nt-ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mingala
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kävin eilen nt-ultrassa ja kaikki oli hyvin. :) Riskiluvut olivat normaalit ja kuulimme ekaa kertaa pikkuisen sydänäänet. Aivan ihana kokemus! Oli kyllä hieno nähdä pikkuinen ekaa kertaa kunnolla. Vahinko vaan että emme saaneet 4D kuvaa etupuolelta, kun hän oli kääntyneenä selkä meihin päin, mutta saatiin sitten ainakin profiilikuva. :)

Miellä myös tänään ultrassa kaikki oikein hyvin :Heartred Kaikki kauhukuvat ehdin maalailla seinille, mutta kaikki meni juuri kuten pitääkin. Niskaturvotusta kätilö mittasi eri kuvista, 0,7-0,9 oli eli oikein hyvä. Rauhallinen kaveri siellä oli, jouduin yskimään ja hyppimään ennekun liikkeitä nähtiin. Lopulta kaveri vaan nosti kättä ja heilutti jalkoja, ja kätilö oli tyytyväinen liikkeet nähdessään. Liikkeitä odotellessa kätilö napsi meille ison kasan kuvia, saatiin pari 4d kuvaakin kun oli uudet laitteet. Koko vastasi hyvin arvioitua, oli vain päivän isompi eli 12+4. Sydänäänet oli niin ihana kuulla...

Kätilö sanoi että riskiluvut tutkii lääkäri, ja soittaa minulle tänään jos jotain on. Sanoi kuitenkin, että niskaturvotus ainakin on todella hyvä. Toivottavasti ei tule soittoa.

Mulla oli kanssa tänään nt-ultra. Pikkuinen oli siellä aika levollisissa tunnelmissa, mutta liikuskeli ihan hyvin sitten lopulta. Saatiin hyvin mitat ja kuvat otettua. Vastasi ovulaatioplussan ja varhaisultran viikkoja aika hyvin. Niiden mukaan olisi 11+6/12+0 ja nyt ultrassa vastasi viikkoja 12+1 :)

Aluksi sanoi ettei muutettaisi muutaman päivän takia neuvolan laskemasta 27.11, mutta sitten vaihtoi lasketun kumminkin 26.11. Siis vaikka laskettua aikaa olisi pitänyt siirtää taakse päin lähemmäksi joulukuuta :rolleyes: En yhtään tajua tuon kätilön logiikkaa, mutta eipä noi vauvat kauheesti kalenteria kurki kun päättävät maailmaan tupsahtaa :)

Pookkana, mun käsityksen mukaan LA muuttuu aina päivällä taaksepäin tuolla ultrassa. Eli kun neuvolasta on saatu joku päivä, niin ultrassa se sitten muutetaan koska neuvoloilla ja kätilöillä on järjestelmissään eri laskentatapa. Eli ei sitä laskettua aikaa varmaan muutettu, mutta neuvolakorttiin päivitetään aina se "korjattu" aika.

Näin ainakin Espoossa :)

Pookkana, mun käsityksen mukaan LA muuttuu aina päivällä taaksepäin tuolla ultrassa. Eli kun neuvolasta on saatu joku päivä, niin ultrassa se sitten muutetaan koska neuvoloilla ja kätilöillä on järjestelmissään eri laskentatapa. Eli ei sitä laskettua aikaa varmaan muutettu, mutta neuvolakorttiin päivitetään aina se "korjattu" aika.

Näin ainakin Espoossa :)

Okei! :) Mäkin kävin tuolla Jorvissa ultrassa. Uutta tietoa, mulle tämä kun esikoisen kohdalla laskettua aikaa muutettiin 10 päivällä kun kierto oli silloin niin sekaisin ettei oltu yhtään varmoja missä mennään :rolleyes:

Meillä ainakin nt-ultrassa muutettiin päivää aikaisemmaksi Jorvissa. Kätilö sanoi et koska neuvola laskee päivän liian vähän.

Ai oliko se aikaisemmaksi. En mä enää muista :D mulla kans tässä raskaudessa muutettiin usealla päivällä niin en tiedä mihin suntaan se lopulta meni. Mutta johonkin suuntaan ne sitä venkslaa. Hölmöä kun on totuttautunu johonki päivään ja sit se mennäänki muuttamaan :/

Niin siis just _eteenpäin_ siirsivät päivällä :p 27.11->26.11 Ihme säätämistä kun eri laskutavat, mutta nyt se on ohi eikä enää muutu vaikka mikä olisi :)

Mulle ei muuten sanottu mitään istukan paikasta eikä merkannut myöskään äitiyskortiin :sad001 Ultrakuvia kun katselin, niin ihan kuin napanuora menisi tuonne ylös ja vauva lepäisi niskakohdun suuta vasten. Osaatteko sanoa, että voisko ton perusteella ajatella että istukka on jossain ylhäällä/takaseinässä? :confused:

Nyt on nt-ultra takana ja kaikki oli niinkun pitikin. Tosin tyyppi vastasi viikkoja 13+1 vaikka niin paljon ei voi olla kun hedelmöityspäivä tiedossa. La muuttu päivän aikaisemmaksi vastaamaan sen ar-ultran mukaista päivää.

Nt oli onneksi vain 1,9 eli ilmeisesti ihan hyvä. Tulis vaan ne seulat vielä ni vois huokaista.

Mullekkaan ei sanottu istukan paikkaa :shifty:enkä tajunnu kysyä. Muutenkaan ei sanonut mitään ylimääräistä vauvasta, muutako sen turvotuksen. Viime raskaudessa laskettiin kaikki sormet ym katsottiin kaikkea muutakin :sorry: mutta kai se koko ja turvotus ne tärkeimmät oli!

Mullakaan ei puhuttu istukan paikasta mitään ja unohdin ihan täysin kysyä sitä vaikka tarkoitus oli. No mut meillä maanantaina Naikkarilla ultra erikoislääkärillä joten eiköhän sekin selviä siellä :-)

Mulle sanottiin että istukka aika lähellä kohdun suuta mutta ei pitäisi aiheuttaa mitään haittaa tai haitata alatiesynnytystä. Tosin totesi samalla että tässä vaiheessa kohtu on vielä niin pieni että se usein näyttäisi olevan lähempänäkin kun mitä oikeasti sitten onkaan.

Mäkään en muistanut kysyä istukan sijaintia mut kuulee sen sit rakenneultrassa.. :)

Eilen oli paljon pelkäämäni nt-ultra. Kaikki oli onneksi hyvin. Turvotusta oli vähänlaisesti, ja tyyppi oli hyvin kasvanut. Laskettu aika aikaistui vajaalla viikolla ja rakenneultraakin aikaistettiin viikolla. Kuulimme myös ekan kerran sydämen sykkeen. Istukka on kuulemma mulla edessä, joten liikkeiden tuntemiseen voi mennä ilmeisesti (?) pidemmän aikaa.

Nt ultra oli eilen ja kaikki hyvin <3 varmistui dikoriaalinen monikkoraskaus. Jännitti taasen mahdottomasti :D vielä en ole tuntenut minkäänlaisia liikkeitä vauvoista. Seuraavassa ultrassa pitäisiki saad sukupuolet (toivottavasti) tietoon. Haluatteko muut tietää etukäteen? Esikoisesta en kysynyt ja sai jännittää loppuun asti. Toisesta tyttärestä kysyin, helpottaa kummasti hankintoja ostaessa :)

Onnittelut hyvistä ultra kuulumisista :)

Me ei olla kysytty kummastakaan aiemmasta ja luulen että ei kysytä nytkään sukupuolta :)

Takaisin