Nt-ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saa90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä sain kanssa ajan nt-ultraan kolmen viikon päähän. Silloin viikkoja 11+5. Verikokeet ois jo ensi viikolla. Me osallistutaan siis seulontoihin :)

Me osallistuttiin esikosta ja osallistutaan nytkin. Sama ajattelutapa kuin Warheartillakin, että jos löytyy vaikea vammaisuus niin me ollaan päätetty keskeyttää. Meistä ei olisi vammaisen lapsen vanhemmiksi, mutta jos tulee esim yllätys down vauva eli seulonnoissa ei oo näkyny kohonnutta riskiä, niin toki rakastetaan ja hoidetaan parhaamme mukaan.

Mä osallistun seulontoihin sen takia, että jos vauvalta löydettäisiin jokin vaikea vamma, niin silloin voisin miettiä tuleeko hänen elämä olemaan elämisen arvoista. Mun ajatuksissa down-vauva ansaitsee elää ja meidän perheessä hänelle olisi tilaa. Seulonnat on mun mielestä tärkeitä just siinä, että antaa aikaa valmistautua mahdollisiin haasteisiin.

Ultra varattu 15.8. eli rv11+5, nyt pitää vaan varata aika verikokeisiin. Onneksi "vaan" kolme viikkoa odotusta, nyt jotenkin tuntuu siltä että ei täällä mitään elä vaikkei ole syytä ajatellakaan niin.. :sorry: Mihinköhän sitä esikoisen lykkäis siks aikaa, kysyin että saako ottaa mukaan, niin aika nihkeesti kuulemma kätilöt antaa olla mukana.. :shifty: Vaikka ymmärrän toki, se kestää sen puolisen tuntia ja esikoisen tuntien ei malta istua sylissä sen aikaa.

Oon kanssa miettinyt, saakohan esikoista ottaa ultraan mukaan, kun ei oikein oo hoitoa. Uskoisin, ettei tuommoinen ihan pikkuinen haittaa, kun viihtyy vaikka turvakaukalossa istumassa sen aikaa.. :)

Yleensä sairaalaan ei saa mennä ultriin toiset lapset mukaan. Mutta meillä esim neuvolan ultriin saa tulla. Munki pitää esikoiselle ettii hoitopaikka siks aikaa, voishan mies jäädä pojan kanssa huoneen ulkopuolelle mut mies haluaa tulla kattomaan uutta tulokastakin. :) pitänee mummoloista kysyä apua

Mä luulen kans, että pitää turvautua joko mummoihin tai täteihin :) ymmärtäähän sen, että lapsen haittaa kätilön tarkkaa työtä, luulisi että iällä ei väliä, ellei sitten ole jo tyyliin yläasteella. Kannattaa aina varmistaa asia, jottei käy köpelösti. Onneksi vielä loppuun hihkaisin kysymyksen, olisin meinaan mennyt pelkästään mies ja lapsi mukanani :rolleyes:

Niin ja siis käsittääkseni se kielto on sitä varten, että kun tehdään yleensä alakautta se ultra ja jos on esim vähän isompi lapsi niin ei välttämättä ymmärrä miks äitiä sorkitaan sinne alas. Se voi hämmentää pientä lasta kovin.

Mä kans varmaa joudun äitiä pyytää sit vahtimaan poikia jos vaa mitenkään mahd...haluis kyl miehen siihe ees mukaan...

Ahaa, no niitä syitä on varmaan monia, toi on kyllä hyvä pointti. Muistan ite olleeni vanhemman pikkusiskoni loppuajan lääkärineuvolassa ja hitsi että voi 7-vuotias lapsi ihmetellä suu auki, miten lääkäri satutti äitiä ja vauvaa (ilmeisesti tunnusteli vauvan asentoa tai ehkä kääntää). Äiti kyllä kertoi sitten mitä tehtiin jne. mutta ei ole kyllä lasten nähtävää mikään sellainen tutkimus, mitä ne ei itse ymmärrä. :)

Me osallistuttiin esikosta ja osallistutaan nytkin. Sama ajattelutapa kuin Warheartillakin, että jos löytyy vaikea vammaisuus niin me ollaan päätetty keskeyttää. Meistä ei olisi vammaisen lapsen vanhemmiksi, mutta jos tulee esim yllätys down vauva eli seulonnoissa ei oo näkyny kohonnutta riskiä, niin toki rakastetaan ja hoidetaan parhaamme mukaan.

Samaa mieltä. Eli aion mennä tutkituttamaan asian.

Kyllä osallistun kaikkiin vaikkakin vapaaehtoisia ovat. Saa itse mielenrauhan, kun tietää missä mennään ja toisaalta voi tukea suomalaista ammatillista osaamista ja tutkimustyötä. :happy:

Ohhoh. Eilen laitto nlatäti lähetteen synnärille ja nyt tuli postissa ultra-ajat.
Np ultra on vasta 23.8 ja sillon viikkoja 12+3.

Mun nt-ultran pitäisi olla jo elokuun puolessa välissä. Ti sain lähetteet, mutta lähdettiin heti reissuun, joten vasta sunnuntaina sit selviää onko kutsu tullut jo postilootaan. En jaksa oottaa!

Täälläkin aikomuksena osallistua varhaisraskauden yhdistelmäseulontaan. Ensimmäinen neuvolakäyntikin on vielä edessäpäin, joten ultra-ajasta ei ole vielä tarkkaa tietoa.

vks:ssa on mammapoli siinä vauvojen tehovalvonnan yhteydessä joten jo senkin takia lasten tuonti kiellettyä polin puolelle, että rauha säilyy ja bakteerit pysyvät ovien ulkopuolella :) tehon puolella vierailleena ja mammapolin asiakkaana aikanaan oltuani kyllä ymmärrän asian oikein hyvin :)

Takaisin