Nt-ultra

Ei minua se pelkkä kahden päivän heitto mietitytä, vaan se kun ar-ultrassa siirtyi 5 päivää taaksepäin + nyt vielä lisäksi kaksi päivää taaemmas. Mietin vain miten se voi olla mahdollista olla niin myöhäinen..

Ootko oviksestq varma? Siittiöt on kumminki toimintakykyisiä 5pv.

Mitkä vk sulla on nyt? Vastas kumminki aika liki ar ultraa ettei varmaankaa kyse siitä että pienen kehitya hiipuu
 
Veriseulan arvot oli tulleet omakantaan. Omaan silmään näytti ok mutta pitää varmaan vähän googlailla..
 
EIH Diann... Ja te moni muu googlen ystävä
Google ei oo paras tietopankki raskausajan asioissa! Sitä paitsi ei nuo seulan tulokset jne ole vertailukelpoisia toisten kanssa!
Minä en missään vaiheessa ole omakantaan mennyt, koska aivan varmasti asioista sanottaisiin minulle jotain jos jotain olisi pielessä. Ja jos nyt joku asioita haluaa tutkia, niin kannattaa kysyä sitten ihan oikeasta luotettavasta tietolähteestä, eikä googlesta
 
Haha oikeessahan oot kyllä :) mut mun silmään arvot oli ok kun toinen oli reilusti isompi kun toinen. Ehkä jätän sit googlen väliin tällä kertaa :D
 
Mäkää en näissä asioissa googleen sekaannu . Tulee vain turhaa stressiä. Parempi antaa asiantuntevan antaa kokonais arvio ultran jälkeen.
 
Kardulla, mäki luulin et oisin sen joskus sairastanut, kun meilläki oli ulko/sisäkissoja ja metsästäviä sellasia koko lapsuden. Mut esikon odotusaikana lääkäri sitte neuvolassa laitto lähetteen sinne kokeisiin ja vasta-aineita ei löytyny. Joten mä en meillä koske kissanhiekkalaatikkoon enkä noihin raakaruokiin mitä kisu meillä saa. Saa mies hoitaa sen puolen täysin. Toi toksoplasman testaus on siitä "jännä" et eri maissa on eri käytännöt. Hollannissa vai oliko Belgiassa siä testataan joka raskaudessa ja useemman kerran, kun on niin yleinen siellä.

Jännä olis viel kiva jos tietäis sainko sen oikeesti kissoista vai mullasta. Mut melko varma et lapsuudessa tullu, nykyiset kissat rotukissoja ja ollu aina sisällä. Lihatki kotimaista pakkasen kautta :) Meilläki mies silti lähinnä hoitaa kaikki kissa jutut :D ja kun mä hoidan ni kyl mä silti hygieniasta pidän huolen :) mä oon viel tullu viime viikkoina tosi hajuherkäks monille asioille ja yks niist o kissan pee! Enne ei käyny yhtää pahasti nenää ja nykyää ei voi tulitikkuukaa sytyttää se jälkee ku seki käy kuvotuksena :sad001
 
Mä en kans siedä sitä pissan hajua, se alko esikon raskaudessa enkä oo pystyny sietää sitä sen jälkeen edes ei-raskaana. Kuopusta odottaessa sain vastaavan kammon kastematojen hajuun, silloin ku niitä nousee sateiden jälkeen runsaasti maanpinnalle.
 
Siis kissan pissa viel menis mut sen haju harvoin tulee ku käytän mikrohiekkaa ja niin monta laatikkoo. Mutta se kakka :sad001 ja mun kissatku ei osaa peittää niitä! Raapii vaa laatikon reunaa! :angry1
 
Ei minua se pelkkä kahden päivän heitto mietitytä, vaan se kun ar-ultrassa siirtyi 5 päivää taaksepäin + nyt vielä lisäksi kaksi päivää taaemmas. Mietin vain miten se voi olla mahdollista olla niin myöhäinen..

Tuo 5 päivää hyvin selittyy sillä että on se sitkein siittiö päässyt kiinni ja sitten tuo nt-ultran heitto on kuitenkin niin pieni että voi johtua mittauksestakin ihan. Tiedän todella että helposti huolestuu monesta asiasta mutta yritä olla stressaamatta :)
 
Mulle ei myöskään annettu vaihtoehdoksi avautua tai synnyttää ammeessa, mutta en ole varma oliko siihen suurempana syynä streptokokki vai oksitosiinitippa...

Se on kyllä hassua kuinka käytännöt vaihtelevat, meillä on ihan pakko itse katsoa seulatulokset kannasta, kun ne pitää ottaa paperilla mukaan ultraan. Neuvolan nt-ultra kun järjestetään terveystalolla.
 
