Ns. työnimiä??

Me ollaan nyt ruvettu kutsumaan pikkuista Mosseksi.. tai pikku-Mosseksi..[:D] Se on muokattu miehen sukunimestä (joka siis lapsellekin synnyttyään tulee).. Miestä kutsuttiin joskus inttiaikoina Mosseksi ja siitä tuli puhetta joskus tässä raskauden aikana, ja sitä kautta jotenkin nyt tullut se nimitys pikkuisellekin hiljalleen..[:)]

Esikko oli RiepuPetteri vielä puolivuotiaanakin, millon oli pakko ruveta ihan väkisin opettelee kutsumaan omalla nimellään. Niin meidän kaikki pirpanat ovat olleet samalla tekonimellä. Tosin beebis yritti tulla tekonimeks kakkosen kanssa, mut se väistyi RP II tieltä.. Nyt on sitten Onni, joka kilpailee ton saman, mutta RiepuPetteri IV kanssa. Välissä oli tietty se III..

Meillä äiti keksi varsin näppärästi, että vauvahan on selvästi Viivi! Sukupuoli ei ole tiedossa, mutta tuo on väännetty mun ja mieheni nimien tavuista. Pelottavinta siinä on, että miestä ei haittaisi vaikka siitä tulisi oikeastikin Viivi, mutta minua nimi ei sitten oikeastaan miellytä yhtään. [:D]

Koko ajatus vauvasta on meillä vielä mutustelu-asteella, eli positiivista näytti testi ja nyt iloisen yllättyneesti asiaa sulatellaan.
Ensi hetkestä lähtien on mies kutsunut pientä tohvelieläimeksi. Saa nähdä, onko nimi jäädäkseen. ;)

Meillä puhutaan vaan 'masuasukista' :)

Serkku puhui odotusaikana vauvastaan 'Raivo':na, kun potki niin raivokkaasti :D
Syntymän jälkeen Raivo vaihtui Nasuksi ja lopulta tyttö sai sitten ihan oikean nimen ;D

Meillä isä kutsuu vauvaa pojaksi (koska sen nyt ehdottomasti pitäisi olla poika hänen mielestään), ja mä sanon sitten periaatteessa että tyttö. Tai me puhutaan yhdessä Englantia, joten hänen puheissaan lapsi on aina son tai he ja mulla sitten daughter tai she... 

Nyt kun sukupuoli on melko varmasti tiedossa, niin olemme miehen kanssa alkaneet kutsua lasta nimellä, jonka olemme hänelle meinaneet antaa. Saa sitten nähdä, kun lapsi syntyy, että näyttääkö hän yhtään siltä, miksi olemme häntä kutsuneet, ja jääkö nimi. Joskus puhun myös Bébéstä.

Hauskoja työnimiä on tullut tässä paljon vastaan. :)

Meillä on työnimenä Hattivatti tälle toiselle.

Esikoiselta oli silloin Masumenninkäinen ja pikkutassu.

Kaksosia odottelen ja ystäväni nimesi ne piruksi ja paukuksi...ett tälläsiä ystäviä mulla[;)]

Meillä on niin järkyttävä työnimi kuin Parasiitti. Mies tokaisi, että sehän on parasiitti, kun heti mun hb tippui... ja sitten se vaan jäi elämään. Ihan kamala, mutta minkä teet. Ollaan yritetty muitakin miettiä, mutta ei kai noita oikein tekemällä tehdä. [8D]

Meillä pikkuinen on ainakin näin alkuvaiheessa Tirri <3. Välillä on ollut myös Taavi, kun mies uskoo pojaksi, mutta Tirri on neutraalimpi. Alkuun mies sanoi ihan alkioksi.. Oli minusta hellyttävää, kun raskauden selvittyä sanoi esim. nukkumaan käydessä, et Hyvää yötä alkio... 

Siskon tyttö näytti synnyttyään mielestäni ihan rusinalta, joten kutsun häntä yhä Rusinaksi (tyttö on nyt 7 kk). Rusina sopii oikein hyvin sekä syntymättömälle että syntyneelle vauvalle lempinimeksi [:D]

Mä joskus suunnilleen seitsemännellä viikolla ollessa lueskelin noita raskaus viikko viikolta - juttuja ja koska meidän pieni rakkaus oli siinä vaiheessa katkaravun näköinen, laitoin sitten isännälle hyvän yön viestin töihin, jossa kerroin meneväni pienen katkaravun kanssa nukkumaan..

senpä jälkeen tätä tulokasta onkin sitten kutsuttu katkaravuksi - jopa mun vanhemmat on alkanu käyttää sitä nimeä.
voi lapsiparka :D ?

Meillä ns. työnimi tuli siinä vaiheessa, kun lueskeltiin nimikirjoja läpi. Kauhistelin nimeä Urvelo, josta sitten naureskellen myös miehelleni sanoin. Kuinka ollakkaan, mies sitten alkoikin käyttää pienokaisesta nimeä Urvelo. Ja uskokaa tai älkää, enää se ei kuulosta niin pahalta omaankaan korvaan, mutta lapselle en tuota nimeä soisi [:D][:D]. Urvelo-nimi on saanu ehkä jopa hiukan herttaisenkin merkityksen [:D]

Takaisin