Ns. työnimiä??

Meille kävi niin, että valittiin fiksu työnimi, kunnes tajusimme, että ei se mikään työnimi ole, vaan tulee olemaan vauvan virallinen nimi, kun syntyy. Emme enää osanneet kuvitella, että nimi voitaisiin vaihtaa joksikin muuksi. Käytämme vain kahden kesken tätä oikeaa nimeä, muille se on vielä salaisuus (paitsi lipsautin sen vanhemmilleni). Muiden kuullen puhumme vauvasta, pojasta tai pojusta.

35+1

itse en oo raskaana vielä. Mutta sisko on ja heille on työnimeksi äitimme jostain vitsistä lähteneenä tullut Rauli. Tämä Rauli kylläkin osottautui tytöksi mutta on kyllä niin tottunut jo sanomaan Rauliksi niin jäänyt[:D] Oli pakko vaan tulla sanomaan. Ite aattelin että omalle kohalle tulee niin siitähän tulee Rauni[:D][:D][:D]

meillä alkuun puhuttiin miehen toimesta aina pojasta, mutta kappas kun ultrassa ei näkynytkään vehkeitä....siitä lähtien on pieni raukka kantanut nimeä Amaryllis [:)]

Ja sukulaiset pelkää että nimi on se lopullinen.....ei tod jos multa kysytään!!!

rv 38+1

Työkaverini keksi pienelle nimen Paavo Pesusieni koska uskoi kovasti että masussa on poika. Jos olisi ollut tyttö niin hän olisi ollut Paavoliina Pesusieni. Ultrassa on sanottu että poikahan siellä on (ainakin sellainen näkyi pienellä olevan ja kaksi palloa[:D]). eli ollaan kutsuttu Paavo Pesusieneksi ja kotona ja vanhempieni ja mieheni vanhempien kanssa ja kavereiden kesken: pikkuinen[:)] Mutta Paavo nimeä ei tule pojalle, vaan meillä on jo valmiiksi mietietty (monta vuotta jo ollut) nimen pikkuiselle [:)] Mutta tuo Paavo Pesusieni oli aika hauska koodinimi töissä

meillä ollaan käytetty sanaa ' ponni '.. se tulee viron kielestä ja kun tuo sana sanotaan niin o kirjaimen jälkeen sointuu i väliin.. vähän niiku ' poinni ' .. :) mies on alusta lähtien hokenu tuota.. mutta nimi mikä poitsulle sitten tulisi niin sillä ei oo uskaltanu sanoo.. jos sattuu vaikka lipsahtamaan. :D [;)]

Minä kutsun tuota masussa asustelevaa tyyppiä yleensä vaaviksi tai pikkukaveriksi. Mutta mieheni sen sijaan puhuu siitä aina nimellä Nassukki. Se tulee hänen kutsumanimestään minulle, eli siis Höpönassun lyhemmästä versiosta Nassusta ja siihen yhdistyi sana masuasukki ja siitä sitten tuli Nassukki [:D]

Meillä sanotaan aina vain vauvaksi. Aluksi yritin kovasti väkisinkin keksiä jotain kivaa nimeä, mutta ei sieltä sitten luontevasti mitään nimeä tullut, joten vauvaksi on jäänyt... [:)] 

Meillä on Pie, samaten mies kutsuu minua lempparilla sweetie-pie, joten masukki on Pie tai little pie [:)]

Meillä oli ihan alusta tohon rakenneultraan saakka pippuri.

Ultraaja sano että meille tulee melko varmasti tyttö, niin sen jälkeen onki sit ollu käytössä pikku prinsessa, typykkä, mussukka ja napero [:D]

Sissi, itse nimen keksin kun aikamme miehen kanssa mietittiin. Ensin puhuttiin vaan masuasukkia ym,mutta ne olivat jotenkin liian tavallisia ja yleisiä,niin piti joku parempi nimi keksiä.

Itselläni mielessä hän kulkee nimellä Helmi. Onhan se aikamoinen aarre. ;0)

Ultran jälkeen täytyy kuulostella, mikä työnimi se isännän suusta mahtaisi tulla. Jännityksellä mennään.

Niin, unohdin ihan mainita siskoni esikoisesta, kummitytöstäni, jonka työnimi ja myöhemmin virallinen kutsumanimi on Tuike. Ja iloinen persoonallinen Tuike hän on elämässämme ollutkin jo 11 vuotta! <3

Meillä alkuun pikkuista kutsuttiin ihan peristeisesti vauvaksi, mutta sitten kun 4d-ultrassa hän paljastui tytöksi niin se on kulkenut nimellä typy tai tytsy. Mieheni kesken kutsumme sitä välillä tulevalla nimelläänkin, mutta emme halua sitä paljastaa tutuille kuin vasta ristiäisissä! [:)]

[:D] meillä mies kutsuu ipanaa "äpöksi".. eli äppö---- tai äpyli.. mä motkotan sille että kuulostaa ihan niinku se ois äpärästä lyhenne..[&:][&:] tuossa se väittää että se on pohjoiskarjalasta se sana. (mieheni koko suku on sieltä) ja tarkoittaa vauvaa... noh rakkaudella se kuitenkin on sen nimen ipanalle antanut.. joten en pistä pahakseni... [:)] mulle toi massuasukki on ollut alusta asti ipana. [:D] saa nähä miten muuttuu kun saadaan tietää kumpi se myllääjä on. [:)]

Meillä on Toivo. Keskenmenon jälkeen masukki kun on meille melkoinen toivo.. Rakenneultrassa saimme pienen veikkauksen, että masukki on neiti, mutta isännän mukaan tuohon ei mitään aleta lisäilemään kuten Toivo-Unelma.. [:)] Joten Toivona hän pysyy. Kamalan monilla jo tuleva oikea nimi mietitty. Täällä alkaa 30 viikkoa olla lähellä eikä olla ku yhtenä iltana vähän mietitty.. [&:]

lyydian turha ottaa siitä paineita. [;)] joskus sitä nimee mietitään kuukausikaupalla ja sitten kun sen nyytin saa syliin huomaakin että eihän se päätetty nimi ookkaa yhtään sopiva. me ollaan myös vain ohimennen heitelty nimiä mutta päätettiin että kun sen nyytin saa syliin niin sitten päätetään. [:D]

Tuo on ihan totta ja vaikka meilläkin periaatteessa tuo nimi on jo valmiina ja siitä miehen kanssa puhutaan niin voipi olla että tulokas ei sit näytäkkään yhtään sen nimiseltä niin sit menikin nimi vaihtoon! [:D]

Takaisin