Np-ultra

Mulla oli tänään nt-ultra ja kaikki oli hyvin. Neuvolasta sanottiin, ettei saa mennä ultraan tyhjällä rakolla, mut sit paikanpäällä olikin laput, että ultraan pitää tulla tyhjällä rakolla. Kävin vessassa noin puoli tuntia ennen ultraa, mut silti ultraaja lähetti mut vielä uudestaan vessaan kesken kaiken. Ensin katsottiin mahan päältä ja sitten alakautta, jotta saatiin tarkemmat mitat. Tämä käytäntö on täällä Tampereella ilmeisesti ihan normaali. Mitään 4D-ultraa ei kyllä todellakaan ollut, mutta ehkä se on tuurista kiinni. Kolme kuvaa saatiin muistoksi ja melkein tunnin kesti, kun ensin vauva liikkui koko ajan ja sitten jumitti huonoon asentoon. Mun piti välissä ihan hyppiä, että saatiin se kääntymään.
 
Ultra hoidettu, kaikki hyvin ! Ja se sydämmen viuhuna, musiikkia korville :Heartred :grin itse turussa asustelen ja meillä myös ohjeena käydä virtsaamassa rakko tyhjäksi ennen toimenpidettä. Enkä ihmettele, lääkäri teki alakautta ultrauksen ja siinä jos rakko olisi ollut täynnä virtsaa niin olisi tohtori saanut kultaisen kasteen :hilarious:
 
Mulla oli tänään nt-ultra ja kaikki oli hyvin. Neuvolasta sanottiin, ettei saa mennä ultraan tyhjällä rakolla, mut sit paikanpäällä olikin laput, että ultraan pitää tulla tyhjällä rakolla. Kävin vessassa noin puoli tuntia ennen ultraa, mut silti ultraaja lähetti mut vielä uudestaan vessaan kesken kaiken. Ensin katsottiin mahan päältä ja sitten alakautta, jotta saatiin tarkemmat mitat. Tämä käytäntö on täällä Tampereella ilmeisesti ihan normaali. Mitään 4D-ultraa ei kyllä todellakaan ollut, mutta ehkä se on tuurista kiinni. Kolme kuvaa saatiin muistoksi ja melkein tunnin kesti, kun ensin vauva liikkui koko ajan ja sitten jumitti huonoon asentoon. Mun piti välissä ihan hyppiä, että saatiin se kääntymään.

Voihan hitsi sentään jos ei oo enään sitä 4d ultraa ollenkaan. Oli vielä vanhassa paikassa se ultraus sillon, kun esikoisesta kävin. Kävitkö sä Hatanpään puistosairaalassa?
 
Kuinka nopeasti ootte saaneet HUS alueella riskiseulonnan tuloksen? Seulassahan jos kärähtää, niin tulee soitto, mutta kuinka pian?
Toivon että voisi huomenna huokaista jos ei puhelua ole kuulunut...
Pienellä oli ultrassa kaikki hyvin ja turvotustakin alle 2mm. Äidin ikä ja veriarvot on vaan "pielessä". (Hoitoalkuinen raskaus, veriarvot luomua matalammat. Mikä on kyllä tavallista.)
 
Kuinka nopeasti ootte saaneet HUS alueella riskiseulonnan tuloksen? Seulassahan jos kärähtää, niin tulee soitto, mutta kuinka pian?
Toivon että voisi huomenna huokaista jos ei puhelua ole kuulunut...
Pienellä oli ultrassa kaikki hyvin ja turvotustakin alle 2mm. Äidin ikä ja veriarvot on vaan "pielessä". (Hoitoalkuinen raskaus, veriarvot luomua matalammat. Mikä on kyllä tavallista.)

Mulle tuli NetPostiin samana päivänä kun ultraus oli tehty.. Olin aamulla siis ultrassa ja klo 18 tuli ilmoitus tuloksesta.

Mutta siskoni taas jolla ei ollut tuota NetPostia käytössä niin sai sen tuloksen n. viikon kuluessa postitse. Varmaan kaikki hyvin kun ei ole soittoa kuulunut, mut kyllä ne tulokset siis melko nopeasti tulee. :)
 
Voihan hitsi sentään jos ei oo enään sitä 4d ultraa ollenkaan. Oli vielä vanhassa paikassa se ultraus sillon, kun esikoisesta kävin. Kävitkö sä Hatanpään puistosairaalassa?

Joo, just siellä kävin. Siellä ne taitaa nykyään kaikki olla.
 
Voihan kökkö. No hyvä tietää näin etukäteen, ettei sitten tuu pettymystä.
 
Ihanaa mikä helpotuksen itku! :happy::Heartred
Ultrassa käyty ja kaikki hyvin.
Ja ihan 4D kuvan sain minäkin nähdä ja mukaankin vielä.
Enkä edes tiennyt, että semmonen mahollisuus olisi ollut jo viime vuonnakin, kun tyttöä odotin.
Joten kannattaa ainakin kysyä, jos ei ne muuten katso.
Ae että...
Ultran mukaan laskettu aika olisi nyt minun syntymäpäivä. 14.2. Hassua...
Mutta eihän se siitä mihinkään muuttunut, kun vaan pari päivää eroa.
Voi että miten minä niin pelkäsin...
Ihan itkukin tuli kun ajettiin sairaalalle.
Kun en tosiaan vieläkään ole saanut itse niitä sydänääniä kuulumaan.
Ja kyllä, tietenkin pelkäsin pahinta...
Mutta nyt näin ihan omin silmin miten sen pieni sydän siellä tumpsutti ja liikkui koko pieni pikkuinen..... :love017
Niskaturvotuskin oli vain 0.9, eli ihan tosi hyvä.
*tykkään :happy:
 
Onnea Moona hyvistä ultrakuulumisista :)
 
Velottaako ne erikseen 4d kuvasta? Kyselen tyhmiä.. :rolleyes: Mennään maanantaina Ouluun ultraan niin siellä varmaan on mahdollisuus sellaseen :)
 
Ei kai siitä erikseen joudu maksamaan?
Olin itekin aika yllättyny, että mitähän se nyt tekee, kun ensin ultrattiin ihan normaalisti...
Kiva yllätys oli kyllä. :happy:
 
Mä kysyin onko neuvolassa mahdollista näyttää 3D kuvaa, sanoi ettei heidän laitteessaan ole sitä mahdollisuutta. :)
 
Takaisin
Top