Tällä laskurilla tulee kaikki raskauden vaiheet päivineen, mutta sekin varmaan 28 pv kierrolla laskettuna.
http://www.raskauslaskuri.com/

Mulla oli streptokokki, se näyte piti ite ottaa monta viikkoa ennen laskettua aikaa. No hyvä että tiedettiin, kun vedet meni ballonkia laittaessa ja jäin sit sairaalaan saman tien... Kävi huono tuuri ja ite sain kuumeen ja kohtutulehduksen kesken synnytyksen, ne antibiootit ei suojannu muilta pöpöiltä sitte mua ja ne vaihettiin kun tulehdus hoksattiin. Onneksi lapselle ei tullut tulehdusta :Heartred
 
Ootko oviksestq varma? Siittiöt on kumminki toimintakykyisiä 5pv.

Mitkä vk sulla on nyt? Vastas kumminki aika liki ar ultraa ettei varmaankaa kyse siitä että pienen kehitya hiipuu
Oviksesta en tiedä, kun en tikuttanut. Tiedän vain, että viimeiset kk oli 3.3., n. 24.3. on ollut viimeisimpiä kertoja seksiä, verinen pieni vuoto oli 29.3. ja oletettuna kk alkamispäivänä 4.4. sain haalean plussan. Nyt on 12+1 (ar-ultran mukaan).
 
Nt ultrassa käyty.
Ennen koko ultraa kotona vessassa mulle tuli ison luumun kokoinen hyytymä plus verta lisänä. Itkin jaitkin vaan että nysseon kuollu. Mahakin oli oudon kipee.
Ultrassa oli joku kesäläinen eikä se tuttu joka on kaikissa raskauksissa ultrannu. Sieltä löyty pieneltä syke (kätilö ei kyl kuunnelluttanu, katto vaa näytölt). Istukka jollain tavalla revennyt tms istukan ja kohdunseinämän välissä verta. Eli syy löytyi. Niskaturvotus 0.6. Muuten se ei sitten kattellu tarkemmin. Kokoajan vaan totes elimistä, istukasta "et ei sitä tässä vaiheessa saa mitään selville" itsellä ei olo helpottanut yhtään kun jäi huonomaku hoitajasta et osasko se nyt kattoo sit kaikki oikein. (Itse kun olen tottunut tähän aikasempaan kätilöön että katto jo nt ultrassa tarkkaan ja yritti vaikka ei ihan näillä viikoilla näkisi.) Virtauksiakaan eilinen kätilö ei kattonu. Nyt sitte pitäs saada pää pysymään kasassa elokuun puoleen väliin niin josko silloin saisi tietää vävän paremmin ja asiantuntevasti. Ku täs muutenkaa ei oo ollu ressattavaa raskaudessa. No meneepähä kesä myrtsinä.

Ps. Jopa mun neuvolan täti ihmetteli ettei oltu laitettu lähetettä seurantaa varten....

Onko täällä muilla ollut tässä tai aikasemmissa raskauksissa istukasta vuotavaa verta? Tai et olis repeytyny?
 
Haha oikeessahan oot kyllä :) mut mun silmään arvot oli ok kun toinen oli reilusti isompi kun toinen. Ehkä jätän sit googlen väliin tällä kertaa :D
Hei meillä oli kromosomi poikkeama ensimmäisessä raskaudessa ja mun veriseula arvot oli samaa luokkaa kuin tokassa kuin täs kolmannes. Toinen reilusti isompi ku toine. Ja kakkos ja kolmas raskaudessa ei kromosomi poikkeamaa.

Ei kannata alkaa ite niitä arpoo saatikka sit googlettaa! Jättää vaan kaikessa rauhassa lääkärille/kätilölle laskettavaks....
 
Enkelilapsi, nyt suosittelen että menet yksityiselle ultraan. Toi ei kuulosta hyvältä että istukassa repeämä, ei edes epäilyksenä :sad001 Ehdottomasti ois pitäny saada lähete jatkotutkimuksiin tai ultraajan ois pitäny pyytää lääkäri katsomaan tilanne paremmin. Ja on ihan äärettömän huonosti tutkimuksen kätilö/mikälie sulle tehny.
 
Enkelilapsi, nyt suosittelen että menet yksityiselle ultraan. Toi ei kuulosta hyvältä että istukassa repeämä, ei edes epäilyksenä :sad001 Ehdottomasti ois pitäny saada lähete jatkotutkimuksiin tai ultraajan ois pitäny pyytää lääkäri katsomaan tilanne paremmin. Ja on ihan äärettömän huonosti tutkimuksen kätilö/mikälie sulle tehny.

Ehdottomasti samaa mieltä! Nyt vaadit pääsyä erikoislääkärille.
 
Täällä tänään nt-ultra ja kaikki vaikutti olevan ok:happy:. Laskettu aika muuttui, vastasikin viikkoa vanhempaa, nyt 13+0 ja la 13.12. Huojentunut ja helpottunut olo.

Ja samaa mieltä, että kyllä tökeröä kohtelua sait enkelilapsi! Ihan vihaksi pistää ja puistattaa! toivottavasti pääset pian tarkempaan tutkimukseen ja kaikki menisi hyvin!
 
Takaisin
Top