nt-ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mingala
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille ja Syren kovasti voimia teille <3

^Minä en saanut edes siellä. Oudon kauan kestää!

Tänään oli postissa, just kun pääsin sanomasta. :) Ei mitään lukuja, sanotaan vaan ettei ole lisääntynyttä riskiä eikä syytä jatkotutkimuksiin.

Milloinkas teillä on/oli tää nt-ultra? Oliko kaikki ok? Mitä kaikkea siinä katsotaan ja kauanko meni aikaa suunnilleen? Saa kertoa muutakin :)
meillä oli 5.5, silloin rv.12+0. Kaikki oli oikein hyvin.. kovasti pomppi pikkuinen, sydänäänetkin kuultiin. Kyllä on nykysin ihmeellistä, kun saa 4D kuvia mukaansa(edellinen raskaus ja synnytys oli minulla 2009. silloin ei vielä ollut). Tuli paljon todellisempi olo, kun näki, että kyllä siellä sisälläni kasvaa oikeasti pieni ihminen :) vaikkakin maha jo hieman pyöristynyt. se kesti tosi vähän aikaa, tai siltä se tuntui. Siinä mitattiin se niskapoimu, mittasi pää-peppu mitan ja katsoi muutoinkin että kaikki oli kunnossa.

Täällä vasta odotetaan nt-ultraa joka on 19.5. Jännittää ihan hirveästi ja ne labrat oon jo omakannasta kattonu. Tänään löysin jonku ihme laskukaavan millä ehkä sain muutettua ne MoM arvoiksi ja sitten laskurin millä voi laskea riskiä, vaikka toki siihen piti vaan arvailla ja testailla eri niskaturvotuksia. Ton perusteella normaalilla turvotuksella ei olis hätää. Mutta siis mitään järkeähän tässä ei ole, pitää nyt malttaa odottaa että näkee ne oikeat tulokset ihan ammattilaisten laskemana :-) Kunhan vaan kaikki olisi hyvin!

Mulla on se nt-ultra vasta 23.5. (mies työreissulla viikon sitä ennen, niin piti siirtää) ja taas tuntuu siltä, että siihen on i-kui-suus! Ultra tulee sopivasti miehen synttäripäivän aamuun.

Edellinen ultra oli reilu 2 vk sitten ja ihan kuin siitä olis kuukausi. Vaikka siellä olikin kaikki ihan hyvin, on taas vaikea uskoa, että oon raskaana.

Meillä ois 15.5. nt-ultra, ei enää kauaa. Varhaisultrassa käyty, siitäkin jo 4 viikkoa. Kotidopplerilla oon kuunnellut sydänääniä, niin tietää sentään et siel on edelleen joku :)

Täällä vasta odotetaan nt-ultraa joka on 19.5. Jännittää ihan hirveästi ja ne labrat oon jo omakannasta kattonu. Tänään löysin jonku ihme laskukaavan millä ehkä sain muutettua ne MoM arvoiksi ja sitten laskurin millä voi laskea riskiä, vaikka toki siihen piti vaan arvailla ja testailla eri niskaturvotuksia. Ton perusteella normaalilla turvotuksella ei olis hätää. Mutta siis mitään järkeähän tässä ei ole, pitää nyt malttaa odottaa että näkee ne oikeat tulokset ihan ammattilaisten laskemana :) Kunhan vaan kaikki olisi hyvin!
Minäkin tänään jo odottelin myös näitä labroja omakantaan, mutta vielä eivät olleet tulokset näkyvissä. Tosiaan pelkkä labra-arvohan ilman niskaturvotustulosta ei sinänsä kerro kokonaisriskistä, mutta kuitenkin haluaisin vähän pohtia tuloksia jo etukäteen.

Heips! :) Mulla on ultra (vihdoin!) huomenna 11.5 ja jännittää aivan hulluna!! Ei tunnu tässä kohtaa lohduttavan yhtään vaikka ehtisin varhaisultrassa yksityisellä käydä jo 6+5 tsekkaamassa että kaikki oli sillon ok.
Eka raskaus ja tasan 24kk meni plussan saavuttamiseen niin ei meinaa uskaltaa uskoa tätä vieläkään todeksi...
Kaikkia ihme vihlasuja ja kramppeja on nyt ollut päivittäin, niin oon tullut ihan vainoharhaiseksi tässä että onkohan siellä masussa kaikki hyvin vai ei ... :confused:
Kaiken lisäksi tuli ihan vähän verta yks aamu...oisko ollut 11+4. Niin olin jo tässä välissä varma että kesken meni :( Mies on kyllä ollut kokoajan positiivinen ja uskomattoman ihana mulle kun oon ollut ihan stressaantunut.
Pakko tässä vaan on reippain mielin mennä huomenna aamulla sinne ultraan ja toivoo että kaikki on niinkuin pitääkin :) ja huomenna onkin sit jo 12+5 menossa.
Laitan teille infoa huomenna sitten mikä on tilanne...

