marraskuisen kanssa viimeksi niin, että lähete oli jääny pyörimään neuvolan koneelle eikä ollu ikinä lähteny eteenpäin. Soitin neuvolaan joka soitti heti polille. Sainkin sit ajan pikana äitiyspolille nt-ultraan, koska viikkoja oli jo niin paljon.
 
Takaisin
Top