nt-ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mingala
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Giselle1 Itse ainakin sain tietää saman tien. Kätilö syötti tietokantaan verikokeiden tulokset, nt:n, ikäni ja tupakoinko vai en ja kone laski riskiluvut. Näin Tampereella.

Juu sukupuoli pitäis samalla selvitä. Paitsi jos se on joku ongelmatyttö. Meni vähän ohi mitä se kätilö selitti. Moni on sanonu et iha turhaa mitää huolehtii, kaikki on kuitenki hyvin. Ei oo helppoo olla miettimättä asioita. Mies oli vähä sitä mieltä et jos se on down- tai muu ongelmainen ni sitten on. Mietitään lisää kuha tulokset tulee.

Soitin eilen SIKEen ja sanoivat että tulokset on tullu ja mulle ois tulos kirje. Mitään poikkeavaa ei löytyny eli so far so good jei! Tollo en tajunu kysyy sitä sukupuolta.. odotellaan kirje ja soitan perään jos siitä ei selviä. Niskaturvotusta päästään tutkimaan rakenneultrassa kesäkuun puolivälin jälkeen.

Olemme miehen kanssa naureskelleet yhdelle ultrakuvalle, kun siinä tulokkaan profiili on täysin samanlainen kuin esikoisella nyt. Jos siitä tekisi vain ääriviivat ja näyttäisi sukulaisille, niin varmasti esikoiseksi luultaisiin :-)

Ultrassa käyty ja kaikki oli niin kuin pitääkin :) :)
Kokoa mitattiin moneen kertaan ja monessa eri asennossa ja aina näytti 13+5 eli viikkoa olisi pidemmällä kuin kuukautisista laskettuna :D
Niskaturvotusta ei juurikaan ollut (1,2 oli se joku mitta tai lukema)
Kovin siellä tyyppi heilui ja liikkui ja näytti meille itsensä kaikissa mahdollisissa eri asennoissa :p
Seulonta tulokset tulee kuulemma parin viikon kuluessa.
Ja 5.7. olisi sitten rakenneultra.

Onnea hyvistä ultra tuloksista! Itseäkin alkaa kohta jännittämään, kun maanantaina pitäisi olla np-ultra meilläkin ellei sairastua :bag:

Mä kävin tänään ultrassa. Viikkoja oli suurin piirtein sama, mitä neuvolan täti oli aiemmin katsonut. Kätilö sanoi, että kivepi katsoa jo viikolla 13 olevaa sikiötä kuin viikolla 11, kun tästä näkee jo paljon enemmän kaikkea. Eli viikoiksi tuli nyt 13+3 ja samalla sain tietää, että laskettu aika on 13.11. Aikaisemmin ei ole laskettua aikaa katsottu, koska en tosiaan muista koska ne kuukautiset olisivat olleet.

Sikiö oli aika lailla paikoillaan koko ajan ja mä jo ajattelin heti, että sehän on kuollut. Tosin sydämen erotin sieltä heti, eikä kätilökään ollut mitenkään huolissaan. Sanoi, että kaikki on hyvin :)

Tänään oli meillä ultra ja oli ihana nähdä, että kaikki on pikkuisellamme hyvin! Lisäksi laskettu aika siirtyi viikon aiemmaksi, mitä osasin kyllä jotenkin itsekin aavistaa. Kivaa sinänsä, että yksi viikko tuli lisää ikään kuin itsestään :D Uusi la on nyt siis 14.11.
Ultran teki lääkäri ja se meni ihan tosi nopeasti, varmaan alle 10 minuutissa. Onneksi mies oli mukana, että oli toinen korvapari kuuntelemassa, mitä siellä oikein sanottiin, kun itsellä tuntui menevän puolet ohi...

Meillä oli eilen vihdoin nt-ultra ja voi miten sitä oltiinkin odotettu kun ei olla siis käyty varhaisultrassa. Meinasi oksennus tulla pelkästä jännityksestä. Sikiö löytyi heti ja hän sambasi menemään varmaan noin minuutin verran, heilutteli käsiään ja jalkojaan ja meni säkkyränä ympäri, jonka jälkeen kävi nukkumaan (näin ainakin ultraaja totesi) ja kuvat saatiin siis hänen selästään hah :love7 Hyvin pian jo totesi, että niska on jo näöltään ohut ja mittauskin osoittautui normaaliksi. Kaikki muutenkin näytti olevan hyvin, sydänäänetkin kuultiin ensimmäistä kertaa, 167. Maltilla saatiin katsella, ei tuntunut olevan hoppu lainkaan, jäi kiva tunne koko vastaanotosta. Istukka on edessä mikä varmasti vaikuttaa siihen, etten kovin aikaisin tunne liikkeitä, voi kuulemma hyvin mennä viikolle 24 eli elokuuhun ennen kuin alkaa tuntua. Varsinkin kun on esikoisesta kyse, ei ehkä osaa kuulostellakaan miltä pitäisi tuntua.