Tsemppiä KatjaMaria, toivottavasti huomisessa ultrassa näkyy eloisa ja liikkuvainen pikkuihminen. Kaikenlaiset nippaisut ja vihlaisut kuuluu tässä vaiheessa asiaan, joten älä ole huolissasi. :Heartpink

Hei,

Varasin tänään ajan ylimääräiseen ultraan ihan oman mielenrauhan vuoksi. Tämä raskaus on tuntunut niin erilaiselta verrattuna kahteen aikaisempaan, että jo toissa viikolla meinasin käydä tarkistuttamassa, että kaikki on niin kuin pitää.

Illalla katsoin rv6+1 ultrakuvia ja huomio kiinnittyi outoon möykkyyn alkion vasemmalla puolella. En osannut ultran aikana kiinnittää siihen huomiota, mutta huolestuin nyt. Yritän laittaa tähän linkin kuvaan niin voitte nähdä mitä tarkoitan. Nt-ultra virallisesti vasta ensi viikolla.

http://aijaa.com/1Ddzbs

Muokattu viimeksi:
Tuo möykky on minun mielestä ruskuaispussi. Mulle näyttivät alkuraskauden ultrassa saman näköisen möykyn ja sanoivat sitä rp:ksi. :)

Tuo möykky on minun mielestä ruskuaispussi. Mulle näyttivät alkuraskauden ultrassa saman näköisen möykyn ja sanoivat sitä rp:ksi. :)
Voi olla. Olin kuitenkin itse tulkinnut ruskuaispussiksi tuon melko pyöreän rakenteen alkiosta yläoikealla.

Muokattu viimeksi:
Muuten tiedättekö saako ne riskiluvut heti siellä ultrassa kun on jo ne verikokeet otettuna vai vieläkö sitä tulosta sitten pitää odotella? Ollaan siis kättärille Helsinkiin menossa ultraan ja haluaisin vaan tällekin jännitykselle jonkun deadlinen.

No niin, ultrassa käyty. Pikkuinen vastasi 11+2 eli pari päivää isompi oli kuin la:n mukaan ja rennosti vaan köllötteli eikä innostunut liikkumaan. Syke oli kuitenkin hyvä. Niskaturvotusta ei asennon vuoksi mitattu mutta ultraaja arvioi silmämääräisesti että vaikutti ohuelta. Ductus arteriosus oli normaali ja nenäluu näkyi hienosti. Niiltä osin mitä päästiin tutkimaan, kaikki vaikutti olevan kunnossa.

Suuri huojennuksen tunne oli päällimmäisenä ultran jälkeen. Rauhallisuutensa pikkuinen lienee perinyt isältään. :bag:

Muuten tiedättekö saako ne riskiluvut heti siellä ultrassa kun on jo ne verikokeet otettuna vai vieläkö sitä tulosta sitten pitää odotella? Ollaan siis kättärille Helsinkiin menossa ultraan ja haluaisin vaan tällekin jännitykselle jonkun deadlinen.

Mä sain tulokset postissa 2 päivää ultran jälkeen, olin siis kanssa kättärillä. Ultrassa sai tietää vain niskaturvotuksen ja kotiin tuli kirje jossa sanottiin kaiken olevan normaalia, riskilukuja ei kerrottu. En tiedä saako ne sitten seuraavalla neuvolakäynnillä. Täällä joku vihjasi että jos on netposti käytössä niin tulokset tulee sinne jo saman päivän aikana :)

Riskiluvut saattaa tulla näkyviin kantaan jos ei niitä muuten oo tietoonsa saanut , mutta on myös myös mahdollista että terkkari on ne viivästänyt. Kysymällä terveydenhoitajalta ne saa ainakin varmasti :-)

Takaisin