No niistä kestovaipoista: tässä tulee linkki facen sivulle, lyhyt oppimäärä :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nereid
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En tiiä onko tästä ollu jo tuolla aikasemmin keskustelua, mutta mietin että minkälainen astia oli hyvä likasten kosteiden kestovaippojen säilytykseen?! Te joilla on jo kokemusta, mikä on osoittautunu kätevimmäksi?

Me on nyt viikko oltu kotona ja kaikki vielä niin uutta, että omien voimien mukaan kokeiltu pari kertaa päiväsaikaan. Vielä ei ole ihan onnistuttu. On ollut läpimärkää vaippaa, yhdet pissat valuivat reisiaukosta syliini ja yksi vaippa oli ehkä liian tuhti, kun vauva vaikutti niin helpottuneelta kun se vaihdettiin toiseen. Edelleen halutaan kyllä yrittää, ehkä täytyy selvittää jos löytyisi läheltä joku näyttämään kädestä pitäen tai jatketaan omia kokeiluja.

Mitenkäs muilla on käynyt kestoilun? Onko edes yritetty? Aiotteko? Niin moni tuntui kiinnostuneelta kun vauvat vielä potkivat masuissa, olisi kiva kuulla miten on mennyt tämän suhteen.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Me aloitettiin kokeilut kun poika oli kolme viikkoa vanha. Ollaan käytetty harso+kuorivaippa-yhdistelmää. Myös erilaisia valmiita vaippoja ollaan käytettu, kun saatiin Ikea-kassillinen niitä lainaksi työkaverilta. Voin sitte ostaa häneltä ne myöhemmin. Sovittiin että saan kokeilla ensin. Meilläkin kävi muutamia vahinkoja ensin, mutta aika pian sitä on oppinu miten vaippa pitää laittaa että ei tuu ongelmia. Likaset oon laittanu kannelliseen ämpäriin ja se on ollu ihan ok. Kolmen päivän välein pesukone pyörimään. Oon huomannu ettö vauvan peppu ei punota samalla tavalla kun käyttää kestoja. Johtusko siitä että vauva ilmottaa nopeemmin kun vaippa on märkä. Sen sijaan, että peppu muhii kertakäytövaipassa kauemmin kun vauva ei samalla tavalla ilmota siitä märkyydestä. Öisin ollaan käytetty kertakäyttösiä.

Täällä kokeiltu muutamia vaippaa, sisävaippa+kuori yhdistelmää ja kertaalleen taskuvaippaa joka falskas. Huomenna mies lähtee takas töihin, joten tarkotus olis että alkaisin kokeileen kestoilua oikeen urakalla. Tyttö on vielä niin rimpula, että kaikki vaipat näyttää jättimäisiltä ja osa falskaa. Mutta sylettää kyllä tuo vaipparoskan määrä... Toivon että kestoilu onnistuu, edes osittain.

Edelleenkin kestoillaan ja hyvin sujuu. Kiertelin kirppareita tässä viikolla ja yllätyin kuinka paljon käytettyjä kestovaippoja on myynnissä. Löyty varaston täydennykseksi monta kivaa ja kaunista. Ei o hirveen kallista alottaa kestoilua kun niitä noin hyvin pyörii myynnissä!

Me ollaan alotettu päiväkestoilu kotona :) Edelleen mulla ois kyllä paljon perehtymistä :oops: Kaikki vaipat oon ostanu käytettynä ja onko noi nyt sit taskuvaippoja. Öisin en edes viitti kokeilla, joutuisin laittaan jonkun 20 imua kun vauva tankkaa tasasesti läpi yön ja myös pissaa paljon, kevenee puolella koko poika kun ottaa aamulla vaipan pois..

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Täällä kestoillaan niin kotona kun muuallakin :) Oiskohan jo kohta 2kk menty pelkästään kestoilla, muutama kertakäyttönen menny tänä aikana. Mä niin tykkään! Ja tää nyt on kyllä ihan mun harrastuskin, vaippojen myymisineen ja ostamisineen :) Jep, kotiäideillä voi joskus olla vähä tylsää ;)

Kiva kuulla, että jotkut kestoilee! Meilläkin piti, mutta ei sitten onnistunut. Pitääkin myydä nuo pienet vaipat pois kaapista tilaa viemästä. Olen tässä miettinyt, että nyt olisi keväällä saumaa taas kokeilla jos kestoilu onnistuisi. Nyt vain ei ole hajuakaan, minkälaisia vaippoja sitten hankkisi.

Meillä on kanssa päivisin kestoiltu. Yöllä ei ole edes yritetty; en usko että saisin laitettua tarpeeksi imukasta ja silti mukavaa päällä.