Mutta siis, ahhh niin ihanaa, koko eilinen päivä meni jossain kuplassa :Heartred Helpottunut olo, ekasta kolmanneksesta selvitty. La ultran mukaan 26.11. kun neuvolan mukaan 29.11., päivä ei tietystikään noin pienellä erolla muuttunut. Mutta milläs päivällä ootte poksautelleet jos eroja ultrassa todettu, ultran vai neuvolan arvion mukaan? :profileleft

Joo, muakin toi kiinnostaa että kumpien viikkojen mukaan olette eläneet? [emoji28]
Mulla nyt kuukautisista laskettuna 13+2 ja ultran mukaan 14+0
La aika pysyi 16.11. kun eroa on vain +5 päivää...

Mä ajattelisin tuon niin, että jos ero on niin pieni että eivät lähteneet ultrassa laskettua aikaa muuttamaan, niin sitten lasketaan sen laskennallisen mukaan kun kerran laskettu aika ei muuttunut :-)

Mulla esikoisesta muuttivat laskettuaikaa vaikka heittoa oli aika vähän. Lasken sen mukaan mitä merkkaavat äitiyskorttiin nt-ultran jälkeen. Nyt meen varhaisultran mukaan. :) eroa neuvolan laskussa ja varhaisultrassa on 4 päivää.

Mie meen sen mukaan minkä oon laskenut hedelmöityspäivän perusteella ja sama la on ollu myös varhais ja nt-ultrissa. Se la on 31.10. Neuvola jääräpäisesti laskee vaan kk-kierron mukaan eli la on niiden mukaan 1.11.

Mulla sanottiin kahdessa varhaisultrassa että vauvan koko vastaa kolmea päivää suurempaa kuin kuukautisista laskettuna, mutta neuvolassa eivät noin pienen eron takia laskettua aikaa olisi muuttaneet. Nt-ultrassa pikkuinen vastasikin jo viikkoa isompaa kuin neuvolan laskujen mukaan joten la vaihdettiin. En ymmärrä miten se on ylipäätään mahdollista koska mulla on menkat ollu aina lähes kellontarkat :D nähtävästi ovulaatio on kuitenkin ollut sitten paljon aiemmin kuin luulin. Ja toisaalta ultraaja sanoi nt-ultrassa että vauva on hyvin suorassa, jos pää olisi ollut leuassa kiinni niin pää-perämitta olisi ollut todennäköisesti pienempi :)

Mä tikutin tästä tärpänneestä kieerosta ovista. Saadun plussan ja varhaisultran välillä on päivä eroa, joten uskon tuohon varhaisultan laskettuun enkä neuvolan laskuun. Ei ne edrs näillä perusteluilla muuttaneet laskettua aikaa niistä omista päivämääristä :rolleyes: Mutta en jaksa alkaa vääntämään. Esikko syntyi 36+6, joten tiedosta vahvasti ettei se vauva jää kattelemaan jotain laskettuja aikoja vaan tulee kun tulee:p Kunhan tiiä vähän milloin oottaa häntä syntyväksi on tarpeeksi tarkkaa. Muistan kun esikosta mies kysyi "ei kai se nyt vielä synny!?" kun oltiin matkalla sairaalaan tarkistukseen. I
Vastasin "ei se vielä!" mutta sairaalassa sanoivat "jäät tänne yöksi tarkkailuun, huomenna käynnistetään ja viimeistään ylihuomenna vauva on syntynyt!" :grin

Täällä ultrassa käyty kaikki oli hyvin ja pieni oli muutaman päivän isompi.
Ei meillekään sitä laskettua aikaa muutettu ja mulla myös pookkana tuo sama homma, että pidän laskettua aikaa todellakin vain suuntaa antavana ja vauva tulee, kun tuntee olevansa valmis. Olisi minusta ollut turha alkaa muuttelemaan sitä LA:ta, kun olen jo aika varma, ettei se vauva silloin ole tulossa kuitenkaan :hilarious:

Me päästiin viikonlopun aikana kurkkaamaan meidän pientä aika monta kertaa kun olin munasrjan kiertymä epäilyn takia sairaalassa, eli saatiin vähän ennakkotietoja ennen perjantain nt-ultraa. Ja reipas pikkunen siellä heilui, perjantaina oli nt 0,7mm eli sen puolestakaan nyt ei pitäisi olla huolta. Oli kyllä huikeeta nähdä siellä se pieni ihminen <3

Takaisin