NT-ultra

:Heartred Tänään käytiin miehen kanssa ihan ensimmäisessä ultrassa esikoista ihmettelemässä ja oli aika jännä paikka. Herkistymiseenhän se johti kun näki vauvan monitorilla liikkumassa. Kuinka se voikaan näyttää jo niin vauvalle vaikka onkin ihan minikokoinen vielä :Heartred

Kaikki arvotkin oli hyvin ja laskettua aikaa ei muutettu kun oli vain kaksi päivää eroa.

Nyt tästä tuli jotenkin niin todellisempaa :love7
 
Tota tulevaa todellisuuden tunnetta mäkin odotan ihan älyttömästi! Menispä ens viikko ihan sujahtamalla vaan ohi :)
 
Saijakristiina, Voikohan siihen neuvolan laskettuun aikaan vaikuttaa kierron pituus? Mulla erilaisilla laskutavoilla tuli myös nlan laskuista poikkeavat päivät ja ainut ero oli tietääkseni se, ettei mun laskelmissa huomioitu kierron pituutta.
 
Saijakristiina, Voikohan siihen neuvolan laskettuun aikaan vaikuttaa kierron pituus? Mulla erilaisilla laskutavoilla tuli myös nlan laskuista poikkeavat päivät ja ainut ero oli tietääkseni se, ettei mun laskelmissa huomioitu kierron pituutta.

Mulla on tästä syystä just viikko eroa, neuvola laskee et kierto ois 28 päivää, jollei ole varmasti tiedossa että olisi joku muu.
 
Hups, tuli ajatusvirhe edelliseen tekstiin! :D Kyllähän se kierron pituus oli niissä, mutta vuotopäiviä ei kysytty kuin neuvolassa.
 
Kaikki hyvin ja LA vaihtui 13.2 eli 11+4 nyt :) vilkas kaveri, ei meinannu mittoja antaa ottaa :D nt oli 1.2-1.4mm. Ihana rakkauspaketti odotettavissa ♡ ja tällä kertaa istukka on etuseinäs että katotaan koska tuntuu liikkeet, esikoisesta tuntui jo rv14 lähtien..
 
Eilen oli ultra, siellä se pieni hyppi ja pomppi, nostele käsiä pään päälle ja jumppasi. Niin hassussa asennossa vaan oli pieni että kätilö joutui tökkimään pientä saadakseen sen kääntymään niskaturvotus mittausta varten. 0.8mm eli ei mitään huolta :-) ja aivopuoliskot, munuaiset, vatsalaukku, selkäranka ja ihanasti sykkivä sydän näkyivät :Heartred olo on onnellinen :-*
 
Onnea uusien hyvien uutisten saaneille :)

Onko teillä kaikilla tutkittu noin tarkasti kun Esikoinen2/2017, eli nuo aivolohkot, munuaiset yms..
Meiltä ei nimittäin niitä katottu ollenkaan vaikka aikaisemmilla kerroilla on kyl katottu. Ja nyt vielä käytiin yliopistollisessa sairaalassa nt-ultrassa.
Aina sitä saa huolen jostain itelleen nostettua :/

Muokkaan sen verran että meillä katottiin pään mitta, selkäranka sekä vatsan peitteet että on ehjät. Ja tietysti reisiluu mitattiin sekä niskaturvotus.
 
meillä oli ultra viime pe rv oli 13+2 kaikki oli sillon kunnossa. Eilen sain tuomion että en saa rasittaa ihteeni yhtään kun on niin iso riski saada keskenmeno, eli nyt mennään puol vuotta kotona olemalla eikä liikuta paljon missään.
 
Hemppa, meillä ultrassa kävi pikaisesti läpi sikiötä. Jutteli ultratessaan tyyliin "Tuossa näkyy hyvin molemmat aivopuoliskot ja tuo tuossa on sisäelin x, näyttää ihan normaalilta ja hyvältä..". Esikoisen kanssa ei ainakaan ääneen puhunut noista asioista ja olinkin ru:ssa ihan lumoutunut kun siellä sitten esiteltiin kaikki oikein huolella. Mä olin silloin siinä luulossa että ne eivät tähän ekaan ultraan kuulukaan vaan vasta rakenneultrassa nimensä mukaisesti käydään pienen rakenteita läpi :)

Tsemppiä ester1, toivottavasti kaikki menee hyvin!
 
Ah kauan odotettu ulta viimein tehty! Kaikki kunnossa! :happy: Nt oli 1,8 mm eli normaalin rajoissa, kätilö bongaili kaikkia sisäelimiä ja sormienkin määrän sai laskettua :grin Laskettu aika taisi muuttua päivällä, eli 10.2 on nyt the päivä. Pottu ei tainnut tykätä kun vatsaa paineltiin kun aloitti heti venyttelemään ja potki takaisin :rolleyes: Oli kyllä niin mahtavaa seurata vauvelin hommailuja ja vilkutteluja :shy:
 
Minäkin kävin eilen NT-ultrassa. Kaikki vaikutti hyvältä, ja kätilö (vai lääkäri, meni jännityksessä ohi?) kävi asukin läpi päästä jalkoihin. Laskettua aikaa ei siirretty, vaikka näytti, että kolme päivää pidemmällä oltaisiin mitä alunperin laskettiin. Nyt ehkä uskaltaa jo kertoa asiasta lähimmille sukulaisille ja kavereille... :)
 
Täällä tänään ultra ja kaikki vaikutti olevan ok! Riskiluvun saan ensi viikolla tietää. Meille on vissiin tulossa vähän kookkaampi tapaus, kun koko ajan kasvaa vähän lasketun edellä. LA myös aikaistui muutamalla päivällä. Helpotti ainakin vähäksi aikaa taas! Ja sykkeen kuuluminen oli mahtavaa!!
 
^Mä en saanut tietää lukua? Tuli vaan kirje, että "ei riskiä downin syndroomaan"...
 
Mulle tuli kans vaan kirjeitse tieto, että downin syndroomaan ei ole kohonnutta riskiä eikä jatkotutkimuksille ole tarvetta... Odotin kätilön puheiden perusteella että olisi tullut juurii se riskiluku edes... o_O
 
Minä taas oisin toivonut pelkkää tietoa, riskiluku toi omalla tavallaan vaan huolta odotukseen vaikka normaalin rajoissa olikin.
 
Takaisin
Top