NT-ultra

Balacenia huippua että kaikki hyvin!
Kiitos paljon Pallo, ihana olla suomessa :)
Sis mulla on koko raskauden aikana tullut 100 grammaa ja sille ollaan naureskeltu :D neuvolassakkn tuumas että eiköhän se kohta ala taas ruoka maistumaan :D

Minullakin ultra meni mainiosti! Nt oli 1.5, mittas silti vaikka periaattessa yliaika jo mittaukselle, kuulemma siksi pitäisi mitata ennen 12+6 koska sen jälkeen kaikkilla sikiöillä turvotusta. Mutta arvot oli kuulemma hyvät! Vauveli näytti vaan pyllyä joka kuvassa :laughing001
Aina käänsi selän ja pyllisti kun yritettiin ottaa edustavaa ultrakuvaa :gen014 Hieno tyyppi jo nyt ahahhah
 
Meillä kanssa oli tänään nt-ultra ja kovasti liikkuva tyyppi sieltä löytyi, turvotus 1,4mm ja vastas jo kokoa 12+1 mutta ei siirretty la:a.. kiva kuitenkin saada pari pv lisää kun "virallisesti" 11+5 [emoji4] kummanko mukaan nyt sitten poksuttelen :D
 
Meillä oli ultran mukaan viikot 12+2 ja 12+3, 11+6 oli ultra. Ei muuteta ku ei ollu väh 5pvää eroa. Mä ainakin poksuttelen ton virallisen la:n mukaan.
Eihän ku joku 4% lapsista synny laskettuna aikana.
Nää syntyy hyvin todennäköisesti viimeistään kesäkuun lopussa, vaikka la on 19.7.
 
Mulla päivän verran heitti ultra LA mutta ajattelen kyllä sen virallisen mukaan eli 8.7. Pitäs varata labrat seulontaan ja sokerirasitukseen parin viikon päähän.
 
Huomenna nt.... :nailbiting: Viikko sitten näytti hyvältä ja turvotuskin arviolta 0, jotai.. Mut kyl se vaa pelottaa. Onneksi noita ultria ei sairaalassa oo kuin 2 koko raskaudessa.

Hyvä, et sul ei oo kaksoset (varsinkaan monokoriaaliset) ku sit on nt-ultran jälkee 2vko välein ultrat. :DD Tai no dikoriaalisissa on vissii 4 viikon välein eka ja sit jossain vaiheessa 2 viiko välein...
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista!! :)

Pilvilinnalle tsemppiä huomiseen!
 
Kaikki kiroaa sen sokerirasituksen mutta eikai se nyt niin kamala voi olla.. meillä suvussa diabetesta niin siksi tutkitaan. Itellä vähän sellanen fiilis että ihan sama mitä tutkii kunhan vauvelilla kaikki hyvin :D
Kauan sulla balacenia meni siinä kaiken kaikkiaan ja mitä siinä niinku tapahtuu? Ainut mitä kerrottiin oli se että 12h paasto. Mietin vaan voiskohan nuo labrat varata peräkkäin.. eka sokerirasitus ja sen jälkeen seulat.

Ootteko muutes kertoneet jo kaikille raskaudesta? Linkittäny ultrakuvia joka someen? :D
 
Sokerirasitus kestää 2h. Eka otetaan se paastonäyte ja sit saat sen sokerilitkun juotavaksi ja sitten otetaan näyte 1h ja 2h päästä. Ja ne seulakokeet voidaan ottaa siinä samalla kun se paastonäyte, sanot vaan että ottaa myös ne.
 
Hyvä, et sul ei oo kaksoset (varsinkaan monokoriaaliset) ku sit on nt-ultran jälkee 2vko välein ultrat. :DD Tai no dikoriaalisissa on vissii 4 viikon välein eka ja sit jossain vaiheessa 2 viiko välein...

Sitä oon miettinytkin, että ehkä oli onni et ei tullut Kaksosia viimeksi, kun olivat masussa iha muutenkin... Ois ollu varmaan aika sirkus :D
 
Kyllä se sokerirasitus musta on inhottava :S Mäkin kävin eilen. Se litku on tosi makeeta ja mulla ei meinannut suonia löytyä, niin sai vähän kaivella ja pistää monta kertaa..
 
Mulle ei viime raskaudessa sokerirasitus tuottanu mitään ongelmia; ei ollu paha olla eikä se litku ollu "niin julmetun pahaa" mitä kaikki sano. Nettailin ja kudoin ootellessa. Heikotti toki mutta kävin kahvilassa labran vieressä aamupalalla heti jälkeen.
 
Kyllä täällä oli sokerirasitus esikoisen raskaudessa aika turhauttava... se syömättömyys teki tietysti tiukkaa ja sitten kun piti se litku juoda. Hyiii se hoitaja hoputti että pitäis saada nopeemmin alas ja sitten vaan odotushuoneeseen istumaan. No mitä viis minuuttia siinä puhaltelin ja sitten tuli oksu :sad001 eli ei onnistunut koko homma.

Mutta ei se varmaan kaikille ole niin hirveä, jos ei ole taipumusta siihen oksenteluun ollut.
 
Joo pitääpä pyytää ottamaan samaan aikaan siis kumpainenkin.. pitää sumplia silleen että aamulla heti pääsis, mulla tulee nopeeta heikko olo jos aamulla en syö mitään. En oo kertaakaan oksentanu raskauden aikana niin jospa pysyis sisällä se litku.. Ihan hyvä ettei oo aikaisemmin joutunut tekemään niin ei tiedä mihin joutuu :D jos miettii että sais vaikka aamulla ysiksi sen ajan niin ois ilta ysistä syömättä ja menis nopeeta nukkumaan vaan. Saa kai siinä juoda kuitenkin??
 
Se sokerirasitus on yleensä heti aamulla, varmaan 7.30-8.30 välillä aloittavat useimmissa paikoissa. Mulle on ohjeistettu 10-12h paasto ja lasin vettä saa juoda sinä aikana.

Jes, ei radia! :)
 
Mulla sanottiin että mulle tehdään sokerirasitus vasta viikolla 20 kun tehdään ikään takia kun olen 30v. Onko teille tehty sit paljon aikaisemmin? Jotenkin mielessäni ajatellut että viikolla 20 on jo ehkä sen verran hyvä olo että menettelisi... Ja ottaisi pötköttelytuolin mukaan odotushuoneeseen niin voi tentoutua vähän paremmin....
 
Takaisin
Top