Nyt oli rotarokote pari viikkoa sitten ja viikoksi sen jälkeen oli tarkoitus tauota kestoista, mutta sitten rupes ärsyttään pyykkääminen kun selkä oli huonona ja meidän pesukone on tulossa tiensä päähän. Kolisee ja haisee. Nyt on vaikee saada taas alotettua.
Pian on tulossa muutto, ehkä jos sitten olis varaa uuteen koneeseen niin vois taas innostua.

On se vaan ihanaa kun on kunnon laitteet. Hankittiin veronpalautusrahoilla kunnon pesutorni. Ihana tuo kuivausrumpu kun oppii käyttämään. :)

Täälläkin kestoilu sujuu mukavasti. Öisin kertsit. Vaipparoskaa tulee 1-2 hedelmäpussillista viikossa. Mies tykkää enemmän käyttää kertakäyttöisiä, vaikka ei kangasvaippoja vierastakaan. Kertakäyttöiset ovat meillä Naty-merkkisiä. Kestoista pidän eniten Myllymuksujen vihreästä taskuvaipasta, jossa ei ole kiinteää imua. Sellainen oli aikaisemmassa ÄP:saa. Niitä olen ostanut nettikirppikseltä uutena 5€/kpl. Jotkut vaipat on minusta oudon monimutkaisia eikä sillä monimutkaisuudella ole saavutettu mitään hyvää.

Huu 4kk pikkumiehelle pitää vissiin kohta katella L-kokosia esille kun ämmät on jo isoimmilla säädöillä.

Meillä on melki taskuvaippoja kaikki mitä nyt käytössä. Fuzzibunzeja ja Myllymuksuja pari. Molemmista tykkään.

Kuinka usein muilla vaihdetaan kestoja? Meillä pari tuntia on melki maksimi ja sitten on läpimärkää. Enempää imuakaan ei mahdu. Mutta jos kotona ollaan ei haittaa päiväsaikaan.

Joo meillä kans vaihdetaan aika usein, mutta oon huomannu että aamulla poika pissii enemmän kuin illalla. Siis aamupäivälla saakin vaihta usein ja iltaa kohti harvemmin. Oon laittanu imujakin sitte sen mukaan kuinka paljon mihkäkin aikaan yleensä pissii. Usein päikkäreiltä herätessään vaippa on kuiva. :)

Tiheästi niitä kestoja vaihdellaan täälläkin. Mulle oli yllättävää alkuun se, että vaippaa joutuu vaihtamaan niin usein. Kun vauva oli vastasyntynyt, vaippaa tuli vaihdettua välillä ehkä puolen tunnin välein ellei tiheämminkin! Meidän vauva ei yleensä valita märästä vaipasta ja monesti kokeilen bodyn jalka-aukosta onko alakerta märkä. Päiväunet menee täälläkin hyvin kestoilla ja peppualueen ihottumalta ollaan säästytty kokonaan.

Vaihdatteko yökestoilijat vaipan yöllä vai meneekö sama vaippa koko yön?

Ei mekään oo koitettu yöllä. En jaksa perehtyä että minkälaista varustusta siihen tarvii. Tuskin olemassa olevilla onnistuis.

Mies oli työporukan ruokatunnilla keskustellu "niskakakoista".... meillä kun ei sellasia ole nähty kestovaippojen ansiosta. Muut miehet olivat ihmeissään ja olivat sitä mieltä että kestovaippojen käyttö on mahdotonta hankaluutensa takia. Mieheni oli vaan pyöritelly silmäiään sanonu vaan että jaa ei meillä vaan. Helppoa kuin heinän teko. Pakko olla ylpeä! :) :gen014

Niin ja yksi perhe oli tehny niin että kun kertakäyttöset oli loppunu ni olivat käyttäneet kestot ja sitte heittäneet roskiin. Apua! Sanoin miehelleni että jos siellä on enemmänkin semmosia jotka ei käytä ni meille voi lahjottaa sen sijaan että heittää roskiin! :D

Äh, ei ole vielä uutta pesukonetta. Mutta meillä on nyt muutto tulossa ja vanhalle haisukolinakoneelle on sovittu noutaja, kunhan se nyt vaan sitten ilmestyy sitä hakemaan. Joka tapauksessa en halua sitä uuteen kotiin raahata.
Toivottavasti saadaan pian hankittua se uusi kone muuton jälkeen. Taloyhtiössä on kyllä pesula, mutta en tiedä kehtaako siellä päivittäin hypätä kun muillakin on varmaan tarvetta.

Meilläkään ei muuten kestojen kanssa ole kakat päässeet nouseen vaipan yli kun on hyvät tiukat kumpparit vyötäröllä. Kertsien kanssa on kerran tullu vähän yli ja lähellä ollut pari kertaa.

Takaisin