NT-ultra

Aamulla käytiin ultrassa ja kaikki oli hyvin ja niin kuin pitääkin tässä vaiheessa! :) Niskaturvotus oli 1,1 mm eli ihan normaali ja riskiluku downin syndroomaan oli 1:100000.

Pikkuinen siellä nukkui päikkäreitä ja vähän piti tökkiä hereille että saatiin kaikki mitat otettua :) Kooltaan vastasi viikkoja 12+4, niin kuin neuvolakin oli laskenut. Itse elin kyllä vasta rv 11+5, jonka olin laskenut ovulaatiosta. Laskettu aika siis 29.1, mutta pysyn silti täällä helmikuisissa :wink

Niin ja rakenneultra meillä sitten 19.9 :)
 
Meillä nt-ultra vasta elokuun alussa, sitten viikkoja 13+4 tai jotain, aika viime tippaan menee...
En ymmärrä miten kukaan normaalisti jaksaa odottaa sen kolme kuukautta ennenkuin saa oikeesti tietää että onko siellä masussa joku elossa vai onko tuulimuna tms... Meillä ollut nyt jo kaksi ultrakertaa, varhaisultra jossa suljettiin pois monikkoraskaus ja sitte lääkärikäynnin yhteydessä. Ja silti on semmoinen olo että aivan liian harvoin, ahdistaa!! :shifty: Jännittää jo ihan hirveästi se nt-ulra, että millaisia uutisia sieltä tulee.. Ei oo oikeestaan mitään syytä (paitsi ehkä oma 30 v ikä) odottaa huonoja uutisia mutta silti pieni pessimisti nostaa päätään vähän väliä. :sorry:
 
Onko täällä Keski-Suomen keskussairaalan Gravidassa kävijöitä? Minun pitää huomenna soittaa ja kysyä voiko aikaan itse vaikuttaa. Haluaisin tosi kovasti tietyn päivän, jotta voisi kertoa sukulaisille kootusti sitten tuoreeltaan. Jos ei saa itse vaikuttaa, niin sitten täytyykin käydä yksityisellä vielä myöhäisessä ar-ultrassa. Kyseessä olisi siis 11+0, eli aikaisin mahdollinen nt-ultrapäivä
 
Onnea kaikille hyviä uutisia ultrassa saaneille! :) sain ite nt-ultran elokuun puoleen väliin, tosi tylsää ootella sinne asti.
 
Mekin käytiin tänään ultrassa. Olipa pieni kasvanut sitten viime näkemän :love2 Kaikki oli kunnossa, niskaturvotus 0,51 mm ja laskettu aika pysyi samana (neuvolan mukaan 7.2.). Pari viikkoa joutuu vielä odottelemaan verikokeiden tuloksia, kun ne otettiin tänään samalla kertaa.
 
Ultrassa käyty. Nt oli 0,8mm ja pääperämitta 6,9 eli la siirrettiin 29.1. Rakenneultra seuraavaksi syyskuussa. Jännityksellä odotellaan vielä verikokeiden tuloksia ja sitä riskilukua...
Muoks* nyt siis mittojen mukaan 13+2 ja menkkojen mukaan 12+4 (jonka mukaan la olis ollu 4.2.)
 
Muokattu viimeksi:
Nt-ultra ohi, kaikki hyvin :)
Vastasi viikkoja 12+2, nyt 12+0 eli laskettua ei muutettu.
Kaikki varhaisrakenteet kunnossa, nt 1.7mm joten rajojen sisällä.
Meillä riskiluku 1:9400, ilmeisesti hyvä kun ei siitä maininnut sen enempää.
 
Tarkennan vielä nuo riskiluvut eli
ikäriski 1:1200
Riskisuhde 1:9400
Edwardsin riskiluku 1:100000
 
Ultrassa käyty. Nt oli 0,8mm ja pääperämitta 6,9 eli la siirrettiin 29.1. Rakenneultra seuraavaksi syyskuussa. Jännityksellä odotellaan vielä verikokeiden tuloksia ja sitä riskilukua...
Muoks* nyt siis mittojen mukaan 13+2 ja menkkojen mukaan 12+4 (jonka mukaan la olis ollu 4.2.)

Meillä oli samanpituinen, siis pääperämitta 6,9cm niin lasketuksi ajaksi tuli 2.2. ja viikkoja siis 12+5 (toissapäivänä). Vaihteleekohan näissäkin tuo jotenkin paikkakuntaan liittyen? Vai olitko säkin keski-suomen alueelta, ei enää muista :) tosin ei sen nyt sinänsä väliä kun yli menee kuitenkin, mutta kiinnitin vaan tuohon huomiota :grin
 
Overa, toiset kätilöt siirtää kai herkemmin laskettua aikaa, vaikka heittäisi neuvolan laskemasta ajasta vain pari päivää, kun taas toiset siirtävät vasta jos heittää viikolla :) josko kyse on tälläisestä erosta? Meillä vauva vastasi ultrassa päivää isompaa kun neuvolan LA, mutta kätilö sanoi, että on niin pieni heitto, ettei lähde vaihtamaan.
 
Ultrassa käyty. Nt oli 0,8mm ja pääperämitta 6,9 eli la siirrettiin 29.1. Rakenneultra seuraavaksi syyskuussa. Jännityksellä odotellaan vielä verikokeiden tuloksia ja sitä riskilukua...
Muoks* nyt siis mittojen mukaan 13+2 ja menkkojen mukaan 12+4 (jonka mukaan la olis ollu 4.2.)

Miten pihalla mun neuvolassa ollaan kun mulla ultran mukaan tänään viikkoja 12+3 ja lasketun merkkasivat 9.2 olin itsekin kyllä laskenut että se olisi aijemmin mutten huomioimut sitä sen enempää ennenkuin sanoit että sulla piti olla 12+4 ja 4.2 la. Mulla siis la olisi viikkojen mukaan ilmeisesti 5.2.. Vaikka eikai se niin päivän päälle ole mutta menee tässä itsekkin sekaisin :D
 
Takaisin
Top