NT-ultra

Ihanaa että näin moni saanut hyviä uutisia. Meillä odotellaan vielä muutama viikko sillä 9.2. olis ultra ☺
 
Meillä oli myös tänään nt-ultra. Vilkas vauveli heilui ihan kokoajan :) kätilö kehui sieväksi ja olisi kuulema katsellut vaikka kuinka kauan :grin päällisin puolin kaikki näytti hyvältä ja nt 1,1. La pysyi samana (!), mutta kuitenkin vaihtoi päivän päivää aikaisemmaksi :grin näin meillä kävi edellisenkin kanssa.. No ihan sama mikä se la on, mulla tää ei ees vaikuta äitiysloman ajankohtaan. La nyt siis 6.8. tänään siis 12+5 ja sikiö vastasi 12+3 (vastasi siis enempi sitä la 7.8., mut ihan sama :grin).
 
Vielä hieman alle viikko pitäisi odotella ennen ultraa :meh: Tein myös sen virheen, että menin ominpäin katselemaan verikokeiden tuloksia omakannasta -ei kyllä olisi kannattanut. Oli niin matala s-hcgbv arvo niille arvioiduille viikoille, että toki nyt sitten googletin kaikki pahimmat vaihtoehdot taas.... Huoh, ilman googlea olisi puolet vähempi stressattavaa....
 
Vielä hieman alle viikko pitäisi odotella ennen ultraa :meh: Tein myös sen virheen, että menin ominpäin katselemaan verikokeiden tuloksia omakannasta -ei kyllä olisi kannattanut. Oli niin matala s-hcgbv arvo niille arvioiduille viikoille, että toki nyt sitten googletin kaikki pahimmat vaihtoehdot taas.... Huoh, ilman googlea olisi puolet vähempi stressattavaa....

Mut eiks nois luvuissa ole jotenkin ettei niitä ominpäin pysty tulkitsemaan luotettavasti? Että se on se kokonaisuus, raskauden kesto, nt-ultrassa niskaturvotus ja verinäytteet ja niitä sitten lääkäri jotenkin arvioi....
Itse en ole terveydenhoito alalla ja en ymmärrä noista luvuista mitään, mutta siis onko lähtökohtaisesti jotku tietyt luvut mitkä pitäisi olla tossa s-hcg bv ja PAPP-A kohdissa?
 
Mut eiks nois luvuissa ole jotenkin ettei niitä ominpäin pysty tulkitsemaan luotettavasti? Että se on se kokonaisuus, raskauden kesto, nt-ultrassa niskaturvotus ja verinäytteet ja niitä sitten lääkäri jotenkin arvioi....
Itse en ole terveydenhoito alalla ja en ymmärrä noista luvuista mitään, mutta siis onko lähtökohtaisesti jotku tietyt luvut mitkä pitäisi olla tossa s-hcg bv ja PAPP-A kohdissa?


No joo niihinhän vaikuttaa nuo kaikki mainitsemasi asiat ja ei niitä saiskaan ominpäin tutkia... kun tosiaan ei ole ammattilainen. Erilaisia mediaanitilastoja on noista tehty ja mitä suurinpiirtein pitäisi olla tietyillä viikoilla, mutta sitten tosiaan vaikuttaa nuo kaikki muutkin asiat. Tuo hcg on jokin hormoniarvo, joka yleensä noin Rv 10 olisi pitänyt olla mun tapuksessa ainakin puolet enemmän. Ja tietenkin itse ajattelen raskauden menneen kesken. Mutta ihan typerää näitä itsekseen on tutkia. Tekee vaan hallaa itsellensä kun käy tutkimaan. En suosittele!:wink
 
Mulla kans kun tutkailin niin toi S-PAPPA oli tyyliin melkein puolet matalampi ja toi hcg taas hieman korkeahko kun katsoin vähän viitearvoja :nailbiting::hilarious:
Mutta kuuntelen joka päivä dopplerilla niin vahva syke kuuluu, joten elämää siellä on. Mut toki aina huolettaa se että onhan kaikki hyvin. Ensitiistaina itselläni ultra joten olettaisin että viimeistään sitten loppuviikosta tiedän jo tulokset jne.
 
Mä kävin kans katsomassa omat tulokset vaikkei mitään järkeä. Mut meni kyllä kaikkien viitearvojen yli ja ympäri jos ne Huslabin ohjekirjasta oikein ymmärsin... rv 10 oli HCG 114.0 ja PAPP-A jotain 1500. Hyvä kun jo tiesin että on kaksoset, muuten ois varmaan aika paiseissa tuon HCG- arvon kanssa :eek: mutta nyt oottelen ihan tyynin mielin ultraa 6.2. kun eihän noista voi mitään sanoa tuplien kohdalla.
Onkohan tossa oikeasti mitään järkeä että tulokset näkyy kanta.fissä jo ennen ultraa ja riskilaskelmia? Ajattelis, että ihmiset vaan huolestuu turhaan. Ja mitä hyötyä niiden näkymisestä toisaalta on ennen ultraa?
 
Nokun mulla ei nimenomaan just siks näy! Ihmettelen kun niin monella näkyy..
 
Mulla oli mielestäni myös toinen arvo (nyt 3 pv myöhemmin en enää muista kumpi) jotenkin poikkeava kun itse googlasin viikkoihin nähden eikä niitä voinut olla tietämättä kun ne piti itse viedä Terveystaloon ultraan mennessään. Lopulta kuitenkin se oli ilmeisesti poikkeava hyvään suuntaan koska riskit oli niin pienet.
 
Täällä noita arvoja ei omasoteen laiteta. Halutessaan ne saa synnäriltä kysyttyä kätilöltä. Minulle riitti se tieto ettei suurentunutta riskiä ole. Turhaan sitä lukuja tuijottaa itse
 
Mä en jaksanu kirjautua sinne omakantaan katsomaan niitä arvoja edes... ei tullu mieleenkään että voisin niistä itse jotain tulkita! Ei onneksi ollu suurentunutta riskiä :) Turvotus taisi olla 1,6. Viikkoja siis 13+2 kun kävin. Ja riskiluku 1: 11 111.
 
Meillä ultra vasta pe 3.2 , (rv 13+1 silloin)ja jännittää kovasti. On vaan tunne että kaikki ei ole hyvin , kaikki raskaus oireet melkein hävinnyt, ainoana jäänyt maha kipu ja ummetus :/ toivotaan kuitenkin parasta :) odottavan aika on hyvin pitkä......
 
Meillä ultra vasta pe 3.2 , (rv 13+1 silloin)ja jännittää kovasti. On vaan tunne että kaikki ei ole hyvin , kaikki raskaus oireet melkein hävinnyt, ainoana jäänyt maha kipu ja ummetus :/ toivotaan kuitenkin parasta :) odottavan aika on hyvin pitkä......
Ootko päässyt kuuntelemaan sydänääniä vielä kertaakaan? Tosi pitkä odotus jos on fiilis ettei kaikki hyvin. Todennäköisyys on kuitenkin puolellasi että kaikki olisi hyvin. tsemppiä odotteluun!
 
Takaisin
Top